2020-09-21, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Sök efter sjuksköterskor. De är oftast rejäla och jordnära kvinnor.👍
Kan också tänka mig det. När jag är på Blodcentralen och ger blod så får jag en bra känsla av sådana kvinnor faktiskt. Verkar genuint snälla.
Citera
2020-09-21, 17:32
Medlem
Tremendouslys avatar
Tinder.
Citera
2020-09-21, 17:37
Bannlyst
Jag tror det handlar om inställningen
Citera
2020-09-21, 18:14
Medlem
Ditt problem till varför du aldrig kommer hitta någon bra tjej är för att du har en skit dålig inställning.

Har man den inställningen du har från början så är det ganska naturligt att inte lyckas..

Och om du nu skulle få bra kontakt med en tjej i busskuren är de fel då för dig? För att i din värld är det fel ställe att träffas på?
Citera
2020-09-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Ditt problem till varför du aldrig kommer hitta någon bra tjej är för att du har en skit dålig inställning.

Har man den inställningen du har från början så är det ganska naturligt att inte lyckas..

Och om du nu skulle få bra kontakt med en tjej i busskuren är de fel då för dig? För att i din värld är det fel ställe att träffas på?

Läser du ens det du skriver?

På vilket sätt skulle inställning göra att en bra kvinna helt plötsligt landar i mitt knä? Tror du på Gud eller? Är det Gud som kommer skänka mig denna kvinna för att jag ändrar inställning?

Du kan inte gå fram till en kvinna i busskuren i Sverige, då är du våldtäktsman i hennes ögon.
Citera
2020-09-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Min attityd gör inte att bra kvinnor uppenbarar sig från tomma intet. Tror du tittat alldeles för mycket på Harry Potter. Du vet att magi inte är på riktigt va?

Och ja, det är stor risk att ens dotter blir en av hororna i etablissemanget. Har du sett hur mycket cringe det är på Tiktok? Det är dagens ungdomar som snart är vuxna och de är värre än förra generationen.

Din attityd gör att kvinnor som du kategoriserar som ”bra” springer sin väg. Och det gör dom nog rätt i.
Citera
2020-09-21, 18:52
Medlem
Citat:
Läser du ens det du skriver?

På vilket sätt skulle inställning göra att en bra kvinna helt plötsligt landar i mitt knä? Tror du på Gud eller? Är det Gud som kommer skänka mig denna kvinna för att jag ändrar inställning?

Du kan inte gå fram till en kvinna i busskuren i Sverige, då är du våldtäktsman i hennes ögon.

Det är nog bara i dina egna ögon. Är du 17? 18? Yngre? Jag tror du behöver prata med någon. Har du någon i din närhet? En mamma. Pappa. Terapeut. Eller kanske bara en vän. Har du några vänner?
Citera
2020-09-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benelli
Det är nog svårt om du är ung, själv är jag över 50 och har hittat min drömkvinna som är äldre och tillhör den gamla skolan. Yngre kvinnor är oftast 4F. Ful, Fet, Fattig och Fitta. Springer runt i mjukisar samt arbetslös och tror att de är attraktiva.

Nåväl så önskar jag dig lycka till!

Hur kommer det sig att 4F alltid lyckas bli gravida? Det finns uppenbarligen män som trycker in kuken i vad som helst bara det är 37 grader.

//Benelli

Kul kretsar du rör dig i.
Citera
2020-09-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygLasse
Din attityd gör att kvinnor som du kategoriserar som ”bra” springer sin väg. Och det gör dom nog rätt i.

Vilket svammel. Tror du ens på dig själv? Det finns ingen magisk kraft som gör att kvinnor vänder för att de tittar på min bild på internet pga min attityd, som de inte ens vet hur den är.

Lägg av med gräset, det gör dig helt klart dummare än du redan är.
Citera
2020-09-21, 19:08
Avslutad
Jag är helt enig med det som tas upp i trådstarten. Vi lever i ett svagt och dekadent samhälle. Det känns som att Sverige varit i fritt fall ända sedan socialliberalismen fick ett ordentligt fäste i svensk politik.

Det nätdejtas åt höger och vänster. Folk (kvinnor) har lösa sexuella förbindelser som om det inte fanns något annat nöje här i världen. Du blir bortvald och ignorerad på grund av minsta lilla struntsak till förmån för någon annan man. Jag får panikångest varje gång jag tänker på hur många gånger detta hände mig under tiden jag fortfarande var singel.

Det sorgligaste av allt är att det inte tycks finnas något slut på galenskapen. Ekorrhjulet spinner vidare i en hänsynslös takt. Kommer det någonsin finnas en vändpunkt? Troligtvis inte.

