Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Skönt att ligga 70% utanför börsen nu. Corona kan explodera igen. Valet kan bli oklart följt av poströstförseningar och stämningar från bägge sidor och det kan bli en blå president, senat och kongress. Allt detta borde borga för en nedgång på börsen inom kort. Men vem vet. Hursomhelst skönt att ha en del torrt krut till efter valet.
En fråga - om det blir Biden och en demokratisk senat, när kommer fallet? Dagen efter valet eller lite mer gradvis fram tills valet tar effekt i februari?
Varför försöker du ens gå ut och in med dina pengar pga vad du tror kommer hända? Har du läst statistiken om hur lätt det är att tajma börsen och tjäna på det kontra att ligga lång konstant tills du ska använda pengarna?
Alla dina funderingar och spekulationer om hur det kommer gå och hur du ska göra skulle du kunna lägga på bättre saker, tex lägga dig och bara vila medan börsen sakta men säkert går upp. Eller så skulle du kunna använda tiden till att tjäna mer pengar som du kan slänga in i arbete.
Har du en kort sparhorisont kan du glömma vad jag sa men gissar på att du har en ganska lång sparhorisont? I så fall tycker jag du ska slänga in dina 70% ”torrt krut” och sluta fundera.
Jag har lång sparhorisont och har förutom en liten buffert i princip 100% på börsen, och låter den göra sitt jobb.