2020-09-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Interessant. De vet nok høyden ja og har nok ganske presis informasjon om dette.
Så kan man spekulere hvorfor de later som noe annet. Det kan jo også si noe.

Videoopptakene viser forøvrig en avslørende detalj på hettemannen i løpet av ruten han går.
Hva er den avslørende detaljen som du tenker på?
Citera
2020-09-22, 19:35
Medlem
Citat:
Interessant. De vet nok høyden ja og har nok ganske presis informasjon om dette.

Videoopptakene viser forøvrig en avslørende detalj på hettemannen i løpet av ruten han går.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva er den avslørende detaljen som du tenker på?

Det lurte jeg også på.

Jeg lurer også på hvordan noen kan se sprox sko på de overvåkningsbildene.

Han som kommer ut fra kjøpesenteret har sikkert blitt fanget opp av kamera inne i senteret, hvor det er bedre bilder.

Jeg synes forøvrig ikke det er mistenkelig med lue og hette, ikke engang en buff på en sur og sluddfull oktober/november dag.
Særlig ikke om man er på en trimme tur.

Jeg er ikke lokalkjent, og ser det ikke godt for meg, men det er vel temmelig vanlig å legge trimmeturen rundt et vann? At man går der uten å ha et spesielt ærend? At man går runder, i stedet for å gå frem og tilbake? Frem og tilbake turer pleier mer å gå opp på en haug/ås/fjell før man går ned igjen.

Var det ikke det denne personen gjorde? Gikk rundt vannet?

Men det er jo mistenkelig, jeg antar vedkommende bare gikk den runden den dagen, og har heller ikke meldt seg. Slik som går runder, pleier kanskje å gjøre det daglig, eller noen ganger per uke.
Citera
2020-09-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z.
Takk for svar
Jeg har rapportert det nå så får jeg håpe at det ordner seg.

Det er tydeligvis noen som prøver å skape problemer for deg. Dette er et veldig bevisst valg!
Citera
2020-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det lurte jeg også på.

Jeg lurer også på hvordan noen kan se sprox sko på de overvåkningsbildene.

Han som kommer ut fra kjøpesenteret har sikkert blitt fanget opp av kamera inne i senteret, hvor det er bedre bilder.

Jeg synes forøvrig ikke det er mistenkelig med lue og hette, ikke engang en buff på en sur og sluddfull oktober/november dag.
Særlig ikke om man er på en trimme tur.

Jeg er ikke lokalkjent, og ser det ikke godt for meg, men det er vel temmelig vanlig å legge trimmeturen rundt et vann? At man går der uten å ha et spesielt ærend? At man går runder, i stedet for å gå frem og tilbake? Frem og tilbake turer pleier mer å gå opp på en haug/ås/fjell før man går ned igjen.

Var det ikke det denne personen gjorde? Gikk rundt vannet?

Men det er jo mistenkelig, jeg antar vedkommende bare gikk den runden den dagen, og har heller ikke meldt seg. Slik som går runder, pleier kanskje å gjøre det daglig, eller noen ganger per uke.

Det spesielle med den turen er at fra området ved ishallen i Lørenskog går vedkommende opp noen lange trapper og rett gjennom et område som tilhører boliger for så å gå ned lang trapp igjen og bortover festplassen utenfor Metro-senter. Det kamera som plukker ham opp der klarte jeg ikke få øye på, så det er antagelig litt på avstand. En veldig unaturlig omvei, men det som oppnås er at man unngår store kamera som er i den naturlige gaten å gå der. Så det er veldig smart sånn sett å gå der for å unngå å få kamera rett på deg ganske nært. Jeg gikk der for å se fordi jeg var nysgjerrig på om ruten var valgt for å unngå kamera, og jeg så at det er helt ulogisk å gå der, men hensiktsmessig ifht kamera. Så det er all grunn til å tro at denne personen ikke var på vanlig spasertur synes jeg.
Citera
2020-09-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud
Det er tydeligvis noen som prøver å skape problemer for deg. Dette er et veldig bevisst valg!
Det var dagens underholdning. Spesielt da jeg skrev til feil person☺️
Citera
2020-09-22, 21:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Her har jeg lastet opp et bilde, hvor det å beregne høyden burde være en smal sak i forhold til faste og kjente parametre i omgivelsene. Feks linjene på søpledunken nærmest mannen. Man ser uansett lett at det ikke er snakk om en høy mann.
https://imgur.com/a/8wG3Dv8
Hvilken detalj tenker du på? Gi et hint?
Citera
2020-09-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det spesielle med den turen er at fra området ved ishallen i Lørenskog går vedkommende opp noen lange trapper og rett gjennom et område som tilhører boliger for så å gå ned lang trapp igjen og bortover festplassen utenfor Metro-senter. Det kamera som plukker ham opp der klarte jeg ikke få øye på, så det er antagelig litt på avstand. En veldig unaturlig omvei, men det som oppnås er at man unngår store kamera som er i den naturlige gaten å gå der. Så det er veldig smart sånn sett å gå der for å unngå å få kamera rett på deg ganske nært. Jeg gikk der for å se fordi jeg var nysgjerrig på om ruten var valgt for å unngå kamera, og jeg så at det er helt ulogisk å gå der, men hensiktsmessig ifht kamera. Så det er all grunn til å tro at denne personen ikke var på vanlig spasertur synes jeg.

