2020-09-22, 23:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror du slog huvudet på spiken här ( Det jag fetat ) Jag börjar nämligen tro att det är hans anhang som han har runt sej som byggt detta Hjärstamonster eftersom ingen har satt ner foten och sagt stopp det räcker till SD. Att han har fått härjat fritt i alla dessa år har tyvärr bara gett näring till hans storhetsvansinne. Att han dessutom är psykopat och sociopat har bara förstärkt storhetsvansinnet ännu mer som åren går.

Exakt! Alla "enablers". Allt från föräldrarna som lät honom misshandla sin bror utan att reagera, till de som stöttar honom idag och kränker LW om och om igen.

Hjärstamonstret - som redan som barn tycker det är kul att stoppa en pinne i en människas cykelhjul, så han faller av och skadas. Och som sedan skryter om det som vuxen.

-som planerar att mörda sina små barn och sin fru.
-som korsförhör ett av sina barn i 47 minuter och spelar in det. "Endast SD" vet hur många gånger detta skett innan och efter?
-som kallar sin fru för "ett tom skal" och som är systematiskt otrogen mot henne i minst 6 år.
-som misshandlar LW.
-som slår näven i en vägg, för att skrämma sitt 8-åriga barn och sedan skyller skadan på henne.
-som hotar LW med mord gång på gång.
-som hotar med att mörda LW´s barn "det kommer att bli blodigt".
-som ställer sina barn vid en ravin och släpar upp dem på klättring på höga torn och annat.
-som tar sig in i LW´s hus och lämnar ett ljus i sängen och dylika sjuka saker.
-som fotar LW och grannar in genom deras fönster och låter dem veta att "han har koll på dem".
-som limmar på allt med två ben och försöker få en kram av en polis efter ett förhör.
-som sitter och fnissar hysteriskt både i förhör och Tingsrätten.
-som tydliggör gör att "bara jag vet om jag är mördaren" för att skrämma sina vänner.
-som skickar toabilder med sin trogne slav, JG (aka MANDY?).
-som skriver till LW´s barn på en fejkad email.
-som tar sig in på både LW´s och HD´s konton på nätet och "håller koll" på dem.
-som lägger ut bilder på en mus med tarmarna hängande ute, en krossad groda och på ett fågelkramium.
-som får "blodsmak i munnen" när han ser LW´s krossade skalle under förhör.
-som ständigt ljuger och ändrar sina utsagor varannan sekund och förväntar sig att folk ska gå på det.
-som ändrar alla sina svar i TR efter att han har läst FUP.
-som redan förmiddagen efter mordet på LW, säger vet att det kommer bli "otäcka rubriker i media snart".

Det här är bara ett litet axplock av allt vi numera VET. Sen finns det massor vi inte vet, såklart. En sådan person vill inte jag har lös i samhället - oavsett om han är mördaren, eller inte.

Men vi vet att han (ensam eller ihop med någon) har mördat LW. Och vi vet att Polisen och åklagarna aldrig kommer att släppa detta.

En mycket skrämmande bild träder fram och det är mer än en skam att han går lös och lever loppan med sin siamesiska tvilling (HD), JG och fler, samtidigt som LW´s barn lider och grannar och geocachare är skräckslagna.

Jag har mycket svårt att tro att Hjärstamonstret inte är beredd att mörda igen, om det kan gynna honom. Med sin grandiosa självbild, så ser vi tydligt att det bara finns EN person som är viktig i hans liv. Han själv.

TeamÅsaHiding säger: Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-09-22, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har mutterdragaren aldrig kommit tillrätta? SD blir inte vidare utfrågad om den i förhör?
Vilken mutterdragare..? - Nej, i förhören sägs inte något om någon mutterdragare - men det muttras om andra saker såsom pålägg på mackor, cykelturer, kontorssex mm.
Citera
2020-09-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
), JG och fler, samtidigt som LW´s barn lider och grannar och geocachare är skräckslagna.

Jag har mycket svårt att tro att Hjärstamonstret inte är beredd att mörda igen, om det kan gynna honom. Med sin grandiosa självbild, så ser vi tydligt att det bara finns EN person som är viktig i hans liv. Han själv.

