2020-09-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Nu har jag bara sett matcherna på tv och det får mig att överväga att kolla på hesgoel i fortsättningen även om matchen skulle gå på tv!!!

Precis. Produktionen är ju värdelös. När det väl blir OK med publik igen så kommer de tappa många abonnenter.
Citera
2020-09-20, 19:42
Medlem
saijas avatar
Häcken - Elfsborg blir riktigt spännande. Vilka som ska haka på Malmö.
Citera
2020-09-20, 19:43
Medlem
Näst sämsta insatsen för säsongen, efter Bajen hemma, dvs första matchen efter "nystarten".
Det är ändå imponerande att Rolle lyckats få oss att bli ett av de mest brunkiga lagen i serien på ca 2 veckor. Fortsätter det så här åker vi garanterat ur.
Citera
2020-09-20, 19:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Näst sämsta insatsen för säsongen, efter Bajen hemma, dvs första matchen efter "nystarten".
Det är ändå imponerande att Rolle lyckats få oss att bli ett av de mest brunkiga lagen i serien på ca 2 veckor. Fortsätter det så här åker vi garanterat ur.

Märkligt, jag har läst ganska länge nu att om man bara sparkar Poya så blir allt bra. Nu är han sparkad och oj vad bra det gick.
Citera
2020-09-20, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Häcken - Elfsborg blir riktigt spännande. Vilka som ska haka på Malmö.

Samtidigt så har vi en match mindre spelad. Förlorar vi mot Elfsborg så ligger vi ändå före dom på mycket bättre målskillnad om vi vinner våran hängmatch.
Citera
2020-09-20, 20:04
Medlem
Elvis avatar
Känns spontant som Jesper Jansson kommer få ett samtal inom kort från Italien. Budskapet kommer gissningsvis vara ganska tydligt, prestera eller eller bli ersatt. Jesper är enligt mig en av landets bästa sportchefer, om inte den bästa. Men faktum kvarstår, hans trupp har inte fått ut det vi hoppats på. Planen var klar, vi skulle vinna GULD i år och vart är vi? Inte ens fucking när en Europaplats även om vi kan fixa det om laget skärper till sig. Jag hoppas Zlatan skickar upp en säck med pengar med texten, lös problemet.

Jag ser gärna Jesper kvar i organisationen men hans huvudvärk gällande Billborn är jag mer osäker om. Stefan har gjort ett grymt jobb i Bajen och ska hyllas för det men nu känns det som han tappat omklädningsrummet. Jag hoppas vi värvar in en internationell tränare av Europeiskt snitt. Kolla Malmös senaste tränare.

Rädda säsongen nu från praktfiasko. Rensa ur spelartruppen och värva in klass till nästa säsong. Pengarn finns, supportrarna finns och viljan finns i klubben. Låt oss nu visa Sveriges största klubb potential. Förra året skulle vi ha vunnit om man kollar fotbollsmässigt, i år hackade maskineriet. Skicka nu signalen Jesper att årets säsong var ett hack i kurvan och att vi nu är på G. MFF skall skaka inför nästa säsong.

Nattsvart dag. Synd att lillebror var tvungen att klå oss idag, men samtidigt kul att vi nu får möjligheten att piska er sönder och samman nästa år. Era lads blir inte yngre med åren, lägg till en rejält dålig ekonomi.

Vi är Bajen!
Citera
2020-09-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Märkligt, jag har läst ganska länge nu att om man bara sparkar Poya så blir allt bra. Nu är han sparkad och oj vad bra det gick.

Jag hoppas och tror såklart Rolle får ordning på detta, men tycker det var helt fel läge att sparka Poya, det hade man kunnat göra efter säsongen, känns lite som att man sparkade undan benen på laget att göra det nu.

Men gjort är gjort, nu är det bara att be till Torbjörn.

Skulle vi åka ur hoppas jag att vi kan behålla Paka, en av få som producerar poäng alldeles oavsett spelmässig form, fast har vi Rolle som tränare lär han ju inte få spela så mycket ändå.

Skulle vi åka ur får man hoppas på att vi inte gör en Leeds utan studsar tillbaka direkt.