Mitt tips till dig: Sök dig till friskare land där kvinnor fortfarande är lojala och beter sig som kvinnor. Svenska kvinnor är inte värda din tid. Du behöver inte ens åka långt. Danskor är t.ex. sju resor bättre.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-21 kl. 19:28.
Citera
2020-09-21, 19:19
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Är nyfiken på var ni hittar jordnära och bra kvinnor om man vill ha familj i dagens samhälle?

Nu väljer vi bort de flesta moderna svenska kvinnor som bara är knulldockor och inte duger till mer än engångsligg.

De senaste 10 åren tycker jag har varit extremt svårt att hitta en bra kvinna i Sverige. I princip omöjligt.

Onlinedejting

Helt uteslutet, bara en massa horor som hellre trycker upp brösten i kameran istället för att visa hela ansiktet. De flesta är bara där för uppmärksamheten.

Krogen

Kan fortfarande vara möjligt, men oftast är där mest horor som vill ha gratis drinkar och få uppmärksamhet. Att hitta rätt person här är som en nål i en höstack. En kvinna som går hem med män varje helg är inte en bra morsa till dina ungar.

Allmänna platser / Busskuren / Matbutiken

I Sverige känns det omöjligt att ragga på allmänna platser. Du likställs med en våldtäktsman och kvinnorna drar sig direkt om du gör ett närmande och tycker du är pervers om du säger hej till dem.

Kompisgänget

Här gäller det att umgås med bra personer. Detta är väl kanske det bästa sättet fortfarande, men det är även svårt då det är ren tur om en vettig människa dyker upp denna vägen.

Jobbet

Att ragga på jobbet idag likställs med våldtäkt och ofredande.

Ja vad säger man? Det är helt enkelt svårt att vara man i dagens samhälle och hitta en vettig kvinna om man vill bilda familj.

Kvalitén på kvinnorna har störtdykt sedan feminismen blev normen.

Brukar säga att de bästa kvinnorna är tagna och endast bottenskrapet är kvar, vilket verkar stämma bra.

Vad har ni för tips?

Dina analyser av dom olika kontaktpunkterna stämmer ganska bra, något överdrivet dock, finns bra tjejer på krogen och onlinedejting också även om dom är i minoritet och man kan träffas genom jobbet. Dom allra bästa tjejerna hittar man på kontorarbetsplatser men nästan alla medelklass universitet tjejer som ser average ut och har bra personligheter är upptagna nuförtiden, precis som du säger. Lider själv av samma problematik på mina arbetsplatser.

Det finns dock hopp.

1. Dansklubbar, börjar dansa bachata, bugg eller swing dance. Få kroppskontakt, ha kul och det finns härliga tjejer där.

2. Börja plugga högskola/universitet. Dom allra flesta medelklass bra tjejer träffar sina partner på universitet mellan 20-27 eller i sina kompiskretsar.

3. Gå med i olika föreningar, finns hur många som helst, sök dig till förenignar, kurser som intresserar tjejer. Där får man prata med tjejerna och samarbeta och kan skoja med dom utan att dom har någon utväg och man blir mer kompisar.
Tjejer gillar som mest när dom är lite säker på mannen och sett han agera bland andra så han inte är ett freak, typ i skolan, på jobbet och kursen istället för bli uppraggad av något slisko på stan, som du själv påpekade inte fungerar.
4. Frireligiösa samfund, här hittar du blyga och riktigt snygga härliga tjejer, vissa snyggingar är t om oskulder vid 30 och letar efter en man att gifta sig med, men du måste ju själv ha någon form av tro då och kultivera dig i det.
5. Flirta på frisörer, blev själv uppraggad av någon libanes tjej när hon klippte mig och fråga om jag ville ha barn och tryckte brösten mot mig i frisörstolen medans vi flirtade.
6. Åk på sällskapsresor i grupp.
Senast redigerad av slemhog 2020-09-21 kl. 19:22.
Citera
2020-09-21, 19:32
Medlem
Citat:
Vilket svammel. Tror du ens på dig själv? Det finns ingen magisk kraft som gör att kvinnor vänder för att de tittar på min bild på internet pga min attityd, som de inte ens vet hur den är.

Lägg av med gräset, det gör dig helt klart dummare än du redan är.

Va? Är du dum? Eller ännu yngre kanske än jag gissade. I så fall ber jag om ursäkt.

Jag vågar lova att en människas attityd visar sig när man lär känna denne. I 100 procent av fallen om man börjar leva i ett parförhållande.

Och du som menar att det är allmänt vedertaget att man ses som en våldtäktsman när man börjar prata med en kvinna i en busskur har en rätt taskig attityd. Jag är helt övertygad om att man inte behöver lära känna dig särskilt väl för att märka det. Det räcker nog med ett hej i en busskur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in