Citat:
Ursprungligen postat av
Leechy
Är nyfiken på var ni hittar jordnära och bra kvinnor om man vill ha familj i dagens samhälle?
Nu väljer vi bort de flesta moderna svenska kvinnor som bara är knulldockor och inte duger till mer än engångsligg.
De senaste 10 åren tycker jag har varit extremt svårt att hitta en bra kvinna i Sverige. I princip omöjligt.
Onlinedejting
Helt uteslutet, bara en massa horor som hellre trycker upp brösten i kameran istället för att visa hela ansiktet. De flesta är bara där för uppmärksamheten.
Krogen
Kan fortfarande vara möjligt, men oftast är där mest horor som vill ha gratis drinkar och få uppmärksamhet. Att hitta rätt person här är som en nål i en höstack. En kvinna som går hem med män varje helg är inte en bra morsa till dina ungar.
Allmänna platser / Busskuren / Matbutiken
I Sverige känns det omöjligt att ragga på allmänna platser. Du likställs med en våldtäktsman och kvinnorna drar sig direkt om du gör ett närmande och tycker du är pervers om du säger hej till dem.
Kompisgänget
Här gäller det att umgås med bra personer. Detta är väl kanske det bästa sättet fortfarande, men det är även svårt då det är ren tur om en vettig människa dyker upp denna vägen.
Jobbet
Att ragga på jobbet idag likställs med våldtäkt och ofredande.
Ja vad säger man? Det är helt enkelt svårt att vara man i dagens samhälle och hitta en vettig kvinna om man vill bilda familj.
Kvalitén på kvinnorna har störtdykt sedan feminismen blev normen.
Brukar säga att de bästa kvinnorna är tagna och endast bottenskrapet är kvar, vilket verkar stämma bra.
Vad har ni för tips?
Dina analyser av dom olika kontaktpunkterna stämmer ganska bra, något överdrivet dock, finns bra tjejer på krogen och onlinedejting också även om dom är i minoritet och man kan träffas genom jobbet. Dom allra bästa tjejerna hittar man på kontorarbetsplatser men nästan alla medelklass universitet tjejer som ser average ut och har bra personligheter är upptagna nuförtiden, precis som du säger. Lider själv av samma problematik på mina arbetsplatser.
Det finns dock hopp.
1. Dansklubbar, börjar dansa bachata, bugg eller swing dance. Få kroppskontakt, ha kul och det finns härliga tjejer där.
2. Börja plugga högskola/universitet. Dom allra flesta medelklass bra tjejer träffar sina partner på universitet mellan 20-27 eller i sina kompiskretsar.
3. Gå med i olika föreningar, finns hur många som helst, sök dig till förenignar, kurser som intresserar tjejer. Där får man prata med tjejerna och samarbeta och kan skoja med dom utan att dom har någon utväg och man blir mer kompisar.
Tjejer gillar som mest när dom är lite säker på mannen och sett han agera bland andra så han inte är ett freak, typ i skolan, på jobbet och kursen istället för bli uppraggad av något slisko på stan, som du själv påpekade inte fungerar.
4. Frireligiösa samfund, här hittar du blyga och riktigt snygga härliga tjejer, vissa snyggingar är t om oskulder vid 30 och letar efter en man att gifta sig med, men du måste ju själv ha någon form av tro då och kultivera dig i det.
5. Flirta på frisörer, blev själv uppraggad av någon libanes tjej när hon klippte mig och fråga om jag ville ha barn och tryckte brösten mot mig i frisörstolen medans vi flirtade.
6. Åk på sällskapsresor i grupp.