Ny artikel idag i NA.
Det handlar om ringen med SDs DNA som Lena hade på sig vid mordet:
"Enligt åklagaren knyter spåret 46-åringen till brottsplatsen. "
[...]
"Polisen har redigerat ihop en film som ska visa vad Lena Wesström gjorde under dagarna mellan 11 och 15 maj. Filmen innehåller en kartbild och visar var hennes mobiltelefon har rört sig."
[...]
"Flera fotografier från en övervakningskamera ingår i den nya bevisningen. Några av fotona visar hur Lena Wesström shoppar på en galleria strax efter mötet med 46-åringen 11 maj. Hon bar då ingen ring på fingret."
[...]
"– Den är framtagen i första hand för att visa att hon under den här tiden, så vitt vi kan se, inte har haft någon kontakt med den åtalade personen efter fredagen 11 maj, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare i fallet."
[...]
"Nya övervakningsfilmer visar även att Lena Wesström hade flera fysiska kontakter med andra människor efter 11 maj."
[...]
"Flera bilder som ingår i den nya bevisningen ska även. visa på att Lena Wesström handdiskade samma dag som mordet inträffade."
Dessutom är det väl bara SD:s ord ang om LW var på hans jobb den 11:e (med blodigt sex).
En tanke från SD för att förklara spår inför vad han tänkt göra vid sitt första försök när han blev orolig för att bli rånad på sin mobil (som han inte hade med sig).
Dessutom är det väl bara SD:s ord ang om LW var på hans jobb den 11:e (med blodigt sex).
En tanke från SD för att förklara spår inför vad han tänkt göra vid sitt första försök när han blev orolig för att bli rånad på sin mobil (som han inte hade med sig).
Jo, men precis.
Men det finns en lucka där Lena är vid Krämaren och det passa in i tid när dörren till SDs jobb öppnas av honom. Så det är inte orimligt att de ha träffats.
Men hade de sex???
Hur som helst ses hon ju på övervakningsfilmen sedan på Stadium och Intersport (efter den tid då hon skulle ha träffat SD) och då har hon inte ringarna på sig. Hon har dessutom träningskläder på sig.
Den dagen var ju en klämdag och det Lena hade på agendan den dagen var att fixa lillens hantlar och att åka till rehab. Om hon inte bytte om efter träningen, varför skulle hon göra sig omaket att byta om innan? Ha på sig alla ringar som sedan skulle av?
Lena och SD har ju umgåtts intensivt under lång tid. De behövs egentligen inte att de har träffats för att hon ska få hans dna på ringen. Hon kan ex ha röjt hemma och tagit i något föremål där det har funnits dna från sd ex kan hon ha kommit emot spermafläcken på kjolen när hon satte på sig den
Jo, men precis.
Men det finns en lucka där Lena är vid Krämaren och det passa in i tid när dörren till SDs jobb öppnas av honom. Så det är inte orimligt att de ha träffats.
Men hade de sex???
Hur som helst ses hon ju på övervakningsfilmen sedan på Stadium och Intersport (efter den tid då hon skulle ha träffat SD) och då har hon inte ringarna på sig. Hon har dessutom träningskläder på sig.
Den dagen var ju en klämdag och det Lena hade på agendan den dagen var att fixa lillens hantlar och att åka till rehab. Om hon inte bytte om efter träningen, varför skulle hon göra sig omaket att byta om innan? Ha på sig alla ringar som sedan skulle av?
Det som också är märkligt är att SD inte hade koll på när LW (ev) skulle ha varit på kontoret. Han visste (som jag kommer ihåg det) inte om det var före eller efter att LW varit på sin träning... hur troligt är det?
Jag misstänker att hon var inte där alls... det var en förklaring/planering från SD eftersom han visste vad han tänkte göra... var det inte samma datum som han var ute på kvällen och kände sig hotad (och inte varnade LW)?
Tillägg: Åklagare och polis fortsätter att jobba med fallet och de har tid på sig till våren och SD blir nog mer och mer orolig... hoppas inget mer förskräckligt händer nu efter vad som kommer fram i NA som SD/HD/barnen får läsa.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-09-21 kl. 10:31.
