2020-09-23, 10:03
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag har aldrig sökt domar så jag googlade men hittade inte. Därför undrar jag om någon annan vet som kan posta namnet med endast en asteriskt i namnet.

Finns ju redan i tråden om du letar! Inlägg #14
Senast redigerad av OlleViero 2020-09-23 kl. 10:05. Anledning: Tillägg
Citera
2020-09-23, 10:06
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Bögar lär ha samma frekvens av sexualsadister som heteros här har vi en tvättäkta viking som gillar att misshandla och våldta minderåriga. Udda ja, ovanligt det vet i fan.

Jag tror snarare det är vanligare hos homosexuella. Känns som 70-80% av alla peddon är bögar till exempel.
Citera
2020-09-23, 10:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag förstår inte varför han bara utvisas 10 år? Han borde självfallet aldrig få lämna Island igen.
Citera
2020-09-23, 10:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag tror snarare det är vanligare hos homosexuella. Känns som 70-80% av alla peddon är bögar till exempel.
Du kanske har den känslan, men då blir det ju minst sagt svårförklarligt att de flesta offer är flickor.

Du får nog fundera ett varv till där.
Citera
2020-09-23, 10:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Reykjavik har för i helvete en moské.

Om en zoomal kan lära sig svenska, och svenskar lära sig kinesiska, så är det fullt möjligt för vem som helst att lära sig isländska.
I det här fallet rör det sig om man med isländsk mamma och svensk pappa - och han är uppväxt i Sverige.
Jag har inte hittat något som talar emot de uppgifterna - tvärtom
Citera
2020-09-23, 10:25
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske har den känslan, men då blir det ju minst sagt svårförklarligt att de flesta offer är flickor.

Du får nog fundera ett varv till där.

Säg det till offren för katolska präster också då? Det kanske tröstar dom?
Citera
2020-09-23, 10:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Säg det till offren för katolska präster också då? Det kanske tröstar dom?
Offer till Katolska präster är på intet sätt uteslutna ur statistiken - trodde du det?
Citera
2020-09-23, 10:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Bra med utvisning, men varför i högan sjö vill myndigheterna ha tillbaks honom om tio år? Vad är tanken med detta? Att han är en sådan god medborgare så att han måste få chansen att återvända, om han nu vill detta?
Citera
2020-09-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Källa på det? Det kan ju även lika gärna stå för Anders, Andrew eller Aylan. Tråden ligger i ABoK. Därför är det rimligt att spekulera om gärningsmannen. Erfarenhet och kriminalstatistik säger att det är sannolikare att bli våldtagen i röven av Ahmed än av Arnor. Och att personen påstås vara medborgare i Island säger noll och intet. Därför håller jag mig till min tes om att GM ursprungligen kommer från en icke skidåkande nation men att denne vid något tillfälle lyckats mygla till sig ett medborgarskap, kanske genom giftermål. Gubben är ju född -69 så det har funnits gott om tid.

Namnet är ju dock väldigt isländskt.
Aeg*r Sigurdbj*rn Jonss*n

* = i, ö, o
Citera
2020-09-23, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Namnet är ju dock väldigt isländskt.
Aeg*r Sigurdbj*rn Jonss*n

* = i, ö, o
Det framgick inte i trådstarten och det var det vi pratade om.
Citera
2020-09-23, 11:20
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det framgick inte i trådstarten och det var det vi pratade om.
Står i rubriken att det gäller en islänning. Kan det vara tydligare? Eller missförstår jag något?
Citera
2020-09-23, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Står i rubriken att det gäller en islänning. Kan det vara tydligare?
Rubriken bygger på att det i startposten står ”Medborgare i Island” vilket naturligtvis inte är samma sak som islänning. Somalias premiärminister Mohamed Hussein Roble är exempelvis svensk medborgare.

Med den ofta medvetna begreppsförvirringen i minne är det helt omöjligt att avgöra om det handlar om en etnisk svensk/islänning eller någon slags kulört främling. Sannolikhetsbedömning måste därför användas och det är mer sannolikt att våldtäksmannen heter Ahmed Suleyman än Arnor Sverrirson. I detta fallet verkar dock undantaget ha bekräftat regeln.

Vad är det i detta du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in