Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Stämmer bra.
Dessutom skulle för många självgående bilar i stadstrafik orsaka köer och stopp då alla galna cyklister skulle börja tränga sig före dem. Lycka till för en självgående bil att ta sig förbi ett övergångsställe i storstadsrusning.
Ville citera föregående inlägg också, men hittade det inte, men det stod:
Citat:
Jag har en bil med hastighetsigenkänning och spårassistans, den gör fel hela tiden och får för sig saker som är rent livsfarliga. Biltillverkarna överdriver hela tiden sin förmåga men faktum är att de ligger mycket längre bak i utvecklingen än vad de påstår.
Så är det absolut. Mycket automatiserade funktioner fungerar dåligt. Som laneassist på min bil. Den ska hålla mig inom linjerna, men jag känner ofta hur den rör på min ratt utan min tillåtelse trots att jag tycker mig hålla mig inom linjerna. Det är så ofantligt irriterande att jag var tvungen att stänga av det. Jag vill inte att någon rör min ratt när jag inte ber om det.
En annan sak, Automatiskt helljusomslag. Det funkar skit. Ibland går det bra, men oftast slår den av helljuset för sen för de mötandes smak som då blinkar med sitt hellus, så där var ytterligare en funktion som jag var tvungen att stänga av. Bra tanke, men om den slår av för sent så är det värdelöst och måste stängas av för att inte irritera folk.