Lena och SD har ju umgåtts intensivt under lång tid. De behövs egentligen inte att de har träffats för att hon ska få hans dna på ringen. Hon kan ex ha röjt hemma och tagit i något föremål där det har funnits dna från sd ex kan hon ha kommit emot spermafläcken på kjolen när hon satte på sig den
Undrar hur SD s dna på ringen gen gör att han även kan knytas till BP.
De hade ju träffas i många år.Att hon handskar utan ringar? bidrar rimligtvis till att hans dna inte diskas bort?
Personligen skulle jag aldrig i livet velat ha hjälp ens i praktiska saker av någon som förföljt mig,stalkad eller smygfotograferat mig.Hade dessutom bytt lås genast.
Jo, men precis.
Men hade de sex???
Troligen inte. Men SD´s version känner vi väl till:
Citat:
TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:
"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."
Sen har en hel helg (nästan 4 dygn) med "svåra blödningar", släktkalas, handdisk, kramar, ett antal turer i duschen, klädbyten, toabesök med påföljande handtvätt och mycket annat som skett - och det enda DNA som finns kvar är SD´s.
Den som tror på det, den tror även på Jultomten.
Nä, nu åker han dit så det skriker om det. Och det har de flesta av oss redan fattat för över 2 år sen.
Det är däremot fruktansvärt stötande och äcklande att han är ute i det fria. Och det är hans medhjälpare och/eller beskyddare med, tyvärr. Men det lär ta slut senast i mars 2021. Den som vet något bör berätta det för Polisen och åklagarna snarast. Och be Polisen om beskydd.
Det är en tickande bomb som går fri i Lilla Hjärsta, Örebro. Minst en, kanske två...?
Det som också är märkligt är att SD inte hade koll på när LW (ev) skulle ha varit på kontoret. Han visste (som jag kommer ihåg det) inte om det var före eller efter att LW varit på sin träning... hur troligt är det?
Jag misstänker att hon var inte där alls... det var en förklaring/planering från SD eftersom han visste vad han tänkte göra... var det inte samma datum som han var ute på kvällen och kände sig hotad (och inte varnade LW)?
Tillägg: Åklagare och polis fortsätter att jobba med fallet och de har tid på sig till våren och SD blir nog mer och mer orolig... hoppas inget mer förskräckligt händer nu efter vad som kommer fram i NA som SD/HD/barnen får läsa.
Jag citerar mig själv nedan för att visa att SDs öppnande av dörren matchar ganska exakt när Lena anländer till Krämaren, dvs där SD har sitt kontor. Hon anländer strax innan SD öppnar dörren.
Innan dess har han varit ut en sväng ( 7 minuter). Kanske han hämtade lunch då?
Och... återigen googlar han på hitta min android...Fy sjutton.
Varför tryckte inte åklagaren på det?
Två dagar senare är hon mördad, mobilen borta och någon har varit inne på hennes konto.
Och det är ju inte den enda gången han har googlat på detta och mer därtill...
Vi kommer nog aldrig at få veta om de träffades den 11 maj på kontoret, och om de hade sex där. Jag tänker att det är mycket möjligt att de sågs på kontoret, men med tanke på att det var klämdag borde det vara en risk att andra kom in och jobbade någon timme. Hur sannolikt är det att de hade sex där??
Bara det att SD dragit i så in i bomben med det blodiga sexet, gör att man misstänker att dt hela är en påhittad historia från början till slut.
Och naturligtvis, som du säger, kommer han ihåg denna dag. Och det är ju den dag som mållogorna kommer. Men fr a är det ju den dagen som han påstår att han såg henne sist. Hans minne av det sista han såg av Lena skulle vara helt bortblåst?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på alla kontighetr 11-12 maj, så tvivlar jag inte på att SDs och LWs osynliga kommunikation är allt annat än en slump.
Förhöret borde vara SDs förhör?
Kan man lita på det?
Nu har jag inte själv djupdykt i vilka möjligheter L*ena hade att träffa SD fredagen 11 maj-18 som var en klämdag. @studebaker (minns ej hela nicket nu) grävde lite i det här, men jag minns inte detaljerna.
Så här långt har jag själv kommit.
Vad jag inte rotat fram är vad L*ena gjorde på Krämaren mellan 12:33-13.:30?
