2020-09-21, 06:48
Medlem
Ovcharkas avatar
1m 14s in - Göteborg 2020.
https://youtu.be/CfIN8ntXbUA
Citera
2020-09-21, 07:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Helt riktigt och rimligt går snacket om Billborns vara eller icke vara. Är ju en smula häpnadsväckande att han ändrade till 3-5-2 igår trots att vi sett ok ut i vår ordinarie formation. Eftersom Hammarby och vår filosofi är större än tränaren blir det ju spännande att spekulera i vem som ska ta över. För att sparka Billborn för att ta in en interim som räddar säsongen (den e körd) och sedan bygga om vette fan. Den enda tränaren jag kommer att tänka på på rak arm är Joel Cedergren. Spelmässigt finns det gemensamma referensramar och han nådde resultat ett år. Däremot blev det ju possession för possessions skull utan resultat (känns bekant!) andra året när de skulle ta nästa steg så jag har mina dubier kring honom. Jag vet inte hur - vad som skulle vara vår påläggskalv - Brännström spelar. Är han värd att ge chansen?
Citera
2020-09-21, 08:23
Medlem
mark.corrigans avatar
Hammarbyspelarna har 2020 bytt från att skylla på domaren när man förlorar mot AIK till att skylla på Billborn, dåligt tecken för hans arbetssäkerhet? Kanske blir riktigt illa när någon erkänner att AIK faktiskt var det bättre laget.
Citera
2020-09-21, 08:41
Medlem
Glantons avatar
Malmö är fina.
Spelare med hög status från en lång proffskarriär samt landslaget hittas. Domarna blir ängsliga och fega. Sen är det fritt fram att armbåga in folks nyllen utan större bestraffningar.
Citera
2020-09-21, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ingen kan ju tycka att Dplay är bra, är det inte matcher som hackar, ligger galet efter (och det oavsett hur bra nät man har), riktigt värdelösa kommentatorer/experter, och givetvis det direkt genomusla att det inte ens går på tv utan bara streams...

Jag antar att du inte streamade CMore men de låg typ 2 min efter och det är en betydlig förbättring när det kommer till Dplay, man ligger nog endast 30 sekunder efter.
Citera
2020-09-21, 09:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vi har ingen ersättare för AC men flera hundra miljoner på banken. Skulle vi inte ta guldet så blir det tredje året som vi missar det. Då tror jag att det inte räcker med att vi ev. skulle klara av att gå till EL:s gruppspel.
"Problemet" där är ju att det inte går att köpa in en spelare som kan gå in i stället för AC och göra det lika bra och sedan inte spela honom hela tiden

I övrigt håller jag med dig, det vore katastrofalt om vi inte vinner guldet i år. Men det tror jag vi gör.
Citera
2020-09-21, 10:07
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag antar att du inte streamade CMore men de låg typ 2 min efter och det är en betydlig förbättring när det kommer till Dplay, man ligger nog endast 30 sekunder efter.

typ och nog??? Med andra ord så kan vi konstatera att du själv inte har någon koll.
Senast redigerad av Erki122 2020-09-21 kl. 10:24.
Citera
2020-09-21, 10:24
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Malmö är fina.
Spelare med hög status från en lång proffskarriär samt landslaget hittas. Domarna blir ängsliga och fega. Sen är det fritt fram att armbåga in folks nyllen utan större bestraffningar.
Det funkade ju fint för Rosenberg i flera år, så det är ju bara att fortsätta.
Citera
2020-09-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kalmars andra mål? Har backarna (Da Graca inblandad som alltid) slutat backa än?

Det andra målet är inte Da Gracas, stöter han där spelar bollförande KFF gubben bollen till gubben till höger och det blir friläge istället. Med facit i hand kanske han skulle agerat mer aggressivt, men hade det då blivit friläge och mål på det hade han väl fått skit för att han stötte bort sig istället för att avvakta och försöka vinna tid.

Snarare Bjärsmyr som får ta på sig det målet, han sätter laget i en svår sits.

Nu har vi ett normalt spelschema med ordentliga träningsveckor resten av säsongen och då måste många saker förbättras och bli bättre. Sedan kommer förhoppningsvis våra bästa poängspelare tillbaka, fan så surt att hela säsongen hittills varit vaskad för Robin och Giorgi.

Jag tyckte 3-backslinjen mot FCK var bra i det stora hela, jag tror inte att det kommer ske för Rolle är en 4-4-2 gubbe, men hade inte haft något emot att se typ 3-4-1-2.

Greken
Agge - Bjärsa - Calisir/Da Graca
Jallow - JJ - Hasse - Kalley
Sana
Paka - Wernbloom

Gissar på att Paka kommer få vara bänkvärmare under Rolle dock, trots att han egentligen är det bästa alternativet vi har som anfallare nu, han gör trots spelmässig svag form poäng och mål.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-21 kl. 11:16.
Citera
2020-09-21, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
typ och nog??? Med andra ord så kan vi konstatera att du själv inte har någon koll.

Tror du att jag har gjort en empirisk studie där det är tänkt att jag ska presentera exakta resultat eller? Jag tycker mig ha bra koll då jag streamat allsvenskan på både CMore och Dplay, där jag använt exakt samma uppsättning, 100/10 MBit och Chromecast. Om det är 1:40, 1:30, 1:20 respektive 0:20, 0:30, 0:40 är oväsentligt då Dplays lagg är kortare än CMores. CMore var helt oförmögna att fixa till deras streamningstjänst trots att det var något folk klagade på mest. Man brydde sig helt enkelt inte då de flesta tittade genom kabel-tv och märkte aldrig av problematiken.

Annars är min rekommendation att följa matchtrådarna så kan man tydligt se att folk spontankommenterar samtidigt till skillnad från när CMore streamade då det alltid fanns eftersläntrare i trådarna.
Citera
2020-09-21, 12:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tror du att jag har gjort en empirisk studie där det är tänkt att jag ska presentera exakta resultat eller? Jag tycker mig ha bra koll då jag streamat allsvenskan på både CMore och Dplay, där jag använt exakt samma uppsättning, 100/10 MBit och Chromecast. Om det är 1:40, 1:30, 1:20 respektive 0:20, 0:30, 0:40 är oväsentligt då Dplays lagg är kortare än CMores. CMore var helt oförmögna att fixa till deras streamningstjänst trots att det var något folk klagade på mest. Man brydde sig helt enkelt inte då de flesta tittade genom kabel-tv och märkte aldrig av problematiken.

Annars är min rekommendation att följa matchtrådarna så kan man tydligt se att folk spontankommenterar samtidigt till skillnad från när CMore streamade då det alltid fanns eftersläntrare i trådarna.

Cmores streamingstjänst var allt annat än problemfri, deras chromecast-funktion krånglade mycket och de låg mycket mer efter än vad DPlay gör nu.
Citera
2020-09-21, 13:51
Medlem
Hirvis avatar
Saknar inte cmore.
Hesgoal låg alltid typ 3 minuter före min Chromecast vilket gjorde att man fick stänga av notifieringar för att inte spoila. Fick snabbare reda på mål via Aftonbladets liveuppdatering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in