• 1
  • 2
2020-09-20, 22:53
Medlem
Boggonthebeats avatar
Om jag ska kortfatta det hela.
Har haft en tuff period i mitt liv, med mycket depressioner. Flyttade till ett innebonde då jag vart vräkt från mitt förra lägenhet. Fick kontakt med min bror då jag aldrig haft en bra kontakt med familjen. Han bjöd in mig till hans lägenhet som jag tackade ja till. Jag var naiv och kände inte min bror väl tills jag fick lära känna honom tills nu idag. Skulle ha lyssnat på min syster som varnade mig, men visste inte vad hon menade med det då hon var väldigt upptagen med sitt liv.

Han är människa som utnyttjar dig och manipulerar en och har ett kriminellt hjärna.

Efter ett tag var vi tvungna och flytta (på grund av olika anledningar). Vi hittade tillslut en lägenhet som jag fick stå på eftersom han har ju kronofogden i röven.
Jag hitta ett jobb relativt snabbt medans han skulle hålla på med starta eget ''företag'' som jag skulle stå på. Jag sa nej och han börja krypa in i sin lilla bubbla.
Han har inte gjort ett skit under lång period förutom gymma, kolla på TV, röka på och knulla tinderbrudar.

Vi har 0 kemi ihop. Vi träffar knappt varandra eftersom jag jobbar mer en heltid.

Jag fick låna lite pengar för en pendlarbil också så jag kunde ta mig till jobbet. Men dom har jag inte betalat tillbaka. Han använder bilen mer en vad jag gör.

Han kan inte stå på lägenheten själv+är det ganska långt och pendla till stan. Jag mår själv inte bra och påverkar jobbet och hälsan.

Jag har försökt sammanfatta så gott jag kan men det är mycket mer jag vill berätta som jag inte kan.

Vill flytta ut snart som möjligt men vet inte vad jag ska göra?
Som person är jag väldigt introvert, lugn. Jag känner mig väldigt utnyttjad.
Hur ska man lösa detta på bästa sätt? Svårt och prata med honom också för att han kommer aldrig till en lösning och fördröjer hela tiden + aggressionsproblem.
Jag skulle vilja prata med någon om hela situationen få stöd vet inte vart man vänder sig till.

Jag vill framåt i livet medans han går hundra steg bakåt.
Citera
2020-09-20, 23:31
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Vissa kommuner har kontakter man kan höra av sig till för att få stöttning vid flytt. Kolla upp den kommun du vill flytta till. Finns hemsidor och grejer.
Citera
2020-09-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Vissa kommuner har kontakter man kan höra av sig till för att få stöttning vid flytt. Kolla upp den kommun du vill flytta till. Finns hemsidor och grejer.
Jag bor i Nacka och måste säga att TS kan vända sig till oss , här finns det oftast hjälpboenden .
Citera
2020-09-21, 00:25
Medlem
Babydolls avatar
Han ville starta ett företag i ditt namn?
Och bor i samma lägenhet?
Och har därmed full tillgång till din postlåda!?

Skaffa Kivra eller Min myndighetspost fort som attan! Så han inte går bakom din rygg och startar något i smyg.

https://www.minmyndighetspost.se/
Citera
2020-09-21, 00:32
Medlem
Babydolls avatar
Kan du inte hitta en lägenhet närmare jobbet? En liiiten lägenhet, dvs inte stor nog för er båda två.. Säg att det tar för mycket energi att pendla. Så blir det en anledning till att flytta isär.

Erbjud dig att kolla med värden om hyseskontraktet kan skrivas över på brorsan (om värden accepterar honom som hyresgäst) eller om du måste säga upp det.

Han kommer att gnälla om att du gör honom hemlös. Men han kan säkert hyra ett rum som inneboende. Och hoppa runt mellan andrahandsboenden. Annars får han ta kontakt med kommunens socialtjänst. Eller skaffa ett jobb.
Citera
2020-09-21, 00:53
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Kan du inte hitta en lägenhet närmare jobbet? En liiiten lägenhet, dvs inte stor nog för er båda två.. Säg att det tar för mycket energi att pendla. Så blir det en anledning till att flytta isär.

Erbjud dig att kolla med värden om hyseskontraktet kan skrivas över på brorsan (om värden accepterar honom som hyresgäst) eller om du måste säga upp det.

Han kommer att gnälla om att du gör honom hemlös. Men han kan säkert hyra ett rum som inneboende. Och hoppa runt mellan andrahandsboenden. Annars får han ta kontakt med kommunens socialtjänst. Eller skaffa ett jobb.

