2020-09-19, 14:21
Medlem
Hej!

Jag undrar vad det bästa sättet är att köpa större summor bitcoin på en dag är? Kan man köpa från flera olika sidor som coinbase, crypto.com, localbitcoin på samma dag eller blockerar bankerna det? Bryr mig inte så mycket om växlingskurs jag får. Beloppet är cirka 500k. Swish kan man ju höja till 150k på ett dygn men vill köpa för dom resterande 350k.

Mvh
Citera
2020-09-19, 15:49
Medlem
Vissa svenska banker blockerar överföringar till Coinbase mm, dock inte alla...
När du väl har fått över EUR till t.ex. Coinbase så kan du handla så mycket du vill.
Revolut är ett alternativ också, dels för att mellanlanda överföringen eller så kan du köpa bitcoin direkt av dem.
Citera
2020-09-19, 16:31
Medlem
Tack för svar, ska kolla upp Revolut.
Citera
2020-09-19, 16:52
Medlem
SvenskHODLers avatar
Bästa är ju att skicka större summor från bankontot till Kraken, Bitstamp eller Coinbase över SEPA ... De har lägst avgifter på större summor.

Trots att vissa rapporterar att deras bank blockar detta så ska du personligen gå till banken eller ringa för att bekräfta att du vill göra denna överföring... Så kommer de oftast tillåta detta..
Citera
2020-09-19, 18:07
Medlem
SvenskHODLers avatar
Du kan köpa för 500K via svenska Safello också via banköverföring och får lite lägre avgift.

Trijo.se hade varit bästa alterantivet egentligen, men vet inte om dom fått igång sina banktjänster igen sedan de blev avstängda.
Citera
2020-09-19, 19:15
Medlem
Räkna med att bli flaggad av diverse myndigheter, det bästa är att lösa det med kontanter. Antingen via bitcoin atms i tex polen, eller att du löser det med en privatperson, pm om du vill ha tips på vart du hittar en sån privatperson
Citera
2020-09-19, 19:16
Medlem
Verkar som att kraken har en limit på 100k dollar dagligen så den borde fungera. Testar att föra över pengarna via SEPA dit och kontaktar min bank om det blir några konstigheter. Tack för svar.
Citera
2020-09-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b230
Räkna med att bli flaggad av diverse myndigheter, det bästa är att lösa det med kontanter. Antingen via bitcoin atms i tex polen, eller att du löser det med en privatperson, pm om du vill ha tips på vart du hittar en sån privatperson

Jag vet att jag kommer bli flaggad men får ta det efterhand.
Citera
2020-09-20, 09:18
Medlem
Colosss avatar
150K igår. 150K idag & 100K imorgon så är problemet löst då
Citera
2020-09-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knutaz
Hej!

Jag undrar vad det bästa sättet är att köpa större summor bitcoin på en dag är? Kan man köpa från flera olika sidor som coinbase, crypto.com, localbitcoin på samma dag eller blockerar bankerna det? Bryr mig inte så mycket om växlingskurs jag får. Beloppet är cirka 500k. Swish kan man ju höja till 150k på ett dygn men vill köpa för dom resterande 350k.

Mvh
Har köpt mina med kontanter i brev.

Då går jag 1% plus på det , alltså ingen avgift. Finns dom som nämligen vill ha kontanter
Citera
2020-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Har köpt mina med kontanter i brev.

Då går jag 1% plus på det , alltså ingen avgift. Finns dom som nämligen vill ha kontanter

Knappast stora summor, funkar ju inte med 500k, skicka typ 10k 50ggr.
Lita på någon på det viset, samt troligtvis hitta typ 50? olika köpare.
Citera
2020-09-20, 19:29
Medlem
Fearstys avatar
Skulle rekommendera Bt.cx för sådana belopp. Använd för fan inte revolut som föreslogs tidigare, du får inga bitcoins som du kan skicka runt. Du köper typ ett värdepapper som endast kan säljas tillbaka till revolut senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in