2020-09-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ja, det är självklart det även är synd om SD.
Det är synd om alla människor som livet gått hårt åt.
Det anser jag.
Så livet har gått "hårt åt" SD? Hur då? Han är frisk, har familj och boende, pengar på banken, vänner o anhöriga som skyddar honom och han går fortf fri från ett mord han begått.
Citera
2020-09-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är inte synd om Sd, han har en välförtjänt livstisdom att vänta. Och du är från början genomskådad, troll.

RÅ överklagar morddom – vill se livstid

Riksåklagaren (RÅ) överklagar en dom från hovrätten där en man som mördat sin hustru dömdes till fängelse i 18 år.

I och med att mordet var planerat och genomfört med sådan brutalitet blir det garanterat livstid.
Om det nu bara kunde gå att sy in Hd också så kommer rättvisa skipas.
Ja, vi fått hoppas på att bevisen indicierna håller i HR.
Jag menar att det är synd om alla inblandade parter.Både LW samt SD.Även HD.Och barnen.Även deras släktingar.
Jag känner i hjärtat med dem.Om man har empati och förmåga till mentalisering och det bidrar till att man blir ett Troll (?) Då är det ju så. Vi är olika individer med olika uppväxtförhållande och värderingar vilket avspeglar sig här.
Citera
2020-09-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så livet har gått "hårt åt" SD? Hur då? Han är frisk, har familj och boende, pengar på banken, vänner o anhöriga som skyddar honom och han går fortf fri från ett mord han begått.
Jag vet inte mycket om t ex SD barndom och uppväxt.Oavsett hur till ex han blivit formad (för han är inte unik) så menar jag att det är synd om honom också.Det spelar ingen roll om du har pengar på banken eller ett fint anseende.
Jag tror inte att SD mådde bra i ombords.
Vänlig hälsning från mig
Citera
2020-09-22, 12:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, vi fått hoppas på att bevisen indicierna håller i HR.
Jag menar att det är synd om alla inblandade parter.Både LW samt SD.Även HD.Och barnen.Även deras släktingar.
Jag känner i hjärtat med dem.Om man har empati och förmåga till mentalisering och det bidrar till att man blir ett Troll (?) Då är det ju så. Vi är olika individer med olika uppväxtförhållande och värderingar vilket avspeglar sig här.

Dom enda förlorarna i detta hemska mord är barnen. LWs barn får växa upp utan sin mor och SDs barn får växa upp med en far som är en mördare.
Citera
2020-09-22, 12:59
Medlem
Citat:
Jag vet inte mycket om t ex SD barndom och uppväxt.Oavsett hur till ex han blivit formad (för han är inte unik) så menar jag att det är synd om honom också.Det spelar ingen roll om du har pengar på banken eller ett fint anseende.
Jag tror inte att SD mådde bra i ombords.
Vänlig hälsning från mig
Hans uppväxt kan du läsa om i fupen. Inget speciellt med det. Han har gått i skolan, gymnasiet, blivit dykinstruktör, tror t o m han har flygcertifikat. Han har inte haft något tufft liv. Den rappakaljan kan du skippa i tråden. Han skuttar omkring i skogen, cyklar, paddlar kanot - men är fortfarande en mördare. Något tufft liv har han inte haft. Men hans bror blev svårt misshandlad av SD i tonåren. Så våldet har SD i sig. Han drar knytnäven i väggen bredvid sin 8-årings huvud, så hårt att han bröt ett ben i handen. Och skyllde på henne om de inte kunde åka till England på grund av skadan - det sa han till henne. För att inte tala om ett strösselförhör som inte hör hemma i en familj.

SD är ett svin - förklädd till den hjälpsamme riddaren. En ulv i fårakläder. Fupen visar med all tydlighet vilket jävla svin han var. Ivrigt påhejad av JG.
Citera
2020-09-22, 13:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja, det är självklart det även är synd om SD.
Det är synd om alla människor som livet gått hårt åt.
Det anser jag.

Men han hade ju valet av välja beteende där i början .

Han tafsade och eggade upp LW och om han istället varit sval som en filbunke och inte rört en fena så hade ju ”romansen” typ gått över på en kvart , så det var nog åtminstone till 50 % hans fel, ,som bl a gift man dessutom , visst ...

