2020-09-21, 13:58
Medlem
En intressant sak med hennes skuldsaldo är att i de enskilda målen alla 4 (stor)bankerna
finns representerade. Utom Handelsbanken ! De, som åtminstone tidigare, hade klart
flest kontor runt om i landet, men som nu tydligen skall lägga ner ett större antal. Borde
vara lättare att skaffa sig lån med närhet till ett bankkontor ...

"Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden" hette
det i alla fall 2020-03-16. Bevakningsdatum om exakt 2 år.

De personer, vars skuldsaldon man i övrigt "följer" brukar också ha den där formuleringen
i sina "utredningsrapporter". Men det är ändå skillnad på folk och folk.

F ö var hennes förklaring av titeln på nya boken intressant. "Lös" var tänkt att betyda
något bara som ett ord för sig ...
Citera
2020-09-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Såg någon Skavlan? Det blir mest pinsamt när en politiker försöker vara fyndig och rolig. Än mer pinsamt i ett sammahang med David Batra som är en av de mer begåvad komikera vi har.

Varför ställer hon ens upp på intervjuer?

Alla såg det. Före detta statsministerkandidaten och förre kandidaten till titeln som
statsministermake på en och samma gång. Sahlin och Kinberg-Batra på samma gång
hade nog inte funkat dock.

Halsen såg dock inte riktigt bra ut på Mona. Annan krage nästa gång ?
Citera
2020-09-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Monas charmoffensiv visar bara hur jäkla korrupt media är och att de sitter i samma båt som politikerna. Hade Ebba grön skrivit sin låt idag hade det varit staten och media sitter i samma båt.

Menar du Blå Tåget?
https://en.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5_T%C3%A5get
Citera
2020-09-21, 16:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det finns flera röster i denna tråd, under massor av år, som säger att Bosse är speltorsk, jämt sitter på Solvalla osv.
Ja, därför är det osannolikt att han skulle reagera över en skakig ekonomi.
Citera
2020-09-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Måste först säga att jag inte är Socialdemokrat. Har nu lyssnat på intervjun.
Mona bjuder på sig själv överraskande mycket. Hon talat lugnt, tydligt och vältaligt som bara Mona gör. Hon säger att hon ibland gjort fel och visste att det var fel. Inte många som är så ärliga i övrigt. Ett stort plus för henne. I övrigt är Mona Sahlin en av de bästa människor som suttit i Riksdagen. Tråkigt bara att hon inte kunde hålla fingrarna i styr den sista tiden.

Dig jag citerar har uppenbarligen inte lyssnat på intervjun alternativt har du en färdig syn som används oavsett vem eller vad hon är.

Om vi INTE hade lyssnat på Mona Sahlin i Söndagsintervjun så hade vi INTE behövt skriva detta inlägg. Men nu har vi faktiskt lyssnat på hennes hela intervju i Söndagsintervjun och då kändes det nödvändigt att behöva kommentera det som hon sa eller rättare sagt undvek att säga. Du behöver inte förklara dig med att du inte är sosse för det är verkligen inte relevant i detta sammanhanget.
Citera
2020-09-21, 20:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
De tre miljonerna har ju gått från Monas konto till Labbe och allt som finns på Monas konton borde väl vara utmätningsbart. Man kan inte komma undan kronkalle genom att bara överföra pengarna till någon annans konto och sen säga att det inte finns några pengar att mäta ut. Nu har väl Mona alltid haft problem med Kronofogden och alltid haft svårt att betala skatter och avgifter som hon ska göra, eftersom hon är en ekonomisk idiot och därtill svindlare, men hade hon de här större utmätningarna under den period hon förde över de tre miljonerna? Jag har för mig att de kom vid ett senare tillfälle, men någon kalenderbitare kan säkert rätta mig där.

Både Mona och Labbe ljuger i vart fall i den här historien. Mona säger att hon lånat ut pengarna till en vän: ingen lånar ut tre miljoner till en vän, inte ens någon som är ordentligt förmögen. Labbe säger att det är en kombination av lån och lön: löneutbetalningar sker inte via privatkonton och lån i miljonklassen sker inte heller på ett sådant sätt.

