2020-09-20, 20:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Tittar man på lönelistan så skulle jag nästan tro att ni får försöka släppa spelare gratis bara för att bli av med deras löneposter. Fast det är så klart inte säkert att någon klubb är sugen på att betala Sargon Abraham 850 000 per år, så ni kommer kanske bli fast i Superettan med en väldigt dyr spelartrupp.

IFK Göteborg
Robin Söder - Anfallare - 1 258 481
Giorgi Kharaishvili - Mittfältare - 1 112 259
Patrik Karlsson Lagemyr - Anfallare - 1 100 414
Sargon Abraham - Mittfältare - 857 816
Amin Affane - Mittfältare - 847 257
August Erlingmark - Mittfältare - 847 191
Gianni Anestis - Målvakt - 818 575
Nzuzi Toko - Mittfältare - 794 561
André Calisir - Försvarare - 749 009
Kristopher Da Graca - Försvarare - 715 670
Victor Wernersson - Försvarare - 708 087
Alexander Farnerud - Anfallare - 638 112
Tobias Sana - Mittfältare - 584 667
Alhassan Yusuf - Mittfältare - 490 184
Tom Amos - Målvakt - 400 058
Alexander Jallow - Försvarare - 318 299
Rasmus Wikström - Försvarare - 201 767
Noah Alexandersson - Mittfältare - 130 227

Billiga spelare ändå.
Citera
2020-09-20, 20:43
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Ni spelar 1-1 på bortaplan mot ett lag som är ungefär jämnstarkt med Malmö. Inte mycket att gnälla om.
Finns mycket och gnälla om när vi har spelat så piss dåligt dem senaste matcherna.
Citera
2020-09-20, 20:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Känns spontant som Jesper Jansson kommer få ett samtal inom kort från Italien. Budskapet kommer gissningsvis vara ganska tydligt, prestera eller eller bli ersatt. Jesper är enligt mig en av landets bästa sportchefer, om inte den bästa. Men faktum kvarstår, hans trupp har inte fått ut det vi hoppats på. Planen var klar, vi skulle vinna GULD i år och vart är vi? Inte ens fucking när en Europaplats även om vi kan fixa det om laget skärper till sig. Jag hoppas Zlatan skickar upp en säck med pengar med texten, lös problemet.

Jag ser gärna Jesper kvar i organisationen men hans huvudvärk gällande Billborn är jag mer osäker om. Stefan har gjort ett grymt jobb i Bajen och ska hyllas för det men nu känns det som han tappat omklädningsrummet. Jag hoppas vi värvar in en internationell tränare av Europeiskt snitt. Kolla Malmös senaste tränare.

Rädda säsongen nu från praktfiasko. Rensa ur spelartruppen och värva in klass till nästa säsong. Pengarn finns, supportrarna finns och viljan finns i klubben. Låt oss nu visa Sveriges största klubb potential. Förra året skulle vi ha vunnit om man kollar fotbollsmässigt, i år hackade maskineriet. Skicka nu signalen Jesper att årets säsong var ett hack i kurvan och att vi nu är på G. MFF skall skaka inför nästa säsong.

Nattsvart dag. Synd att lillebror var tvungen att klå oss idag, men samtidigt kul att vi nu får möjligheten att piska er sönder och samman nästa år. Era lads blir inte yngre med åren, lägg till en rejält dålig ekonomi.

Vi är Bajen!
Hammarby är väl där de brukar vara? Ett mittenlag fast med uppiffad image. En i mängden av lag som slåss om att ta 2 av de 3 platser som MFF inte tar i topp 3. Mff kommer inte skaka mer av Hammarby nästa säsong än vad de kommer göra av Djurgården, Aik, Göteborg, Norrköping, Elfsborg, Häcken, Helsingborg. Jag kan ha missat någon av lagen som vill vara med och leka varje år.
Citera
2020-09-20, 21:01
Medlem
FNLSs avatar
Kalmar har skickat en hemställan till svenska fotbollsförbundet om att få spela resterande hemmamatcher i Göteborg
Citera
2020-09-20, 21:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kalmar har skickat en hemställan till svenska fotbollsförbundet om att få spela resterande hemmamatcher i Göteborg

Hoppas att går igenom.
Citera
2020-09-20, 21:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
JDK måste snart upp till bevis och Danne får välja sparken eller höja prestandan på truppen. Detta är inte tillräckligt bra på långa vägar. AC blir skadad och vi tappar två nivåer för att vi inte har någon duglig ersättare.
Äh, så farligt är det inte. Nu såg jag visserligen inte matchen mot Örebro, men både AIK och Norrköping nu är ju matcher vi vinner 9 gånger av 10. Motståndet var riktigt dåligt men vi blir lite låsta och skapar inte tillräckligt med vassa lägen. Det är tråkiga poängtapp, men sånt som händer.

