2020-09-20, 16:49
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Blattar-radarn ger fullt utslag..

Ett gäng babbar som inte är bjudna dyker upp och nekas inträde, blir kränkta och ska hämnas.
Citera
2020-09-20, 17:06
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Ett gäng babbar som inte är bjudna dyker upp och nekas inträde, blir kränkta och ska hämnas.

Det sista köper jag men varför måste det vara blattar? En liknade händelse inträffade i gymnasiet och då var det två svenska pundare som dök upp oinbjuda.
Citera
2020-09-20, 17:15
Medlem
Tingsrydkillens avatar
Är de inte punkare är de zigenare eller arabiskt bröllop där dom har med vapen i lokalen, inget annat? Själv hörde jag att Rambo var där med sin kniv och hög ner alla sen försvann han in i skogen, men visst det kan lika gärna varit Michael Myers...inte konstigt det blir skitsnack, har ni inte lite tålamod de kommer att komma fram till slut, det var en fest där det kom utlänningar och ställde till liv för dom inte fick komma igen sen drog dom knivar och så gick det som det gjorde,kan vi va överens där och avvakta till det kommer fram?
Citera
2020-09-20, 17:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Polisen snappade ju upp det och var där med tre bilar. Tror du de har så mycket fler patruller att skicka i en liten ort?
Jag tänkte mest på antalet 10-15 st, att de inte sa något om att det var så många inkräktare och antyder att det kan ha varit bara en GM. Men iofs inget konstigt om de skickar tre bilar när det var hundratals ungdomar på festen och de får larm om bråk med flera skadade.
Citera
2020-09-20, 17:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tänkte mest på antalet 10-15 st, att de inte sa något om att det var så många inkräktare och antyder att det kan ha varit bara en GM. Men iofs inget konstigt om de skickar tre bilar när det var hundratals ungdomar på festen och de får larm om bråk med flera skadade.
Menar du att polisen i sin händelserapportering skulle gått ut med antalet knivviftande idioter? Dom var försvunna innan polisen kom fram så man hade knappast kunnat räkna dom, men du tycker polisen skulle höfta baserat på andrahandsuppgifter?
Citera
2020-09-20, 17:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Polisen snappade ju upp det och var där med tre bilar. Tror du de har så mycket fler patruller att skicka i en liten ort?

Nej de har inte tre bilar, i Tingsryd. Kanske en patrullerande lördag kväll. Resten kom från Växjö kanske Ronneby eller Karlskrona.
Citera
2020-09-20, 17:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Har Tingsryd ens stationerade poliser? Jag gissar på att det var poliser från Växjö.

Jag undrar var de objudna ska ha kommit ifrån, den närmaste trakten består av småbyar och hålor. Från Växjö då? Varför ska de ta sig till Tingsryd för att bråka?
Citera
2020-09-20, 17:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsrydkillen
Är de inte punkare är de zigenare eller arabiskt bröllop där dom har med vapen i lokalen, inget annat? Själv hörde jag att Rambo var där med sin kniv och hög ner alla sen försvann han in i skogen, men visst det kan lika gärna varit Michael Myers...inte konstigt det blir skitsnack, har ni inte lite tålamod de kommer att komma fram till slut, det var en fest där det kom utlänningar och ställde till liv för dom inte fick komma igen sen drog dom knivar och så gick det som det gjorde,kan vi va överens där och avvakta till det kommer fram?
Jag hakar upp mig på att den anonyma föräldern i den där skärmdumpen säger att de "inte kom från ... Tingsryd". Och sedan med orden om "hat" ytterligare försöker antyda att det rör sig om invandrare. Jag säger inte att det inte gör det.
Jag tolkar inlägget, om man nu ska ta det på allvar, som att de dels var invandrare, dels inte från Tingsryd. Men åker stora invandrargäng på 10-15 personer runt och ställer till bråk i andra städer utan vidare? Det är väl det jag inte får ihop riktigt.
Citera
2020-09-20, 17:29
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Exakt så det har hänt många gånger förut. Orsak den samma, avund och underdogkänsla som ger dem rätt att bara ta för sig.
Citera
2020-09-20, 17:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har Tingsryd ens stationerade poliser? Jag gissar på att det var poliser från Växjö.

Jag undrar var de objudna ska ha kommit ifrån, den närmaste trakten består av småbyar och hålor. Från Växjö då? Varför ska de ta sig till Tingsryd för att bråka?

De kan väl mycket väl också bo i Tingsryd bara det att de inte kommer därifrån.
Citera
2020-09-20, 17:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Menar du att polisen i sin händelserapportering skulle gått ut med antalet knivviftande idioter? Dom var försvunna innan polisen kom fram så man hade knappast kunnat räkna dom, men du tycker polisen skulle höfta baserat på andrahandsuppgifter?
Nej, kanske inte. I händelserapporten säger de dock ännu mindre än så, det var hur de uttryckte sig till AB jag tänkte på. Men sak samma, vi får väl se vad som kommer fram.
Citera
2020-09-20, 17:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
De kan väl mycket väl också bo i Tingsryd bara det att de inte kommer därifrån.
Varför ens uttrycka sig så då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in