2020-09-26, 10:43
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vilket är märkligt! Flashback brukar ju lösa sådan grejer på någon dag. Media verkar heltysta vilket brukar innebära att främmande kulturer är inblandade.

Ja det verkar så och det är inte konstigt iofs.

https://valresultat.svt.se/2018/30763.html
Senast redigerad av Erik Öst 2020-09-26 kl. 10:58.
Citera
2020-09-26, 14:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32aringen
Att gärningsmännen var invandrare som kom objudna till festen samt att målsägande är festdeltagare är konstaterat.
(...)
Konstaterat, ja, här i tråden, men inte på något sätt bekräftat. Ditt eget inlägg ovan talar ju dessutom emot det, enligt mig, vilket jag också resonerade kring i mitt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vilket är märkligt! Flashback brukar ju lösa sådan grejer på någon dag. Media verkar heltysta vilket brukar innebära att främmande kulturer är inblandade.
Nu är det ju festdeltagarna själva som är "heltysta", dvs polisen har inte fått fram vilka GM är. Så vad ska media ens kunna veta?
Citera
2020-09-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Konstaterat, ja, här i tråden, men inte på något sätt bekräftat. Ditt eget inlägg ovan talar ju dessutom emot det, enligt mig, vilket jag också resonerade kring i mitt svar.

Nu är det ju festdeltagarna själva som är "heltysta", dvs polisen har inte fått fram vilka GM är. Så vad ska media ens kunna veta?
Jag har hört det från bekanta vars barn går i samma klass som ett av BO. Den källan är tillräckligt trovärdig för mig.
Citera
2020-09-26, 15:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32aringen
Jag har hört det från bekanta vars barn går i samma klass som ett av BO. Den källan är tillräckligt trovärdig för mig.
Som jag har uppfattat det, var BO i detta fall inblandade i slagsmål. Då skulle jag ta alla uppgifter med en nypa salt så länge.
Citera
2020-09-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Som jag har uppfattat det, var BO i detta fall inblandade i slagsmål. Då skulle jag ta alla uppgifter med en nypa salt så länge.
Jag vet inga mera omständigheter om vad som föregått själva knivskärningen. Men förhoppningsvis kommer alla korten upp på bordet förr eller senare. Det måste finnas många ungdomar i byn som vet varför det blev som det blev och vilka som ligger bakom.
Citera
2020-09-26, 17:21
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
uppfriskande tråd det här.
skrattar gott men kom på några blev ju faktiskt skadade.Alls inget roligt med knivstick i benet och andra bestående skador.Var det kristna ungdomar som blev de olyckliga offren?
Låter tokigt att helt okända fantomer dyker upp för att banka på andra okända och sedan bara försvinna.
Så klart måste de skyldiga hittas nu innan nästa fest drar igång i bygdegården.
Oktoberfest snart.
T.o.m. Astrid Lindgren visste detta. Kom ihåg när Emil var på bonnamarknad. ”Och så var slagsmålet igång som alla gått och väntat på”.
Citera
2020-09-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
T.o.m. Astrid Lindgren visste detta. Kom ihåg när Emil var på bonnamarknad. ”Och så var slagsmålet igång som alla gått och väntat på”.
snart oktoberfesten då får kommendorskan se till att ha koll på de vilda små
men har inget nytt framkommit om fridsstörarna?
Citera
2020-09-27, 21:53
Medlem
Citat:
men har inget nytt framkommit om fridsstörarna?
Syrier hemmahörande i Ryd är ett hett tips.
Citera
2020-09-30, 14:26
Medlem
Bor i trakterna runt Tingsryd och var på festen men har egentligen ganska lite info att komma med. Det var en studentfest anordnad av ungdomar som går på gymnasiet i Tingsryd (Wasaskolan). O ni vet ju hur det är, mängder med folk kommer dit som inte går på Wasa (som såklart får vara där), folk som bor i Tingsryd men går på nån skola i Växjö osv. Mycket folk var där och det var mycket folk både inne i lokalen och mycket folk ute på grusplanen framför bygdegården. Omkring kl 00:10 - 00:30 får man syn på en kille som fort som fan springer utifrån lokalen jagad av kanske runt 10 invandrare efter sig, han springer bort mot vad man kan säga är ett industriområde där b.la Carlqvists bil ligger. Det framkommer då att han provocerat ett gäng invandrare inne i lokalen och sagt något i stil med "svartskallar" eller nåt liknande. En liten stund senare får man höra att han fått en glasflaska slagen i huvudet och ligger i ett dike lite längre bort. Det var fortfarande ganska lugnt på festen och en stund senare började alltså de stora bråken och det dröjde inte länge förrän mängder med poliser och ambulanser var där. Detta är jag ganska säker på är anledningen till varför ett gäng invandrare sätter sig i bilen beväpnade med knivar och åker från Växjö till Tingsryd bara för att bråka, men det är ingenting som är bekräftat men det borde vara så.
Citera
2020-09-30, 17:31
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Nä raggare var inte ofarliga alls, riktiga praktsvin.
Använde knogjärn o kniv. Du förskönar den tiden. Ingen idyll alls.
Dessutom fylla vandalisering och raggarbrudarna hanterades mycket illa.Våldtäkt anmäldes inte .
Du verkar inte ha förstått hur det var, raggarnas midsommarfesterna var svinerier i Dalarna o Värmland.Upplopp och bråk med polisen.