Tack för goda råd. Kan hitta lägenhet närmare jobbet ganska snabbt men då jag har ingen aning om det är rätt och bara lämna honom. Sen om jag nu flyttar ut vill jag helst inte ha något med honom och göra. Sa faktiskt till honom på ett bra sätt att jag vill flytta närmre jobbet men han börja deppa.
Citera
2020-09-21, 01:07
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:

Skaffa ett jobb finns inte i tanken då han är hos kf och ingen utbildning. Han är bra på lägga krav på andra men inte sig själv. Sens vi flytta in tillsammans har jag fått tagit hand om städningen i lägenheten. Då han inser sig vara alfa. Diskuterar med honom är väldigt svårt då han alltid går till attack. Som jag sa pratar jag inte med honom för det blir bara onödiga känslor hit och dit
Citera
2020-09-21, 10:42
Medlem
SkattefriZons avatar
Ljug och säg att du fixat en flickvän och att ni ska bo tillsammans nu.
Citera
2020-09-21, 20:07
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Skaffa ett jobb finns inte i tanken då han är hos kf och ingen utbildning. Han är bra på lägga krav på andra men inte sig själv. Sens vi flytta in tillsammans har jag fått tagit hand om städningen i lägenheten. Då han inser sig vara alfa. Diskuterar med honom är väldigt svårt då han alltid går till attack. Som jag sa pratar jag inte med honom för det blir bara onödiga känslor hit och dit

Kolla upp liten lägenhet nära jobbet. Typ en 1a. (Du kan flytta till större längre fram i tiden. Det viktiga är att det inte finns plats för två).

Kolla även med din nuvarande hyresvärd. Berätta att ni är två bröder som bor i bostaden, men du behöver flytta närmare jobbet. Undra om det går att skriva över ditt kontrakt på brorsan eller om du måste säga upp den.
(Fördelen med att skriva över kontraktet är att de kanske inte kollar upp brorsan lika noggrant som de kollar en ny hyresgäst. Och att du slipper flyttstäda).

Om han är lika manipulativ som du skrev tidigare i tråden så berätta inget ännu. Smid till verket och ställ honom inför ett fullbordat faktum, att om 3 månader måste han hitta nytt boende.

Du har väl skaffat digital brevlåda nu?
Tar bara några minuters klickande.
Citera
2020-09-21, 22:42
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:
Kolla upp liten lägenhet nära jobbet. Typ en 1a. (Du kan flytta till större längre fram i tiden. Det viktiga är att det inte finns plats för två).

Kolla även med din nuvarande hyresvärd. Berätta att ni är två bröder som bor i bostaden, men du behöver flytta närmare jobbet. Undra om det går att skriva över ditt kontrakt på brorsan eller om du måste säga upp den.
(Fördelen med att skriva över kontraktet är att de kanske inte kollar upp brorsan lika noggrant som de kollar en ny hyresgäst. Och att du slipper flyttstäda).

Om han är lika manipulativ som du skrev tidigare i tråden så berätta inget ännu. Smid till verket och ställ honom inför ett fullbordat faktum, att om 3 månader måste han hitta nytt boende.

Du har väl skaffat digital brevlåda nu?
Tar bara några minuters klickande.

Haft kivra ett tag nu. Han vart inte glad nu när jag pratade med honom. Då han sa ''du kan inte bara lämna mig här''.
Citera
2020-09-21, 22:57
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Haft kivra ett tag nu. Han vart inte glad nu när jag pratade med honom. Då han sa ''du kan inte bara lämna mig här''.

Du får ställa honom inför fullbordat faktum. Annars kommer försöka övertala dig på alla möjliga sätt.

Han har det ju asbra. Du jobbar, du städar, (du fixar käk?), du lånar ut din bil, du är borta på jobbet och han har lyan för sig själv, (du betalar hela/större delen av hyran?), du får ångest, (du står säkert för de flesta inköp?). Varför skulle han frivilligt ge upp detta?

Du kan hävda att du behöver vara själv för att ha större chans att träffa en livspartner, det är ohållbart att pendla, du trivs inte i staden/orten där ni bor, det blir för intensivt att bo med en 'polare' (det är något man gör under en begränsad tid i livet).
Citera
2020-09-21, 23:06
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:
Du får ställa honom inför fullbordat faktum. Annars kommer försöka övertala dig på alla möjliga sätt.

Han har det ju asbra. Du jobbar, du städar, (du fixar käk?), du lånar ut din bil, du är borta på jobbet och han har lyan för sig själv, (du betalar hela/större delen av hyran?), du får ångest, (du står säkert för de flesta inköp?). Varför skulle han frivilligt ge upp detta?

Du kan hävda att du behöver vara själv för att ha större chans att träffa en livspartner, det är ohållbart att pendla, du trivs inte i staden/orten där ni bor, det blir för intensivt att bo med en 'polare' (det är något man gör under en begränsad tid i livet).

Vi delar på utgifterna och delar inte på maten. Men han hade tänkt att jag skulle bå där minst i 2 år till. Innan vi flyttade in hit sa jag till honom att jag planerar att studera vidare i snart framtid och behöver flytta. Men sont har han glömt.

Jag skulle fixa ett innebonde sa han också sen kan du flytta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in