2020-09-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearsty
Skulle rekommendera Bt.cx för sådana belopp. Använd för fan inte revolut som föreslogs tidigare, du får inga bitcoins som du kan skicka runt. Du köper typ ett värdepapper som endast kan säljas tillbaka till revolut senare.

Märkte det när jag läste på lite. Hade varit surt om man använt revolut och låst bitcoinsen där.
Citera
2020-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knutaz
Märkte det när jag läste på lite. Hade varit surt om man använt revolut och låst bitcoinsen där.

För över fiat till Revolt, sen till Coinbase Pro eller dylikt om bankerna blockar fiat direkt till exchanges.
Citera
2020-09-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul
Knappast stora summor, funkar ju inte med 500k, skicka typ 10k 50ggr.
Lita på någon på det viset, samt troligtvis hitta typ 50? olika köpare.
Har själv köpt för 100k. Skicka det som värdepost och försäkrat,
Citera
2020-09-21, 20:25
Medlem
Citat:
Verkar som att kraken har en limit på 100k dollar dagligen så den borde fungera. Testar att föra över pengarna via SEPA dit och kontaktar min bank om det blir några konstigheter. Tack för svar.

Har använt sepa överföring för ca 100k sek från internetbank.
Funkade galant till kraken vid bullmarknaden 2017. Även att föra tillbaka från kraken till banken gick.

Sen beror det på om du har en mini nazi bank som censurerar kraken eller ej.
Finns en annan tråd här om du söker på sepa. Swedbank, Skandia, och Ica banken är confirmed mini nazi banker. Där får du inte köpa/överföra dina pengar till kraken har folk rapporterat.

Byt bank isf.
Citera
2020-09-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Har använt sepa överföring för ca 100k sek från internetbank.
Funkade galant till kraken vid bullmarknaden 2017. Även att föra tillbaka från kraken till banken gick.

Sen beror det på om du har en mini nazi bank som censurerar kraken eller ej.
Finns en annan tråd här om du söker på sepa. Swedbank, Skandia, och Ica banken är confirmed mini nazi banker. Där får du inte köpa/överföra dina pengar till kraken har folk rapporterat.

Byt bank isf.

Har Handelsbanken och tänkte prova en 500k överföring till kraken. Kan rapportera här sedan hur det gick.
Citera
2020-09-23, 12:26
Medlem
Citat:
Har Handelsbanken och tänkte prova en 500k överföring till kraken. Kan rapportera här sedan hur det gick.

Gör så, blir intressant o höra.

På tal om banker. Såg det här häromdagen: https://news.trijo.co/nyheter/sa-staller-sig-svenska-storbanker-till-kryptovalutor-vi-har-strikt-bevakning/

Vissa är mer resonabla medans andra är full on hitler diktatur banker.
Citera
2020-10-01, 13:06
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag undrar vad det bästa sättet är att köpa större summor bitcoin på en dag är? Kan man köpa från flera olika sidor som coinbase, crypto.com, localbitcoin på samma dag eller blockerar bankerna det? Bryr mig inte så mycket om växlingskurs jag får. Beloppet är cirka 500k. Swish kan man ju höja till 150k på ett dygn men vill köpa för dom resterande 350k.

Mvh

"Större mängder" säger du, för 500k får du bara 5-6 bitcoins för. Trodde du skulle investera en miljard eller två
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in