Du har sikkert rett 😊
Det var noen her inne (kanskje deg?) somforklarte nøye om at denne ruten passet både med Futurum og sønnens bopel, om målet var å unngå kameraer. Det passer sikkert bra med andre steder også, som de husene med trappene?

Jeg aner jo ingen ting om stedet, det var jo bare en antagelse om at det kanskje var en populær tursti, fordi folk ofte liker å gå rundt vann.

https://www.dagbladet.no/video/her-mener-politiet-hettemannen-gikk/LTThYFO3

Jeg ser jo her at dette ikke er en tur runde... vet ikke hvorfor jeg har fått det inntrykket, men tror noen har snakket om en retur på andre siden, muligens langs en vei, hvor han ble plukket opp av en bil på deler av veien. Så har satt med et inntrykk av en «runde». På dette kartet såser det jo ut som at vannet er relativt stort, og en laaaang spasertur.
Senast redigerad av Rips 2020-09-22 kl. 22:27. Anledning: Tilleggsopplysning
Citera
2020-09-22, 22:22
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her har jeg lastet opp et bilde, hvor det å beregne høyden burde være en smal sak i forhold til faste og kjente parametre i omgivelsene. Feks linjene på søpledunken nærmest mannen. Man ser uansett lett at det ikke er snakk om en høy mann.

Jayce tenker nok på venstre pekefinger som kroker seg mot tommelen.
Citera
2020-09-22, 22:23
Medlem
Citat:

Jeg mener personen er ganske høy på grunn av ekstrem vidvinkel på kamera, da blir ofte mennesker lavere enn de er i virkeligheten. En eldre person i ganske god form, minner mer om TH...
Citera
2020-09-22, 22:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg mener personen er ganske høy på grunn av ekstrem vidvinkel på kamera, da blir ofte mennesker lavere enn de er i virkeligheten. En eldre person i ganske god form, minner mer om TH...
Enig i prinsippet, men akkurat det samme vil gjelde elementer som er plassert i nærheten av personen. Så om man sammenligner høyden på mennesket med noe fast som står relativt tett på vil forholdet blir helt sammenlignbart.
Citera
2020-09-22, 22:47
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Enig i prinsippet, men akkurat det samme vil gjelde elementer som er plassert i nærheten av personen. Så om man sammenligner høyden på mennesket med noe fast som står relativt tett på vil forholdet blir helt sammenlignbart.

Jeg har også studert høyden i forhold til installasjoner i nærheten, og kommet til at han er ganske lav.
Husker jeg leste og så bilder av fingrene. Bilde var sammenlignet med en som er kjent. Tror det var BB.
Jeg tenker at vi ofte skifter stilling på fingrene, så jeg la ikke så stor vekt på det.
Derimot har jeg sett at hettemannen går med tærne pekt utover. Det er nok ganske stabilt og ikke noe man faker. Det utelukker TH etter mitt syn.
Synes det er mye mer spennende nå når diskusjonen handler om fakta og konkrete observasjoner.
Tråden har vært preget av for mye hobbypsykologi.
Ellers hadde Jayce en opptakt til tidslinje hva gjelder RU og TH i tidlig planleggingsfase.
Den skulle jeg gjerne sett videreutviklet.
Citera
2020-09-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Du har sikkert rett 😊
Det var noen her inne (kanskje deg?) somforklarte nøye om at denne ruten passet både med Futurum og sønnens bopel, om målet var å unngå kameraer. Det passer sikkert bra med andre steder også, som de husene med trappene?

Jeg aner jo ingen ting om stedet, det var jo bare en antagelse om at det kanskje var en populær tursti, fordi folk ofte liker å gå rundt vann.

https://www.dagbladet.no/video/her-mener-politiet-hettemannen-gikk/LTThYFO3

Jeg ser jo her at dette ikke er en tur runde... vet ikke hvorfor jeg har fått det inntrykket, men tror noen har snakket om en retur på andre siden, muligens langs en vei, hvor han ble plukket opp av en bil på deler av veien. Så har satt med et inntrykk av en «runde». På dette kartet såser det jo ut som at vannet er relativt stort, og en laaaang spasertur.

Grunnen til at denne personen er i søkelys er nok 1) fordi ruten virker til å være målbevisst mot Sloraveien og retur ganske kort tid etter ( hvor første del av retur er en annen rute over motorvei tilbake....evt i bil? umulig å si), men kommer deretter gående tilbake igjen over festplassen. 2) Samt det valget med å gå opp og ned de trappene og gjennom et lite område som hører til boliger. 3) Samt å være tildekket i ansikt.

At det snakkes om at vedkommende både kommer fra, og blir borte i ishallsområdet er nok fordi der slutter kamera-overvåkning etter det jeg har sett, når man beveger seg bakover der retning Triaden eller Rasta. Så da er det ikke så lett å vite hvor han gikk etter ishallen antagelig, annet enn at bakover der ligger Triadenområdet og mulighet for å gå retning Rasta i skjult terreng.

Siden de snakker om at denne personen både kommer fra, og etterpå går tilbake til ishallsparkerings-område, så er det lite trolig at dette er en person som kommer fra boligblokkene der oppe på nivået ovenfor de trappene tenker jeg. Der er mer sannsynlig på tiden at vedkommende bare passerer der og går der nettopp for å gå mer skjult. Etter hva jeg mener er sannsynlig så er det trolig at denne personen gikk videre bakover fra ishallen og retning Triaden-området eller Rasta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in