2020-09-21, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Cmores streamingstjänst var allt annat än problemfri, deras chromecast-funktion krånglade mycket och de låg mycket mer efter än vad DPlay gör nu.

Ja precis. Jag tycker att jag fått det jag förväntat mig av DPlays tjänst. Kommer säkert bli bättre till nästa säsong då man kontinuerligt förbättrar sin tjänst medan CMore sket fullständigt i allt. Färre och färre dippar, jag hade en bugg där chromecasten bytte till en annan match har försvunnit helt för mig efter uppehållet. Sen vem som är expert eller kommentator skiter jag fullständigt i.
Citera
2020-09-21, 14:07
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Vad tycker ni om Discovery som förmedlare av sändningarna?

Tänker inte så mycket på sändningsproblemen som de har haft utan mer själva upplevelsen.
Kommentatorer, koncept, upplägg osv. I jämförelse med Cmore såklart, det är ju oundvikligt.

Hatar att det är en ren streamingtjänst. Sjukt värdelöst! Med digital parabolsändning och vanliga "linjära" TV-kanaler var CMore totalt överlägsna Dplay. ALDRIG fördröjning, ALLTID perfekt HD-bild. Dessutom gick det på nolltid att bläddra mellan samtliga pågående matcher, något som förgyllde tittandet. Detta gör man inte frivilligt med den sega Dplaytjänsten. Dessutom hade CMore både SHL, HA och annat skoj att titta på. Dplay har ta me fan i n g e t i n g vettigt i sitt utbud utöver Allsvenskan.

Avslutningsvis har Dplay fortfarande inte lyckats få till en app som funkar i t ex One Place (CDs Androida mediabox). Den har hackat och krånglat i flera månader nu. Att då ta 350 pix i månaden för den här halvmisära skiten är ren j*vla ocker! Kan inte vänta till säsongen är slut och jag kan säga upp skiten.

Själva produktionen är väl helt ok i övrigt. Grafik, stats, kommentatorer, studios etc. går inte att klaga på tycker jag. Ingen större skillnad från tidigare utan det känns mer som same same...

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag antar att du inte streamade CMore men de låg typ 2 min efter och det är en betydlig förbättring när det kommer till Dplay, man ligger nog endast 30 sekunder efter.
Vem bryr sig om CMores streamingtjänst? Vitsen med CMore var att man kunde se det som vanligt TV. Det var överlägset bra.
------------

I övrigt kan jag inte sluta skratta över att Ha-ha-hammarbys kroniska choke i derbymatcherna sitter i. Det var ett nöje att se 1-0 och 2-0 slinka in igår. Så sjukt välförtjänt! Ha ha! (Sen blev det iofs välförtjänt sett till hela matchen till slut, men det är en annan sak).
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-09-21 kl. 14:23.
Citera
2020-09-21, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det andra målet är inte Da Gracas, stöter han där spelar bollförande KFF gubben bollen till gubben till höger och det blir friläge istället. Med facit i hand kanske han skulle agerat mer aggressivt, men hade det då blivit friläge och mål på det hade han väl fått skit för att han stötte bort sig istället för att avvakta och försöka vinna tid.

Snarare Bjärsmyr som får ta på sig det målet, han sätter laget i en svår sits.

Nu har vi ett normalt spelschema med ordentliga träningsveckor resten av säsongen och då måste många saker förbättras och bli bättre. Sedan kommer förhoppningsvis våra bästa poängspelare tillbaka, fan så surt att hela säsongen hittills varit vaskad för Robin och Giorgi.

Jag tyckte 3-backslinjen mot FCK var bra i det stora hela, jag tror inte att det kommer ske för Rolle är en 4-4-2 gubbe, men hade inte haft något emot att se typ 3-4-1-2.

Greken
Agge - Bjärsa - Calisir/Da Graca
Jallow - JJ - Hasse - Kalley
Sana
Paka - Wernbloom

Gissar på att Paka kommer få vara bänkvärmare under Rolle dock, trots att han egentligen är det bästa alternativet vi har som anfallare nu, han gör trots spelmässig svag form poäng och mål.

Jag vet att du sagt att du tycker att da Graca får för mycket skit och att du försöker balansera diskussionen. Men det börjar väga över åt andra hållet nu, du verkar försvara varenda misstag från honom istället trots att dom är många. Självklart måste han stöta där, att någon faller så jävligt ser man knappt i korpen. Hade han stött tidigt så hade spelaren som kunde blivit frispelad aldrig hunnit fram då han var alldeles för långt efter.
Citat:
Ja precis. Jag tycker att jag fått det jag förväntat mig av DPlays tjänst. Kommer säkert bli bättre till nästa säsong då man kontinuerligt förbättrar sin tjänst medan CMore sket fullständigt i allt. Färre och färre dippar, jag hade en bugg där chromecasten bytte till en annan match har försvunnit helt för mig efter uppehållet. Sen vem som är expert eller kommentator skiter jag fullständigt i.