Det här rör sig mycket mer sannolikt om bedrägerier. Att Mona och Labbe inte utreds för det på allvar visar att systemet skyddar sina egna.

Om nu (S)vin Sahlin har en fet fordran på Labbe. Kan Kronofånen på något sätt ha rätt att hantera den fordran?
Citera
2020-09-21, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
Måste först säga att jag inte är Socialdemokrat. Har nu lyssnat på intervjun.
Mona bjuder på sig själv överraskande mycket. Hon talat lugnt, tydligt och vältaligt som bara Mona gör. Hon säger att hon ibland gjort fel och visste att det var fel. Inte många som är så ärliga i övrigt. Ett stort plus för henne. I övrigt är Mona Sahlin en av de bästa människor som suttit i Riksdagen. Tråkigt bara att hon inte kunde hålla fingrarna i styr den sista tiden.

Dig jag citerar har uppenbarligen inte lyssnat på intervjun alternativt har du en färdig syn som används oavsett vem eller vad hon är.

Det var ju 30 år sen hon köpte Toblerone för skattepengar. Hon har sannolikt hållit på så här hela livet.
Citera
2020-09-21, 20:42
Medlem
Hursomhelstings avatar
Fuskar/fifflar med allt och att det finns missbruk med i bilden.
Kommer ifrån en person som har insyn via sitt yrke och sina engagemang.
Mona glömmer att betala för det mesta, maktfullkomlig av bara den.
Citera
2020-09-21, 20:52
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Fuskar/fifflar med allt och att det finns missbruk med i bilden.
Kommer ifrån en person som har insyn via sitt yrke och sina engagemang.
Mona glömmer att betala för det mesta, maktfullkomlig av bara den.

Kriminell, korkad och allmänt usel alltså.

Och helt saknar hon samvete.
Citera
2020-09-21, 21:10
Medlem
Det var ju omvittnat I S att Mona var opålitlig, bokade möten, besök i distrikten var något hon tog lätt på, att hon skulle dyka upp var inte självklart.
Inte konstigt om "hennes" föreläsning-firma gick i putten.
Citera
2020-09-21, 21:21
Medlem
http://enn.kokk.se/?p=41802
Citat:
politiskt är hon ett osäkert kort. Som SSUare var hon snarast traditionalist, men sen har hon mer och mer lierat sig med förnyarna (som ju numera återfinns i partiet). Mitt intryck av henne – jag har jobbat nära henne under hennes tid som partisekreterare – är att hon agerar mer efter vart hon känner att vinden blåser än efter djupt grundad övertygelse och framför allt kunskap. De gånger hon bad mig om underlag för något, ville hon aldrig läsa några vidlyftiga papper, som hon själv måste tolka; nej, korta sammanfattningar skulle det vara. Hon var ganska lat. Hon la sig praktiskt taget aldrig i vad jag som ansvarig funktionär tog upp på VU- och partistyrelsedagordningarna (vilket ju var kul för mig) utan skrev bara raskt sin namnteckning på kallelsepapperet.

Och hon var fruktansvärt oberäknelig. Det hände, att ombudsmän slog vad om huruvida hon skulle komma till ett utlovat möte eller inte. Jag har rikliga egna erfarenheter av det här. En gång bad hon mig, någon timme innan planet skulle gå, meddela återbud till ett stort kvinnomöte i parlamentet i Riga. Från de nordiska partisekreterarmötena skolkade hon ofta; jag fick åka ensam. En gång tog den danske partisekreteraren mig åt sidan och sa ungefär: ‘Enn, det här är ingen kritik mot dig. Vi uppskattar allihop dina analyser av vad som sker i svensk politik. Men vi kan ju inte ha mängder av nordiska partisekreterarmöten, där den svenska partisekreteraren inte deltar.’

Med det här vill jag säga, att det personliga slarv, som fällde henne förra gången, är bara förnamnet.
Citera
2020-09-21, 21:23
Medlem
idiamindadas avatar
Lyssnade på Söndagsintervjun. Inte ett ljud om vad hon gjort. Bara hur dåligt hon mådde och hur synd det är om henne. På något konstigt sätt får hon alltid det sista ordet. Oemotsagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in