Om han dödar igen, vilket det iofs finns risk för, då är han totalt dum i huvudet. ALLA, inkl polis och domstol, vet vem som är Hjärstamördaren - med eller utan dom. Om han kröker minsta hårstrå på någon i sin närhet så åker han in så det visslar om det. Och han kommer INTE ut igen.
Citera
2020-09-22, 23:35
Medlem
Citat:
Exakt! Alla "enablers". Allt från föräldrarna som lät honom misshandla sin bror utan att reagera, till de som stöttar honom idag och kränker LW om och om igen.

Hjärstamonstret - som redan som barn tycker det är kul att stoppa en pinne i en människas cykelhjul, så han faller av och skadas. Och som sedan skryter om det som vuxen.

-som korsförhör ett av sina barn i 47 minuter och spelar in det. "Endast SD" vet hur många gånger detta skett innan och efter?
-som kallar sin fru för "ett tom skal" och som är systematiskt otrogen mot henne i minst 6 år.
-som misshandlar LW.
-som slår näven i en vägg, för att skrämma sitt 8-åriga barn och sedan skyller skadan på henne.
-som ställer sina barn vid en ravin och släpar upp dem på klättring på höga torn och annat.
-som fotar LW och grannar in genom deras fönster och låter dem veta att "han har koll på dem".
-som limmar på allt med två ben och försöker få en kram av en polis efter ett förhör.
-som tydliggör gör att "bara jag vet om jag är mördaren" för att skrämma sina vänner.
-som lägger ut bilder på en mus med tarmarna hängande ute, en krossad groda och på ett fågelkramium.
-som ständigt ljuger och ändrar sina utsagor varannan sekund och förväntar sig att folk ska gå på det.
-som redan förmiddagen efter mordet på LW, säger vet att det kommer bli "otäcka rubriker i media snart".

Det här är bara ett litet axplock av allt vi numera VET. Sen finns det massor vi inte vet, såklart. En sådan person vill inte jag har lös i samhället - oavsett om han är mördaren, eller inte.

Men vi vet att han (ensam eller ihop med någon) har mördat LW. Och vi vet att Polisen och åklagarna aldrig kommer att släppa detta.

En mycket skrämmande bild träder fram och det är mer än en skam att han går lös och lever loppan med sin siamesiska tvilling (HD), JG och fler, samtidigt som LW´s barn lider och grannar och geocachare är skräckslagna.

Hela din lista borde läggas fram till Hovrätten. Tillsammans med lite detaljer, och lite förhör så borde målet, och domen, vara klappat och klart. Fan ta mig. Om inte indiciekedjan räcker, så finns inget "bortom RIMLIGT tvivel". Då finns det bara "bevis in ABSURDUM".
Citera
2020-09-22, 23:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han dödar igen, vilket det iofs finns risk för, då är han totalt dum i huvudet. ALLA, inkl polis och domstol, vet vem som är Hjärstamördaren - med eller utan dom. Om han kröker minsta hårstrå på någon i sin närhet så åker han in så det visslar om det. Och han kommer INTE ut igen.

Tror den risken faktiskt är obefintlig. Om SD slipper undan så kommer han ha förlorat allt anseende och attraktionskraft så någon ny kvinna är nog inte möjligt för honom efter detta. Han är ju ingen snygging eller på annat sätt tilldragande för folk, tvärtom så verkar de flesta ju känna sig obehagliga till mods i hans närhet trots att de tycker han är trevlig och artig så uppfattas han ju som awkvard.

Han har väl inte haft fler kvinnor än Lena och HD i sitt liv?

Snarare är jag nog böjd att tro att han kommer försöka ta sitt liv om han får livstid i HR. för att slippa undan det totala nederlaget.Men det beroende på bevisningen. Om den tekniska bevisningen nu kommer att presenteras som ytterligare förstärkt, tänker på blodet på ringen och hur man lyckats göra en tidslinje omkring när Lena bar den, så är ju det ganska hårda fakta.
Att alla hennes övriga sexuella kontakter aldrig sett Lena blöda under sex, är ju också ganska hårt mot hans lögner. Blodet på tvättmaskinen är ett starkt bevis i det sammanhanget.

som den andra Stefan Börjesson gjorde i Örebro, Han hängde sig ju i sina skosnören i gymet
Senast redigerad av PhDSalander 2020-09-22 kl. 23:51.
Citera
2020-09-22, 23:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

-som misshandlar LW.