Krämaren ligger precis bredvid SDs jobb. SD öppnar Tyréns dörr 12:35, men bara 13 minuter senare är han igång med div på datorn. L*ena däremot åker först 13:30 till Rehab.
Hon har alltså haft tid att möta SD, kanske handlade sedan? Någon annan i tråden som orkar roa vidare. SD och L'ena kan ju på denna korta stund bestämt träff inför kvällen (osynlig kommunikation).
Aktbil 145 sid 51-59
Ca tider SD jobb 11 maj:
- 7:55 är SD på jobbet.
- 08:00 Telegram (ingen info om vad det handlade om)
- 11:32 Find my Andriod (google)
- 12:07 Dörr forcerad, SD går ut. Här är Lena hemma
- 12:14 SD tillbaka jobbet
- 12:35 Dörr forcerad, SD går ej ut. Lena har anlänt för 2 min sedan till Krämaren, 12:33
- 12:48 SD håller på med elektronisk faktura och annat diverse
- 14:19 SD till HD: "Jäklar vad du har loggat med fiskarn"
- 15:06 Dörr forcerad- SD öppnar men går ej ut. Här är Lena på Rehab, cyklar därifrån 15:10 och är framme först 15:15 Krämaren
- 16:10 SD lämnar jobbet
Lena kan ha gått ut annan utgång som ej registrerade dörröppning. 13:30 cyklar hon iväg från Krämaren till Rehabcenter.
Vad gör SD de 7 minuterna mellan kl 12:07- 12:14? Hämtar lunch? Då är L*ena hemma i sin bostad.
Vad gör SD kl 12:35 och 15:06 när han öppnar porten till Tyréns?
Aktbil 145 sid 29- 30
Tidslinje L*ena 11 maj
- 12:23 ca tid Lena cyklar från bostaden till Krämaren
- 12:33: ca tid Lena ankommer till stan/Krämaren Vd gör L*ena här i ca 1 timme? Samtidigt verkar SD 12.48 pyssla vid datorn med fakturorna.
- 13:30: ca tid Lena cyklar från stan/Krämaren till Rehabcenter
- 13:33: ca tid Lena ankommer till Rehabcenter -
- 15:10: ca tid Lena cyklar från Rehabcenter till stan/Krämaren
- 15:15: ca tid Lena ankommer till stan/Krämaren
- 15:24 Lena handlar på ICA Krämaren (A157/187)
- 15:46 Lena är på Intersport (A 157/192)
- 15:48 Lena cyklar från stan hem till bostaden
Jag är alltmer övertygad om att SD de här dagarna mycket väl visste vad han tänkte göra.
Han har "smörat" med L*ena så att hon är öppen för träff ute i mörkret ensam med SD.
Kommunikationen sker inte öppet. Vi vet inte vad som har sagts. VARFÖR?
Och trots att hon "ropar" Hallå, Hallå 11 maj kl 00.08 så bjuder hon in SD 14 maj på kaka, skickar loggremsan och ger sig ut på nytt i mörkret ensam med SD.
Loggremsan och kakan; är den ett tecken på vd SD har pratat med henne om?
Jag tror det.
Löften kanske?
Kilimanjaro?
Troligen inte. Men SD´s version känner vi väl till:
Sen har en hel helg (nästan 4 dygn) med "svåra blödningar", släktkalas, handdisk, kramar, ett antal turer i duschen, klädbyten, toabesök med påföljande handtvätt och mycket annat som skett - och det enda DNA som finns kvar är SD´s.
Den som tror på det, den tror även på Jultomten.
Nä, nu åker han dit så det skriker om det. Och det har de flesta av oss redan fattat för över 2 år sen.
Det är däremot fruktansvärt stötande och äcklande att han är ute i det fria. Och det är hans medhjälpare och/eller beskyddare med, tyvärr. Men det lär ta slut senast i mars 2021. Den som vet något bör berätta det för Polisen och åklagarna snarast. Och be Polisen om beskydd.
Det är en tickande bomb som går fri i Lilla Hjärsta, Örebro. Minst en, kanske två...?
