Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Då kommer deras lockdown att läcka är jag rädd då överföringen av smitta mellan familjerna går via barnen. Ingen större ide med lockdown då. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken. I det här fallet vill man ju kapa länkarna. Håller sig alla isolerade kan inte viruset sprida sig men då krävs ju att alla gör samma sak.
Nu utesluter jag iof inte längre helt att barn,(0-15 år), kan smitta vuxna. Men redan ifrån början visade sig att det rörde sig om en ganska trög smitta. T.o.m de återvändande skidresenärerna smittade inte alltid ner sina familjer, trots intim samvaro.
De som driver smittan är istället superspridarna, vilka du kan läsa om i mitt tidigare inlägg, (byggt på personliga erfarenheter vad gäller var, hur och när jag smittades).
Observera: Skulle det vara så att du har ovanligt lätt att få vanliga förkylningar, och då talar jag inte om lite rinnande näsa utan att du blir sjuk, kanske två dagar och är tvingad att vara hemma ifrån jobbet, ungefär som andra får en vanlig influensa ifrån början,
ja, då, är det bara bra att du är lite paranoid och försiktig. För då kan du kunna vara en potentiell superspridare!
Det finns exempel på hur
en person kunnat smitta ner en hel kör. Sång ifrån en superspridare är ett extremt effektivt sätt att smitta ner många andra.