2020-09-19, 21:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det vill jag ju inte naturligtvis Men det känns även som en svepande generalisering. Tror inte en vettig kvinna vill ha in sådana, men dessa står ju knappast där och presenterar sig som sådana, när kvinnor träffar dom. För mig handlade det mer om en kommentar från det du skrev angående fängelsestraff på grund av att ha haft sex med en kvinna.

Återigen ska man inte lyssna på vad ni kvinnor säger, utan att se på vad ni faktiskt gör. Vi skulle ha haft en "konservativ" regering om kvinnor röstade som män. Det finns helt enkelt ingen ursäkt att rösta för mer elände i landets viktigaste fråga så som kvinnor gör.
Citera
2020-09-20, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilcee
Sen när pratade vi om 1980? Jag pratar om flera generationer som spårar sig tillbaka till 1800-talet. Du har rätt i att kvinnor fick studera vad de ville på 80-talet och det har jag inte sagt emot någonstans så fakta får du ta reda på själv.
Kul att du tror att dina fattiga härskartekniker fungerar. Och bara för att jag står upp för kvinnor innebär inte det att jag är feminist, men det tror väl en bög som du som ser kvinnor som inget annat än en börda för samhället. Klart att man blir stämplad som extremist om man inte tycker som dig. Ganska sorgligt att se.
Lycka till med tekniken grabben 😂👌🏼

Usch vad svårt det är att argumentera med efterblivna människor.
Citera
2020-09-20, 10:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Läste och förstod inte riktigt din poäng. Mitt inlägg var ett svar på att du sa att män kunde råka illa ut om dom hade sex. Medan jag kontrade att kvinnor kunde mördas av sina män. Att blanda in religion som du gör gjorde inte jag!
Män mördas av sina kvinnor också.

Men som vanligt är man då jättesnabb med att påpeka att det är männens eget fel egentligen:

Varje år dödas i genomsnitt fyra män av en kvinna som de har eller har haft en nära relation med. I runt hälften av fallen har brottet föregåtts av att kvinnan utsatts för våld av sin partner.

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/
Citera
2020-09-20, 10:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Läste och förstod inte riktigt din poäng. Mitt inlägg var ett svar på att du sa att män kunde råka illa ut om dom hade sex. Medan jag kontrade att kvinnor kunde mördas av sina män. Att blanda in religion som du gör gjorde inte jag!
Tror du att det är stor skillnad på kvinnor som mördas av sina män, jämfört med män som mördas av sina kvinnor? Eller får kuken avskuren i sömnen? Eller som lejer ut mordet på någon annan, som en afghansl ung man som bara vill stanna i landet med "mama-san".

Hur motiverar du det som svar på att män råkar illa ut om de har sex med kvinnor som Cissi Wallin och många många fler och inte längre kan få en rättvis bedömning i domstol?

Eller som till och med dömd i media utan att ens få sin chans i domstol?
Som varje uthängd man i metoo och två teaterchefer, av vilka den ene idag är död.

Tror du inte att många kvinnor självmant sökt sig till "casting couch" i hela filmvärldens historia och erbjudit sig själv?

När de sen ändå inte lyckats, har de hängt ut de stackars rollsättarna för övergrepp.

Eller att någon lagt en hand på deras knä för 30 år sen på en middag...
Citera
2020-09-20, 10:11
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Sen när pratade vi om 1980? Jag pratar om flera generationer som spårar sig tillbaka till 1800-talet. Du har rätt i att kvinnor fick studera vad de ville på 80-talet och det har jag inte sagt emot någonstans så fakta får du ta reda på själv.
Zuckerberg född 1984.

Larry Page född 1973.

Sergey Brin född 1973.

Markus Notch Persson född 1979.

Elon Musk född 1971.

Daniel Ek född 1983.
Citera
2020-09-20, 10:17
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Kul att du tror att dina fattiga härskartekniker fungerar. Och bara för att jag står upp för kvinnor innebär inte det att jag är feminist, men det tror väl en bög som du som ser kvinnor som inget annat än en börda för samhället. Klart att man blir stämplad som extremist om man inte tycker som dig. Ganska sorgligt att se.
Lycka till med tekniken grabben 😂👌🏼
Intressant språk från en som försöker projicera härskartekniker på andra.

Vill du testa att föra fram det du ville säga till mig också?

Det är dags att överge svenska kvinnor och det du skrev här är den absolut vanligaste anledningen.
Självrättfärdigat manshat och en överlägsenhet i din retorik, som om du var onåbar, men jag vet att det bara är en chimär som bara fungerar när du är en del av väldigt många som backar dog.

Well, din flock är inte här och kan spamma sönder alla som har motargument.