Ge dig människa! Raggare dom bestod av var hårt arbetande ur arbetarklassen, jobba hårt, festa hårt!
Alltså att det skulle ha funnits raggare som höll på med droger och våldsbrott vilket media kavlade ut men att ingen känner dom trots att media på 80-talet pekade ut "Raggarkungen" en pundare ifrån Uppsala som the puplic enemy nr1! En farlig djävel!
En djävla ynklig och tragisk fitta upplåst av media som med så mycket annat.
Citera
2020-09-30, 17:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smolenak
Bor i trakterna runt Tingsryd och var på festen men har egentligen ganska lite info att komma med. Det var en studentfest anordnad av ungdomar som går på gymnasiet i Tingsryd (Wasaskolan). O ni vet ju hur det är, mängder med folk kommer dit som inte går på Wasa (som såklart får vara där), folk som bor i Tingsryd men går på nån skola i Växjö osv. Mycket folk var där och det var mycket folk både inne i lokalen och mycket folk ute på grusplanen framför bygdegården. Omkring kl 00:10 - 00:30 får man syn på en kille som fort som fan springer utifrån lokalen jagad av kanske runt 10 invandrare efter sig, han springer bort mot vad man kan säga är ett industriområde där b.la Carlqvists bil ligger. Det framkommer då att han provocerat ett gäng invandrare inne i lokalen och sagt något i stil med "svartskallar" eller nåt liknande. En liten stund senare får man höra att han fått en glasflaska slagen i huvudet och ligger i ett dike lite längre bort. Det var fortfarande ganska lugnt på festen och en stund senare började alltså de stora bråken och det dröjde inte länge förrän mängder med poliser och ambulanser var där. Detta är jag ganska säker på är anledningen till varför ett gäng invandrare sätter sig i bilen beväpnade med knivar och åker från Växjö till Tingsryd bara för att bråka, men det är ingenting som är bekräftat men det borde vara så.

Kan likväl faktiskt ha varit svenska småpundare, jag har träffat på dem lite då och då och den senaste kände jag igen ifrån en bygdefest här och att han satt och skröt.
Skulle ha nitat den djäveln...sådana sjuka existenser som går under radarn, 75% lever ihop med sin gamla mor ute i någon obygd, Morran och Tobias är inte helt fiction.
Citera
2020-10-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ge dig människa! Raggare dom bestod av var hårt arbetande ur arbetarklassen, jobba hårt, festa hårt!
Alltså att det skulle ha funnits raggare som höll på med droger och våldsbrott vilket media kavlade ut men att ingen känner dom trots att media på 80-talet pekade ut "Raggarkungen" en pundare ifrån Uppsala som the puplic enemy nr1! En farlig djävel!
En djävla ynklig och tragisk fitta upplåst av media som med så mycket annat.
Det jag skrivit om raggare, gällde 1959-1964.Sprit var det då.
Det är länge sedan nu och jag är ju äldre.
Den gruppen raggare hade blivit gamla 50-60 åringar på 80talet.
Du refererar till yngre generationer
och tråden handlar väl knappast om femtitalets raggare.Som jag skrev om.
Det handlar om ett bråk på bygdegården i nutid.
Senast redigerad av moshes 2020-10-01 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in