Min superettanelva, räknar med att vi försöker kränga så många spelare som möjligt för att dra in cash och bli av med kostnader, förhoppningsvis kan vi behålla Söder, JJ och Paka.

Amos
Holm - Wikström - ?? - Kalley
JJ - Titi
Isak Dahlqvist - Paka - Alexandersson
Söder
Citera
2020-09-20, 20:21
Medlem
johnny_viciouss avatar
Skapligt tröttsamt att förlora poäng mot Norrköping i slutminuterna IGEN!
Citera
2020-09-20, 20:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Skapligt tröttsamt att förlora poäng mot Norrköping i slutminuterna IGEN!

JDK måste snart upp till bevis och Danne får välja sparken eller höja prestandan på truppen. Detta är inte tillräckligt bra på långa vägar. AC blir skadad och vi tappar två nivåer för att vi inte har någon duglig ersättare.
Citera
2020-09-20, 20:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Amos
JJ - Titi
Söder

Wernbloom?

-

Samtliga spelare i Gbg borde bli degraderade. Spela Wernbloom som def mitt, JJ som mittback med Bjärsmyr... Aiesh och Lagemyhr som anfallare. För dåliga som yttrar.

Men det lär inte hända och jag ser fram emot Gbg i S1!
Senast redigerad av Ovcharka 2020-09-20 kl. 20:39.
Citera
2020-09-20, 20:35
Medlem
Citat:
Jag hoppas och tror såklart Rolle får ordning på detta, men tycker det var helt fel läge att sparka Poya, det hade man kunnat göra efter säsongen, känns lite som att man sparkade undan benen på laget att göra det nu.

Men gjort är gjort, nu är det bara att be till Torbjörn.

Skulle vi åka ur hoppas jag att vi kan behålla Paka, en av få som producerar poäng alldeles oavsett spelmässig form, fast har vi Rolle som tränare lär han ju inte få spela så mycket ändå.

Skulle vi åka ur får man hoppas på att vi inte gör en Leeds utan studsar tillbaka direkt.

Min superettanelva, räknar med att vi försöker kränga så många spelare som möjligt för att dra in cash och bli av med kostnader, förhoppningsvis kan vi behålla Söder, JJ och Paka.

Amos
JJ - Titi
Söder
Tittar man på lönelistan så skulle jag nästan tro att ni får försöka släppa spelare gratis bara för att bli av med deras löneposter. Fast det är så klart inte säkert att någon klubb är sugen på att betala tex Sargon Abraham 850 000 per år, så ni kommer kanske bli fast i Superettan med en väldigt dyr spelartrupp.

IFK Göteborg
Robin Söder - Anfallare - 1 258 481
Giorgi Kharaishvili - Mittfältare - 1 112 259
Patrik Karlsson Lagemyr - Anfallare - 1 100 414
Sargon Abraham - Mittfältare - 857 816
Amin Affane - Mittfältare - 847 257
August Erlingmark - Mittfältare - 847 191
Gianni Anestis - Målvakt - 818 575
Nzuzi Toko - Mittfältare - 794 561
André Calisir - Försvarare - 749 009
Kristopher Da Graca - Försvarare - 715 670
Victor Wernersson - Försvarare - 708 087
Alexander Farnerud - Anfallare - 638 112
Tobias Sana - Mittfältare - 584 667
Alhassan Yusuf - Mittfältare - 490 184
Tom Amos - Målvakt - 400 058
Alexander Jallow - Försvarare - 318 299
Rasmus Wikström - Försvarare - 201 767
Noah Alexandersson - Mittfältare - 130 227
Senast redigerad av SmallBuilder 2020-09-20 kl. 20:38.
Citera
2020-09-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
JDK måste snart upp till bevis och Danne får välja sparken eller höja prestandan på truppen. Detta är inte tillräckligt bra på långa vägar. AC blir skadad och vi tappar två nivåer för att vi inte har någon duglig ersättare.
Ni spelar 1-1 på bortaplan mot ett lag som är ungefär jämnstarkt med Malmö. Inte mycket att gnälla om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in