Streaming och alla andra jävla nymodigheter är djävulen. Med det sagt så är jag positivt överraskad av Dplay även om jag ändå saknar mycket med Cmore när dom var som bäst. Bildkvalitén är bättre än vad jag trodde den skulle vara, en bra uppställning med experter och kommentatorer även om det såklart finns fler riktigt dåliga än tidigare. Det har ju dock att göra med att det är många fler anställda i produktionen totalt sett och det bjuds på studio i mer eller mindre varenda match. Sedan älskar jag att man kan spola tillbaka live och se situationer gång på gång själv när man är osäker på något.
Citera
2020-09-21, 14:21
Medlem
Otto Flicks avatar
https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2020/hot-mot-spelare/

Utgår från att det är Koaukou (och hans anhöriga) som drabbats. Som om han inte mådde tillräckligt dåligt efter sin insats mot Kalmar ändå.
Citera
2020-09-21, 14:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Utgår från att det är Koaukou (och hans anhöriga) som drabbats. Som om han inte mådde tillräckligt dåligt efter sin insats mot Kalmar ändå.

2027 släpps When We Were Kings - IFK Göteborg 2020 med Niva.
Citera
2020-09-21, 14:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Vad töntigt. Förstår inte vitsen. Vad för gott kan komma ur detta?
Citera
2020-09-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Självklart måste han stöta där, att någon faller så jävligt ser man knappt i korpen. Hade han stött tidigt så hade spelaren som kunde blivit frispelad aldrig hunnit fram då han var alldeles för långt efter.

Det är möjligt, har inte kollat på repriser och kommer inte göra det heller, men när jag såg det kändes det som ett svårt beslutat att ta, KFFaren som överlappar kommer rätt snabbt där. Men i vilket fall som helst så är det fortfarande Bjärsmyr som sätter laget i den situationen.
Citera
2020-09-21, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är möjligt, har inte kollat på repriser och kommer inte göra det heller, men när jag såg det kändes det som ett svårt beslutat att ta, KFFaren som överlappar kommer rätt snabbt där. Men i vilket fall som helst så är det fortfarande Bjärsmyr som sätter laget i den situationen.

Nä jag kollade precis på det igen. Även om det är ett dåligt uppspel från Bjärsmyr så är det så fruktansvärt svagt av da Graca. Det borde inte ens bli något läge överhuvudtaget egentligen.

Sedan undrar jag om det var du eller Kostymnisse som hotade Kouakou på sociala medier? Fy på er båda oavsett!
Citera
2020-09-21, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vem bryr sig om CMores streamingtjänst? Vitsen med CMore var att man kunde se det som vanligt TV. Det var överlägset bra.

Man bedömer helhetsintrycket och jag vet att det är svårt att tro det men det fanns människor där ute som endast följde CMores sändningar genom deras streamingstjänst och det är där jag fick mina intryck ifrån när det kommer till CMores sändningar. Jag förstår att det är en omställning för många personer och det är okej, folk kommer bli vana vid det precis som med allt annat. Och nej det som är mest överlägset är att man ser matcher på plats, inget slår det.

Citat:
Streaming och alla andra jävla nymodigheter är djävulen. Med det sagt så är jag positivt överraskad av Dplay även om jag ändå saknar mycket med Cmore när dom var som bäst. Bildkvalitén är bättre än vad jag trodde den skulle vara, en bra uppställning med experter och kommentatorer även om det såklart finns fler riktigt dåliga än tidigare. Det har ju dock att göra med att det är många fler anställda i produktionen totalt sett och det bjuds på studio i mer eller mindre varenda match. Sedan älskar jag att man kan spola tillbaka live och se situationer gång på gång själv när man är osäker på något.

De enda jag egentligen saknar från CMore är Granqvist då Åström inte är i närheten av honom, Anders Andersson för jag gillar att lyssna på honom och naturligtvis Mr. Fika, Patrik Westberg. Jag kommer inte ens ihåg vilka andra som jobbade med allsvenskan på CMore de sista åren. Nu tycker jag det är bra blandning bland både kommentatorer och experter även om vissa har väldigt svårt att dölja var deras sympatier ligger.