Ja det är en skön lista.

Riktigt coolt resonemang av åklagarna också att det ter sig orimligt att SD inte drog igång ett hejdundrande sök efter Lena, om det nu är så att han är så hjälpsam och ridderlig att vakta grannskapet och ta hand om alla. Hans passivitet omkring försvinnandet är ju som det står i överklagandet till styrkande att SD är GM.
Citera
2020-09-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tror den risken faktiskt är obefintlig. Om SD slipper undan så kommer han ha förlorat allt anseende och attraktionskraft så någon ny kvinna är nog inte möjligt för honom efter detta. Han är ju ingen snygging eller på annat sätt tilldragande för folk, tvärtom så verkar de flesta ju känna sig obehagliga till mods i hans närhet trots att de tycker han är trevlig och artig så uppfattas han ju som awkvard.

Snarare är jag nog böjd att tro att han kommer försöka ta sitt liv om han får livstid i HR. för att slippa undan det totala nederlaget.Men det beroende på bevisningen. Om den tekniska bevisningen nu kommer att presenteras som ytterligare förstärkt, tänker på blodet på ringen och hur man lyckats göra en tidslinje omkring när Lena bar den, så är ju det ganska hårda fakta.
Att alla hennes övriga sexuella kontakter aldrig sett Lena blöda under sex år ju också ganska hårt mot hans lögner. Blodet på tvättmaskinen är ett starkt bevis i det sammanhanget.

som den andra Stefan Börjesson gjorde i Örebro, Han hängde sig ju i sina skosnören i gymet
(Rättade ett par små felstavningar i det fetade citatet). Blödandet är intressant i sammanhanget. Han tog ju tillbaka dom uppgifterna om ständigt blödande vid sex under brinnande huvudförhandling. Men det visste ju inte HD - hon fick ju inte vara där innan sitt eget vittnesmål. Så hon fortsatte att hävda att LW minsann berättat att det var rena rama blodbadet när hon hade sex. Snacka om att de pratat ihop sig. Vilket jävla par!

Edit: Jag hoppas jag minns rätt från ljudfilerna att hon faktiskt sa så om blödandet. Det är mycket nu...
Citera
2020-09-22, 23:49
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
(Rättade ett par små felstavningar i det fetade citatet). Blödandet är intressant i sammanhanget. Han tog ju tillbaka dom uppgifterna om ständigt blödande vid sex under brinnande huvudförhandling. Men det visste ju inte HD - hon fick ju inte vara där innan sitt eget vittnesmål. Så hon fortsatte att hävda att LW minsann berättat att det var rena rama blodbadet när hon hade sex. Snacka om att de pratat ihop sig. Vilket jävla par!

Edit: Jag hoppas jag minns rätt från ljudfilerna att hon faktiskt sa så om blödandet. Det är mycket nu...

Ja det har du rätt i, men han tog väl inte helt avstånd från sina första utsagor i förhören, utan var var mer undvikande i TR efter han läst FUP som jag minns det.

Ja, HD var väldigt tydlig om blodbadet i förhören, TR ljudfilerna får jag kolla igen. Ja mycket detaljer.
Citera
2020-09-22, 23:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och hur blev det med mutterdragaren?
Blir inte klok på att SD å ena sidan saknar den, och JG å andra sidan först kommenterar det som att han tog den med sig och å andra sidan menar att han glömde den.

Det syns i FUP att mutterdragaren har en hel väska att förvara den i. Den innehåller säkert laddare, batteri och tillbehör för att kunna passa olika muttrar (förmodar jag).

Det logiska borde vara att JG skulle tagit med sig hela kittet. Man behöver kanske ladda den och kanske dragkärran hade andra muttrar. Så hur kommer det sig at SD inte ser väskan/mutterdragaren då den ligger vid garaget? Eller att JG då plötsligt inte minns på SDs fråga var den är, att han glömt den? Nu har jag läst någonstans att JG ska var lite av en virrpanna ibland. Men ändå?

