• 1
  • 2
2020-09-20, 23:14
Bannlyst
H-ej!-
-
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -S-om -n-i -ser -har -jag -prob-lem -med d-atorn-. ----------Kan- -in-get -om -sådan-t -så -skulle -b-ehöva -hjälp -att -få -den- -sluta -fastn-a -och ------------------------------------------------------------------------------------ ------------- -skriva -streck -------------hela -tiden-. ---------H-jälp?------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------
Citera
2020-09-21, 06:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
H-ej!-
-
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -S-om -n-i -ser -har -jag -prob-lem -med d-atorn-. ----------Kan- -in-get -om -sådan-t -så -skulle -b-ehöva -hjälp -att -få -den- -sluta -fastn-a -och ------------------------------------------------------------------------------------ ------------- -skriva -streck -------------hela -tiden-. ---------H-jälp?------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------

Provat med ett annat tangentbord?
Citera
2020-09-21, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provat med ett annat tangentbord?
Ja. Förlåt, det går inte att skriva från datorn alls utan att strecken kommer så har satt mig någon annanstans nu. Det är inte tangentbordet utan datorn beter sig illa med att fastna ideligen och dessa streck, det hjälper att trycka escape men får trycka hela tiden. Det började med att datorn blev seg och sedan började strecken och ja, jag har tryckt ner stenhårt för att kolla om knappen satt fast, så var icke fallet.
Citera
2020-09-23, 13:37
Bannlyst
Hjälp med laptop

Hej!

Har problem med laptopen som fastnar och när man skriver, skriver den en massa minustecken. Escape hjälper att trycka ner men det håller ett par minuter, sedan är det dags igen. Har startat om, virusprogrammet säger den är ren och jag har inte kompetensen att ordna detta på egen hand. Lämna in är dyrt. Kan ingen kunnig hjälpa med detta?

Vore ytterst tacksam.

Kram, Xana
Citera
2020-09-23, 13:51
Medlem
wh0res avatar
Skulle kunna vara något hårdvarufel som att det exempelvis finns smuts under tangenten som gör att den ibland trycks ner utan att den tryckts ner. Det förutsätter att det här sker vid lite olika tillfällen...
Om det mot förmodan sker exakt var 15 minut, då är det istället garanterat något fel i programvara.

Testa att plocka loss tangenten, blås lite i "hålet" och sätt tillbaka den.
Citera
2020-09-23, 14:13
Medlem
Låter som skräp eller spill.

Får många år sen spillde jag läsk i numpaden på tangentbordet så + knappen blev som konstant nedtryckt (fast knappen fysiskt inte var det).

Slutade med att jag fick köpa nytt.
Citera
2020-09-23, 21:13
Medlem
W.Irvings avatar
Rubrik "Hjälp med laptop" -> "Datorn skriver upprepande bindestreck".

Fler inlägg på samma ämne inhämtade från annan tråd.

/Moderator
Citera
2020-09-23, 21:15
Medlem
W.Irvings avatar
Lutar åt hårdvarufel.

Programvara: Windows --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2020-09-24, 09:13
Bannlyst
Har rengjort tangentbordet, har startat om, det gäller en laptop så nytt tangentbord går inte. Om det är hårdvarufel, varför hjälper det att trycka escape? Och varför är datorn jätteseg och fastnar?
Citera
2020-09-26, 07:52
Medlem
zixls avatar
Ett tangentbord kan bli knas på många sätt. Datorn kan bli seg om knappar spammas, men det brukar windows meddela. Vill du kolla efter mjukvaruproblem så starta upp på en live linux t.ex. ubuntu (inte för att det har någon betydelse vilken du väljer) så kan du se om det gör likadant, då är det hw fel. Hitta någon teknisk släkting, granne, kompis, husdjur som kan hjälpa dig att öppna datorn och koppla ur tangentbordet och testa med ett externt tangentbord. Skulle det hjälpa (för det kan ju vara andra fel) så går det ofta få tag på nya tangentbord från ebay, m.m. och sedan byta det. Brukar inte vara särskilt svårt.
Citera
2020-09-26, 17:36
Medlem

slå till med fingret på knappen..

Antingen är det den till vänster om din högra shift knapp som är inträngd. Annars är det minus tecknet som är intryckt längst upp till höger på tangentbordet. Ovanför pluset på din numpad.

Som du kan se här så ser de båda exakt likadana ut -------------.
Citera
2020-09-27, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody

slå till med fingret på knappen..

Antingen är det den till vänster om din högra shift knapp som är inträngd. Annars är det minus tecknet som är intryckt längst upp till höger på tangentbordet. Ovanför pluset på din numpad.

Som du kan se här så ser de båda exakt likadana ut -------------.
Inga knappar sitter fast, allt är rent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in