Citat:
Ursprungligen postat av
alwaysaround
Vad tycker ni om Discovery som förmedlare av sändningarna?
Tänker inte så mycket på sändningsproblemen som de har haft utan mer själva upplevelsen.
Kommentatorer, koncept, upplägg osv. I jämförelse med Cmore såklart, det är ju oundvikligt.
Hatar att det är en ren streamingtjänst. Sjukt värdelöst! Med digital parabolsändning och vanliga "linjära" TV-kanaler var CMore totalt överlägsna Dplay. ALDRIG fördröjning, ALLTID perfekt HD-bild. Dessutom gick det på nolltid att bläddra mellan samtliga pågående matcher, något som förgyllde tittandet. Detta gör man
inte frivilligt med den sega Dplaytjänsten. Dessutom hade CMore både SHL, HA och annat skoj att titta på. Dplay har ta me fan i n g e t i n g vettigt i sitt utbud utöver Allsvenskan.
Avslutningsvis har Dplay fortfarande inte lyckats få till en app som funkar i t ex One Place (CDs Androida mediabox). Den har hackat och krånglat i flera månader nu. Att då ta 350 pix i månaden för den här halvmisära skiten är ren j*vla ocker! Kan inte vänta till säsongen är slut och jag kan säga upp skiten.
Själva produktionen är väl helt ok i övrigt. Grafik, stats, kommentatorer, studios etc. går inte att klaga på tycker jag. Ingen större skillnad från tidigare utan det känns mer som
same same...
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Jag antar att du inte streamade CMore men de låg typ 2 min efter och det är en betydlig förbättring när det kommer till Dplay, man ligger nog endast 30 sekunder efter.
Vem bryr sig om CMores streamingtjänst? Vitsen med CMore var att man kunde se det som vanligt TV.
Det var överlägset bra.
------------
I övrigt kan jag inte sluta skratta över att
Ha-ha-hammarbys kroniska choke i derbymatcherna sitter i. Det var ett nöje att se 1-0 och 2-0 slinka in igår. Så sjukt välförtjänt!

Ha ha! (Sen blev det iofs välförtjänt sett till hela matchen till slut, men det är en annan sak).