Truppen är det heller inget fel på, det enda jag saknar är egentligen någon som kan skjuta från distans. Hade vi haft EN spelare som var någorlunda duglig på det ikväll så hade vi vunnit ganska lätt.
Citera
2020-09-20, 21:28
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Förra året skulle vi ha vunnit om man kollar fotbollsmässigt, i år hackade maskineriet. Skicka nu signalen Jesper att årets säsong var ett hack i kurvan och att vi nu är på G. MFF skall skaka inför nästa säsong.

Nattsvart dag. Synd att lillebror var tvungen att klå oss idag, men samtidigt kul att vi nu får möjligheten att piska er sönder och samman nästa år. Era lads blir inte yngre med åren, lägg till en rejält dålig ekonomi.

Vi är Bajen!

Lugn nu.
Ni kommer få stryk av oss nästa år också.
Ett av de sämsta gnaget på ett årtionde körde över er tidigare i år glöm inte det...
Citera
2020-09-20, 21:35
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hoppas att går igenom.

Det brukar gå hyffsat där osv. Min signatur är inte av slumpen.
Citera
2020-09-20, 21:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Äh, så farligt är det inte. Nu såg jag visserligen inte matchen mot Örebro, men både AIK och Norrköping nu är ju matcher vi vinner 9 gånger av 10. Motståndet var riktigt dåligt men vi blir lite låsta och skapar inte tillräckligt med vassa lägen. Det är tråkiga poängtapp, men sånt som händer.

Truppen är det heller inget fel på, det enda jag saknar är egentligen någon som kan skjuta från distans. Hade vi haft EN spelare som var någorlunda duglig på det ikväll så hade vi vunnit ganska lätt.

Vi har ingen ersättare för AC men flera hundra miljoner på banken. Skulle vi inte ta guldet så blir det tredje året som vi missar det. Då tror jag att det inte räcker med att vi ev. skulle klara av att gå till EL:s gruppspel.
Senast redigerad av bagarn29 2020-09-20 kl. 22:08.
Citera
2020-09-20, 21:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Vad tycker ni om Discovery som förmedlare av sändningarna?

Tänker inte så mycket på sändningsproblemen som de har haft utan mer själva upplevelsen.
Kommentatorer, koncept, upplägg osv. I jämförelse med Cmore såklart, det är ju oundvikligt.

Hyfsat nöjd, var framför allt rätt trött på cMore på slutet. De tappade i engagemang sista året.

Stort plus för Twitterkonto som är snabbt med att lägga upp matchklipp. Gillar också att de har studio på plats, ger en helt annan närvarokänsla. Har svårt för intervjuer när man hänger på en spelare ett par hörlurar och kommentatorn ställer två snabba standardfrågor.
Senast redigerad av mishima 2020-09-20 kl. 21:53.
Citera
2020-09-21, 05:39
Medlem
Citat:

Tänker inte så mycket på sändningsproblemen som de har haft utan mer själva upplevelsen.
Kommentatorer, koncept, upplägg osv. I jämförelse med Cmore såklart, det är ju oundvikligt.

Inte nöjd men samtidigt har jag inte betalat heller, men känner mig inte sugen på att betala heller. Största anledningen till varför, är gårdagen ett bra exempel, såg derbyt på andra vägar men ville se reprisen på Larssons frispark och kommentatorerna är fan riktigt usla i min mening, ingen inlevelse alls, en frispark och ett mål som förtjänade lite förtjusning av kommentatorerna men det är riktigt riktigt tamt.
Citera
2020-09-21, 06:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ingen kan ju tycka att Dplay är bra, är det inte matcher som hackar, ligger galet efter (och det oavsett hur bra nät man har), riktigt värdelösa kommentatorer/experter, och givetvis det direkt genomusla att det inte ens går på tv utan bara streams...

Vi är så usla det bara går denna säsong men dplay är tamjefan ännu värre. Hur ofta har det inte varit en repris istället för att visa något som sker i matchen?
Igår var ljudet borta innan matchen på vår match...

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Wernbloom?

-

Samtliga spelare i Gbg borde bli degraderade. Spela Wernbloom som def mitt, JJ som mittback med Bjärsmyr... Aiesh och Lagemyhr som anfallare. För dåliga som yttrar.

Men det lär inte hända och jag ser fram emot Gbg i S1!

JJ som mittback? Nej, det var ingen höjdare det såg ju alla.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Hehehe, mitt i bedrövelsen så var det där ändå lite kul.

Vad f-n sysslade vi med igår?
Det måste varit den sämsta insatsen på år och dag, visst självmål kan man göra men i det läget när CK var oattackerad? Han trodde väl att det var motståndarnas mål han stod vid? Eller nej, det kan det ju inte varit han sätter ju inte bollarna där heller...
Kalmars andra mål? Har backarna (Da Graca inblandad som alltid) slutat backa än?

Vi åker ur, av matcherna som är kvar är det ju bara i typ tre (Varberg och ÖSK hemma, HIF borta) vi kan ta poäng...
Det skall bli kul i superettan nästa år, det är ju den enda titeln vi inte vunnit i riket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in