Varsågod. Du har nu bollen och din chans.
Citera
2020-09-20, 10:24
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tror du att det är stor skillnad på kvinnor som mördas av sina män, jämfört med män som mördas av sina kvinnor? Eller får kuken avskuren i sömnen?
Suck suck suck......
Ts tog upp detta du gör redan tidigare och då ville jag bara jämna ut genom att peka på den risk kvinnor och män tvingas möta. Har inte kollat statistik men jag skulle inte bli förvånad om siffrorna för kvinnor som blivit mördade , sönderslagna förfölja av sina män, är högre än motsvarande diton när det gäller män som blir förföljda sönderslagna och mördade av sina kvinnor. Det enda till männens favör(eller nackdel) Är att samhället aldrig tar upp det eller pratar om det. Vilket är lite surt för männens del. Finns till och med en bok om kvinnors våld mot män, skönlitterär men ändå.

https://www.bokus.com/bok/9789176152027/i-ditt-kvarter-hander-saker-du-inte-ser/
Citera
2020-09-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är du inte läskunnig? Jag nämnde aldrig religion, men jag antydde kulturskillnad gällande synen på kvinnor. Är det måhända en funktionell dumhet från din sida? Återigen, vad anser du om att svenska kvinnor vill ha fler gängkriminella och våldtäktsmän i Sverige?

Jag känner/har känt feminister (både kvinnor och män) som röstar på allt från Vänsterpartiet till SD. De kvinnor och män som röstar på SD har sin ekonomi tryggad (de jobbar inte inom den offentliga sektorn och behöver därav inte tänka så mycket på skattefrågan). De ser även problem med att ökad invandring från länder där man har en förlegad kvinnosyn ska påverka Sveriges kvinnor och Sveriges jämställdhet mellan könen negativt. Och då röstar dessa feminister således på SD.

De som röstar rött och är feminister gör det i regel för att de arbetar inom den offentliga sektorn och därmed ligger skattefrågan dem varmt om hjärtat.

Dvs.: kvinnor/feminister tänker och gör en avvägning av vad som är bäst för dem själva/deras närmaste att rösta på. och röstar efter detta.

Så oroa dig inte. Det finns kvinnor och feminister som röstar konservativt.

De som inte gör det, röstar annorlunda pga. tex. skattefrågan. Dvs. tänker kring vad som blir bäst för dem själva ekonomiskt.
Citera
2020-09-20, 10:53
Medlem
Citat:
Suck suck suck......
Ts tog upp detta du gör redan tidigare och då ville jag bara jämna ut genom att peka på den risk kvinnor och män tvingas möta. Har inte kollat statistik men jag skulle inte bli förvånad om siffrorna för kvinnor som blivit mördade , sönderslagna förfölja av sina män, är högre än motsvarande diton när det gäller män som blir förföljda sönderslagna och mördade av sina kvinnor. Det enda till männens favör(eller nackdel) Är att samhället aldrig tar upp det eller pratar om det. Vilket är lite surt för männens del. Finns till och med en bok om kvinnors våld mot män, skönlitterär men ändå.

https://www.bokus.com/bok/9789176152027/i-ditt-kvarter-hander-saker-du-inte-ser/

Här är några siffror: https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

Det är rätt jämnt mellan män och kvinnor när det kommer till våld i nära relationer. Däremot är det betydligt vanligare att kvinnor drabbas av så pass grovt våld att de måste uppsöka läkare eller tandläkare (29,1% av misshandlade kvinnor respektive 2,4% av misshandlade män).

Mordstatistiken har jag ingen koll på men dem går säkert att hitta om man gräver lite men jag misstänker att fler kvinnor än män blir mördade av sin partner.
Citera
2020-09-20, 11:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Suck suck suck......

Här är ett hundratal undersökningar som visar att det är jämnt upp med relationsvåld:

https://web.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm
Citera
2020-09-20, 11:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Mordstatistiken har jag ingen koll på men dem går säkert att hitta om man gräver lite men jag misstänker att fler kvinnor än män blir mördade av sin partner.
Ca 20% är män, 4 av 20.

Risken att bli mördad av partnern är alltså ca 1 på 250000 för kvinnor och ca 1 på miljonen för män.

Fruktansvärda siffror för kvinnor men inte ens signifikant för män enligt feminister. Var gränsen går vet jag inte.

Jag är övertygad om att 0 kvinnor knappt skulle duga medan det inte spelar någon roll om 100 män mördas.

Det är ju trots allt männens eget fel.
Citera
2020-09-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ca 20% är män, 4 av 20.

Risken att bli mördad av partnern är alltså ca 1 på 250000 för kvinnor och ca 1 på miljonen för män.

Fruktansvärda siffror för kvinnor men inte ens signifikant för män enligt feminister. Var gränsen går vet jag inte.

Jag är övertygad om att 0 kvinnor knappt skulle duga medan det inte spelar någon roll om 100 män mördas.

Det är ju trots allt männens eget fel.

Enligt vilka feminister? Jag tycker att allt våld i nära relationer = dåligt och allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in