Frågade någonsin JG SD om han fick låna mutterdragaren? Han rapporterar noga att han går på toa, men om han hade frågat om mutterdragaren, då borde inte SD undra var den är?
I förhör säger både MGM, SOA m.fl. att man städade hela dagen. Ändå tillfrågas JG städdagen 25/5 kl.13.12 om han vet något om mutterdragaren varpå JG svarar att han tog den med sig. - I senare förhör menar sig JG ha glömt den och ritar och berättar var den ligger (utanför förrådsdörren på ingångssidan). - Vad kompressorn anbelangar skulle den även användas till en spikpistol han lånat av MGM (förhör 5/6 -19). - JG menar att "S måste ha upptäckt mutterdragarna [plural] när han kom hem" (förhör 18/10 -18).

Betr. städdagen 25/5: "J träffade då H och S och skjutsade tillbaks dem till S-O och B i L-by. J hämtade dem efter att de städat i huset. De som var med och städade var S, H, S-O och B." (förhör 18/10 -18).

KH - A150, s. 358: "Nej, K var i Stockholm. K kom till Ö-bro vid ca 18:45 tiden, tåget var försenat. 10-15 min senare hade hon cyklat hem och såg H.
På fråga om det var S som körde bilen svarade K att nej det var J som körde. J körde bilen och S satt i o H utanför. Det var även grannar ute som H pratade med. K vet inte vad de heter men de bor i huset till vänster om S:s hus."
Citera
2020-09-23, 00:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

-som misshandlar LW.

Tack till dej för en eminent beskrivning av psykopatens liv och leverne. Jo jag tror att om SD klarar sej i HR så kommer hans självbild att växa till sådana höjder att han mycket väl kan mörda igen, bara för att han kan och att han ännu en gång får leka katt och råtta med det Svenska rättsväsendet.
Och går han fri så får nog anhanget hans lära sej att trippa på tå så dom inte väcker Hjärstamonstret.
Citera
2020-09-23, 00:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
/.../ "Hem, ljuva hem", samma koordinater för BP. - Vad passar bättre än ett rött hjärta, med röd fibertuss som stoppning?
Hjälp hade utlovats natten till den 12 maj, men MGM uteblev då han skrämt ilat hemåt efter synhallucinationer.
Ytterligare två fibertussar säkrades, bl.a. en vit inom den inre avspärrningen (A145, s. 252). - Resten av rekvisitan försvann tillsammans med bl.a. en fin pekfingerring.
Citera
2020-09-23, 00:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Att alla hennes övriga sexuella kontakter aldrig sett Lena blöda under sex, är ju också ganska hårt mot hans lögner. Blodet på tvättmaskinen är ett starkt bevis i det sammanhanget.

Alltid kul med dig i en tråd, PhDSalander!

Jag hoppas du har rätt, så han inte lyckas döda någon mer. Att skada folk, det verkar han ju däremot ha som allmän folksport.

"Awkvard" var ordet, sa Bull! En slags vuxen Elliot Rodgers. Men som i alla fall lyckats få till det med två av kvinnligt kön. Varav den första (HD) tydligen är en kopia av hans mamma...

Och du har rätt i att det inte verkar finnas någon mer kvinna (mer än MANDY? )som han har lyckats få till det med.

Följde tråden om Eva i Örebro som mördades av Stefan Börjesson (vad är det med folk sim bor i Örebro och heter Stefan, tro?), men upplever inte att Börjesson för övrigt (förutom att de båda var otrogna skitar som mördade sina älskarinnor) var samma grandiosa typ av människa som SD är..? Kanske får jag läsa om lite om Börjesson.

Men vad kan man säga mer än: Ge grabben lite skosnören.

Det vore närmast skandal om bevisen inte räcker till nu. De i rättsväsendet som jag känner, de säger själva att de sällan sett något så solklart fall som just detta. Och mannen ljuger som en häst travar. Han kan inte sluta. Och han kan inte sluta att spela clown...

Svårt att låta bli att tänka på detta:

TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:

"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in