Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Nej, jag skiter faktiskt i vilket. Men skulle man komma fram till att Sverige gjort allt fel är det såklart viktigt inför framtiden. Men som sagt, personligen skiter jag i det.
Jag skiter också i det.
Det är en politisk balansakt mellan att stänga ned för att förhindra smitta och att hålla samhället öppet för institutioner och ekonomi. Vad som är rätt och vad som är fel finns det många åsikter kring, men det är absolut ingen vetenskap utan det är politik. Det är bland annat därför jag känner att en kommision är ganska onödig. Osvsett vad kommisionen kommer skriva, kommer om kritik framförs, det lägret ändå inte känna att kommisionen har någon legitimitet....
Jag är ju mer för nedstängning i syfte att förhindra smitta men det är väl rätt klart vid det här laget? Hade förmodligen trivts bättre på Nya Zeeland. Många andra hade kanske trivts bättre i Texas eller i Arizona.
Det är lite lustigt men i denna fråga finner jag mest stöd hos de som jag normalt inte delar värderingar med. Det är tänkvärt. Vad gäller sossarna är det istället tvärtom. Det är också intressant att de i denna fråga ställer sig på samma sida som högerrepublikaner på högerkanten i USA...