#TeamÅsaHiding
Ja det stämmer, och de som oroar sig för en mördare som går lös, åker nuförtiden inte ut mitt i natten för att jaga FTF.
Det gör Sd och Hd dock, ibland med sällskap av JG.
Det där med ringen är så nära en rykande pistol man kan komma, och ovedersäglingen bortom rimligt tvivel ihop med de andra spåren och indicierna.
Det finns inget, absolut ingenting som pekar på någon annan GM.
Så tolkar jag det inte alls.
Om vi nu menar samma citat?
Tillägg:
Om du syftar på det som Glorian citerade är det klistrat och klippt. Därför ser det ut som att Lena säger att hon stannar enbart för presenterna. Här är den delen direkt från FUP:
A 168, s.3940
Läs nerifrån och upp:
"Stefan Davidsson
öppet
18 feb 2018 08:11
Lena Wesström
men du gjorde som du gjorde
18 feb 2018 01:01
Stefan Davidsson
Rt
3940
Facebook Messenger Lena - Stefan 2018 , 2019-12-20 15: 15 diarienr: 5000-K57 4218-18
Lena Wesström
det är så otroligt långt mellan det du gjorde och det du hade kunnat göra, trots att du är sjuk
Lena Wesström
och ändå visar du INGEN värme när du kommer
Stefan Davidsson
Nattis
Lena Wesström
du vet vad jag begär
Stefan Davidsson Vi KAN få det bra
Lena Wesström
kom tillbaka. Annars kan vi inte komma framåt
Stefan Davidsson
Välj samtal. Annars kan vi inte komma framåt
18 feb 2018 01:00
Lena Wesström
väldigt mycket mer än du verkar göra
Lena Wesström
jag tänker på oss
3941
Facebook Messenger Lena - Stefan 2018 , 2019-12-20 15: 15 diarienr: 5000-K57 4218-18
Lena Wesström
när du inte lunchar med henne
Lena Wesström
öppet när du är på jobbet
Lena Wesström en och annan present
Stefan Davidsson
Välj samtal. Annars kan vi inte komma framåt
Lena Wesström
nästan helt utan värme och närhet, omsorg, glädje och kärlek
Lena Wesström
en pytteliten tummetott
18 feb 2018 01:00"
S 22:54:01 Vad vill du göra?
S 22:54:13 Har en annan som visar mer data
J 22:56:47 En annan gång.
J 22:56:52 Släpet?
J 22:57:00 [Bild två däck]
S 22:57:12 Ja
J 22:57:22 Behöver byta, tar med också
S 22:58:03 [Tummen upp]
J 22:58:42 Stängde garaget som jag öppnade, antar att det är låst nu?
J 23:00:08 Drar hemåt nu.
S 23:00:15 [Tummen upp]
J 23:00:20 Spooky får jag säga
S 23:00:28 Ses kanske i morrn
S 23:00:32 Fattar det
S 23:23:51 Ser tribute to Springsteen som sagt. Och nu sjunger Sting. Två av SPs favoritartister.
Fan fan fan
180525
S 13:12:59 Saknar mutterknackaren*. Vet du något?
J 13:13:14 Tog den med.
J 13:13:29 Knackin mutters!
S 13:15:09 [Tummen upp]
J 16:43:45 S har missat ett samtal från J
Vid samma tillfälle lånade J även en kompressor med slang och en mutterdragare. Sakerna, förutom mutterdragaren, fanns i garaget och för att komma dit fick J gå genom huset eftersom han inte mindes koden till garagedörren. Mutterdragaren fanns inte i garaget utan låg i ett förråd i källaren, där det finns en dörr ut, och J la mutterdragaren utanför dörren. När han lastat de andra sakerna på kärran glömde han mutterdragaren. Att han inte fick med sig mutterdragaren, att han glömde den, har blivit ett stående skämt mellan honom och S. Anledningen till att han lånade kompressor med tillbehör var att han skulle byta däck på sin släpkärra. Det satt vinterdäck på kärran och sommardäcken hade han vid torpet och tänkte passa på och byta när han hade möjlighet.
/.../
Han bytte däcken på släpkärran när han var vid torpet och använde då sin egna mutterdragare, som är sämre än S:s och fick efterdra muttrarna för hand.
