Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Gör dig inte dummare än du är. Jag talade om behovet av nyanser mot Poznan. Man kan inte bara titta på resultatet. Vi var en man mindre och jagade kvittering och åkte på två i slutet av matchen. Det är allt.
Varifrån har du hittat citatet om ”Bajen större än...” jag står inte bakom det och kan konstatera att AIK var bättre. Det är inte svårare än så. Jag har invändningar mot några av Billborns val. Men de var bättre och snacket jg sett här om hur ”storebror” fick pisk av ”lillebror” är sorgligt och förhoppningsvis ett uttryck för att personen var i affekt.
tl;dr: Gnaget var bättre. Punkt slut.
Jo, man har hört det där snacket i några år nu. Det fina spelet, "nu vänder det", favorittippade av experter och förståsigpåare. DN publicerade en lång artikel om hur Bajen anammat ett vetenskapligt tillvägagångssätt inspirerat av
Moneyball. Likheterna stannar redan vid Billborn, som inte direkt är någon Brad Pitt. Vilket också skulle kunna ingå i en motivbild angående de illvilliga ryktena om att han på Tinder försökte köpa sex av vad han trodde var en tonåring. Eller förresten, nu var jag lite orättvis. I Moneyball lyckas laget aldrig vinna ligan, där finns en viss likhet till Bajen.
Såg någon sekvens av första halvlek som inte såg fy skam ut för Bajens del. 0-0 i paus mot LP hemma på Tele2 är ett resultat jag tagit på förhand. Att det sen gick som det gick, man har ju slutat förvånas men man slutar aldrig förundras av hur Bajen lyckas torska måstematcher. Vem hade kunnat ana att man kan få gult kort när man trycker upp en hand i en motståndares ansikte under full uppsikt av domaren? Att dra på sig sitt andra gula i en idiotsekvens när man ligger under med 0-1 är ju själva essensen av Bajenkultur. Knappast
surprisedpikachu.jpg angående att det sitter Bajare och pratar om "nyanser" och "intentioner" efter 3-0 torsk baserat på två idiotmisstag. Till skillnad från en viss
Psyk-Jeppe när han blev utvisad. Det finns inget att nyansera kring misstagen. De är en del av en mer än 100 år gammal loserkultur.
Läste kommentaren på svenskafans, den var ganska kraftigt upptummad. Möjligt att min tolkning är lite på volley och att det var en del av en självironisk jargong jag inte uppfattade. Angående tränarbyte så var Billborn 1 p från SM-guld förra året. Det är en konstig säsong och det är svårt att dra några vettiga slutsatser utifrån spelet. Eftersom Bajen är 5-6 p från Europaplats så tror jag det är dumt att byta tränare. Finns nog mer nedsida än uppsida med ett sådant byte. Brukar ju gå bra i derbyn mot Djurgården, vilket bara är 2 omgångar bort dessutom.
Klart, är det avgångskrav i egna led så får man väl hoppas på kryss mot Falkenberg. Därefter en måstematch för Bajens del i derbyt.