Så synd om, vet jag inte om jag tycker ...?
Senast redigerad av landbandy 2020-09-22 kl. 13:35.
Citera
2020-09-22, 13:50
Medlem
Citat:
Hans uppväxt kan du läsa om i fupen. Inget speciellt med det. Han har gått i skolan, gymnasiet, blivit dykinstruktör, tror t o m han har flygcertifikat. Han har inte haft något tufft liv. Den rappakaljan kan du skippa i tråden. Han skuttar omkring i skogen, cyklar, paddlar kanot - men är fortfarande en mördare. Något tufft liv har han inte haft. Men hans bror blev svårt misshandlad av SD i tonåren. Så våldet har SD i sig. Han drar knytnäven i väggen bredvid sin 8-årings huvud, så hårt att han bröt ett ben i handen. Och skyllde på henne om de inte kunde åka till England på grund av skadan - det sa han till henne. För att inte tala om ett strösselförhör som inte hör hemma i en familj.

SD är ett svin - förklädd till den hjälpsamme riddaren. En ulv i fårakläder. Fupen visar med all tydlighet vilket jävla svin han var. Ivrigt påhejad av JG.
Något fattades honom.och även Hd.Annars hade han och hon inte skaffat älskarinna eller älskare.Många kvinnor och män är som deta par.Det är vanligt.Det är upp till var och en.Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Ja jag är den människan som även tycker synd om paret Davidsson.Med det sagt inser jag att jag är sällsynt och ganska unik.
Citera
2020-09-22, 13:56
Medlem
Citat:
Något fattades honom.och även Hd.Annars hade han och hon inte skaffat älskarinna eller älskare.Många kvinnor och män är som deta par.Det är vanligt.Det är upp till var och en.Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Ja jag är den människan som även tycker synd om paret Davidsson.Med det sagt inser jag att jag är sällsynt och ganska unik.
Det fattades sex, så han valde att skaffa sig sex på annat håll när HD var inkapabel till det. Han smög iväg på nätterna när HD var utslagen av sin psykiska sjukdom. Och hävdade att han varit hemma hela kvällen. Han ljög och bedrog sin sjuka hustru istället för att hjälpa henne. Och fortsätta ljuga och bedra. I sex år. Men ett misstag kan ju alla göra, som hans lojale svärfar sa.

Som SD själv sa i tingsrätten om sin hustru HD: Hon var söt att se på, men inte mycket mer. Och HD håller fortfarande fast vid honom så vitt jag förstått.
Citera
2020-09-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men han hade ju valet av välja beteende där i början .

Han tafsade och eggade upp LW och om han istället varit sval som en filbunke och inte rört en fena så hade ju ”romansen” typ gått över på en kvart , så det var nog åtminstone till 50 % hans fel, ,som bl a gift man dessutom , visst ...

Så synd om, vet jag inte om jag tycker ...?
Ja, varken han eller någon annan är felfri. Vi har alla våra fel, brister och tillkortakommanden.Han borde inte lagt nån energi på henne.Det var dumt gjort.Därför tycker jag det är synd att allt blev som det blev.
Citera
2020-09-22, 13:58
Medlem
Citat:
Det fattades sex, så han valde att skaffa sig sex på annat håll när HD var inkapabel till det. Han smög iväg på nätterna när HD var utslagen av sin psykiska sjukdom. Och hävdade att han varit hemma hela kvällen. Han ljög och bedrog sin sjuka hustru istället för att hjälpa henne. Och fortsätta ljuga och bedra. I sex år. Men ett misstag kan ju alla göra, som hans lojale svärfar sa.

Som SD själv sa i tingsrätten om sin hustru HD: Hon var söt att se på, men inte mycket mer. Och HD håller fortfarande fast vid honom så vitt jag förstått.
Ja så var det. En del gör ju så.Känslokalla.De hade väl inte riktig kärlek till varandra.
Citera
2020-09-22, 14:08
Medlem
Nu har HD sett var SD sagt om he ne då hon var sjuk.Ändå vill hon vara nära honom.
Han är inte hennes hatobjekt i alla fall.
Hur vet vi hur sjuk hon egentligen var?
Jag har väldigt svårt att tro att hon var så dålig som framställts.
Hon är ju väldigt frisk numera för att ha varit så under iisen förr.

Hon väljer ändå hans sällskap oavsett. Kan va pga vana samt rent ekonomiska skäl.
Citera
2020-09-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, jag vet inte hur detta ser ut.
Men är inte kompressorn en större apparat, och mutterdragaren behöver kopplas till den?

Jo just så! Så alltså inte den som fanns i box med de olika tillbehören. JG fick alltså inte användning av kompressorn som han släpat med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in