/.../
Han får nu minnesbilden att släpet stod på uppfarten. Han tänkte att han inte kunde byta däcken där utan behövde ta med sig sakerna. Han glömmer mutterdragaren utanför. Han blev bajsnödig när han kommer in igen, satte sig på toaletten på entreplanet. Blev sedan nyfiken på hur det såg ut i bostaden. Han gick in i vardagsrummet, vidare in i köket, gick ut, låste dörren, och åkte sedan därifrån. J glömde mutterdragaren som låg utanför dörren till förrådet och S måste ha upptäckt mutterdragarna när han kom hem.
/.../
[Mutterdragarens placering efter det att G lagt ut den] - s. 275.
Teknisk undersökning; A157 B: Cykelrum, förråd:
15 maj 2018; s. 238: Bild 18 resp. s. 239: Bild 19. - På s. 263 (Figur 32) finns en bild från förrådets motsatta (södra) sida.
Av Bild 18, s. 238, framgår (t.v. i bild) att något tycks ha tagits från verktygsbyrån; något som tid. haft sin plats t.h. om vad som ev. kan vara Makitas mutterdragare (se loggbild). Det syns tydlig avsaknad av dammspår ytterst på byråns vä långsida (bild 19). - Det verkar saknas ett större handverktyg; som om någon hastigt begett sig i väg ut för att hjälpa till med en cache - efter att ha mottagit en viss loggremsa som kan ha fungerat som ett rött skynke.
L kan ha varit intresserad av hantverkshjälp; märkena på trädet ha varit början till en cache; fibertråd och tuss tillhöra hennes planerade cache (till en av sina tid. cacher hade hon virkat en hel julkrubba).
S var i princip förbjuden att FTF:a hennes cacher, men den här gången skulle herrskapet D avresa på kvällen den 15/5; hon själv dagen därpå. Hon skulle hinna ge klartecken till cachen, både före och efter Norge-resan. På det här stadiet var hon beroende av att cachens utförande blev så bra som möjligt, och S förfogade över dyra, effektiva maskiner av olika slag.
Loggremsan till "Ord som beskriver världen" var L:s garanti för att S skulle dyka upp: Han hade för mycket att förlora på att utebli.
L återfanns bakom bullerplanket för att hon varit angelägen om att hennes planerade cache skulle bli så fin och välarbetad som möjligt.
Observant av dig!
Och hur blev det med mutterdragaren?
Blir inte klok på att SD å ena sidan saknar den, och JG å andra sidan först kommenterar det som att han tog den med sig och å andra sidan menar att han glömde den.
Det syns i FUP att mutterdragaren har en hel väska att förvara den i. Den innehåller säkert laddare, batteri och tillbehör för att kunna passa olika muttrar (förmodar jag).
Det logiska borde vara att JG skulle tagit med sig hela kittet. Man behöver kanske ladda den och kanske dragkärran hade andra muttrar. Så hur kommer det sig at SD inte ser väskan/mutterdragaren då den ligger vid garaget? Eller att JG då plötsligt inte minns på SDs fråga var den är, att han glömt den? Nu har jag läst någonstans att JG ska var lite av en virrpanna ibland. Men ändå?
Frågade någonsin JG SD om han fick låna mutterdragaren? Han rapporterar noga att han går på toa, men om han hade frågat om mutterdragaren, då borde inte SD undra var den är?
Loggremsan känns som ett hot mot SD. Den hämtade Lena redan dagen innan. Kanske det var ett hot som inte bara hade med den sena kvällen att göra, utan att det låg som ett filter över hela den sista tiden?
Din teori om att SD kan ha haft med sig något verktyg för att hjälpa Lena vid planket, är inte osannolik alls. Som du säger, varken HD eller SD kunna ta FTF på de nya opublicerade cacherna. Kanske hon tänkte publicera dom innan sin egen resa? Eller efter, det skulle hon hinna innan de återvände.
Jag tänker ändå att den 14:e kan ha varit ägnad åt att fylla dagen, precis som den 11 maj. Kakan, och meningarna: "Fixar lite inför födelsedagen imorgon. Hoppas det tar mindre än en timme. " tyder på att hon väntar honom, och att de förmodligen avtalat något.