Sedan får man ge det tid, det är första säsongen man jobbar med produkten. Man verkar ta det seriöst och löser problemen så fort man får möjlighet till det. Att det inte skulle inträffa problem tror jag ingen trodde på, inte ens vi som är "frälsta" när det kommer till streaming.
Citera
2020-09-21, 15:42
Medlem
Citat:
Nä jag kollade precis på det igen. Även om det är ett dåligt uppspel från Bjärsmyr så är det så fruktansvärt svagt av da Graca. Det borde inte ens bli något läge överhuvudtaget egentligen.

Sedan undrar jag om det var du eller Kostymnisse som hotade Kouakou på sociala medier? Fy på er båda oavsett!

Bjärsmyr ger bort bollen till KFF och låter dom ställa om, hela upprinnelsen till situationen är Bjärsmyrs uppspel, han skapar situationen, så ja Bjärsmyr får ta på sig det målet.

Sedan hade säkert Koffe kunnat rädda upp situationen, men den situationen skall inte tillåtas från början.

Jag är lugn och fin nu, har börjat nå något sorts acceptansläge där jag förstår att allt är skit och det blir lite som det blir, sedan hoppas man på det bästa, men man kan ju inte påverka detta ändå, går inte att vara där på plats etc, men igår svor jag bara högt en gång, när Chrille missa sitt läge, det var värre i matcherna där vi faktiskt var bättre än motståndarna men brände 100 målchanser. Så det måste vara Kostymnisse.
Citera
2020-09-21, 16:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Helt riktigt och rimligt går snacket om Billborns vara eller icke vara. Är ju en smula häpnadsväckande att han ändrade till 3-5-2 igår trots att vi sett ok ut i vår ordinarie formation. Eftersom Hammarby och vår filosofi är större än tränaren blir det ju spännande att spekulera i vem som ska ta över. För att sparka Billborn för att ta in en interim som räddar säsongen (den e körd) och sedan bygga om vette fan. Den enda tränaren jag kommer att tänka på på rak arm är Joel Cedergren. Spelmässigt finns det gemensamma referensramar och han nådde resultat ett år. Däremot blev det ju possession för possessions skull utan resultat (känns bekant!) andra året när de skulle ta nästa steg så jag har mina dubier kring honom. Jag vet inte hur - vad som skulle vara vår påläggskalv - Brännström spelar. Är han värd att ge chansen?

Andra torsken i rad med 3-0. Mot LP var det enligt dig "bra intentioner" resultatet till trots. Efter derbyt läste jag en kommentar om hur "bajen som klubb står ovanför enskilda resultat", klubben måste förstås i ett större perspektiv ungefär. Är det en förklaring du också ställer dig bakom?

Såg inte matchen men det gick ju bra mot Djurgården att lägga om taktiken. Har inte sett AIK så mycket denna säsong. Om de har återgått till sin dödgrävarfotboll så kan jag tycka att skyttegravskrig är rätt väg att gå. Kanske inte ändra uppställning men definitivt mer cyniskt spel med riskminimering.
Citera
2020-09-21, 16:22
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Tror du att jag har gjort en empirisk studie där det är tänkt att jag ska presentera exakta resultat eller? Jag tycker mig ha bra koll då jag streamat allsvenskan på både CMore och Dplay, där jag använt exakt samma uppsättning, 100/10 MBit och Chromecast. Om det är 1:40, 1:30, 1:20 respektive 0:20, 0:30, 0:40 är oväsentligt då Dplays lagg är kortare än CMores. CMore var helt oförmögna att fixa till deras streamningstjänst trots att det var något folk klagade på mest. Man brydde sig helt enkelt inte då de flesta tittade genom kabel-tv och märkte aldrig av problematiken.

Annars är min rekommendation att följa matchtrådarna så kan man tydligt se att folk spontankommenterar samtidigt till skillnad från när CMore streamade då det alltid fanns eftersläntrare i trådarna.

Absolut eller hade jag förstora förväntningar??

Okilidoki, själv har jag ett ynka mobilt bredband från Telia med en hastighet upp till 10 Mbit/s, det är bara att sticka in kabeln från routern in i vägguttaget = internet! (smidigt) sen var det bara att ladda ner c more appen på smart-tven och logga in på sitt konto och välja vilken match man skulle se. Ingen överdriven fördröjning på 2 min och inte ens på 1 min heller, det som kunde hända ibland var att bilden blev suddig någon gång i några sekunder, men det problemet var ju smärtfritt från dplay:s lattjo lajban sändningar.

Tack för rekommendationen, jag är inte den som sitter och nördar mig genom matchtrådar när jag själv är på matcherna (live). Så du får fortsätta se på fördröjningsfotboll och lyssna på simhopparkommentatorn Petra eller vad hon nu heter.. lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in