2020-09-20, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om man ska ta motsatsen så blev jag väldigt imponerad av er Viktor Elm när han var med i Studio Allsvenskan i vintras. Där finns gott om hjärnkapacitet mellan öronen.

Jag får känslan av att Jesper Karlsson inte är jättesmart, eller är det för han pratar så konstigt. Flotta bilar gillar han i alla fall.
Citera
2020-09-20, 01:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Jag får känslan av att Jesper Karlsson inte är jättesmart, eller är det för han pratar så konstigt. Flotta bilar gillar han i alla fall.

Svårt att säga, att han pratar som en blatte är ju inget plus direkt... Men han låter allt som oftast rätt vettig i själva resonemangen han för, det får jag säga. Apropå Ellos, så tänker jag på Simon Lundevall. Han fick jag aldrig något smart intryck ifrån. Körde väl rattfull efter nån kväll på en pizzeria också, haha.

Hur är Haksabanovic? Han kör ju en jävla blingbling-stil har jag noterat. Dock aldrig hört han i nån intervju eller så.
Citera
2020-09-20, 01:30
Medlem
Citat:
Om man ska ta motsatsen så blev jag väldigt imponerad av er Viktor Elm när han var med i Studio Allsvenskan i vintras. Där finns gott om hjärnkapacitet mellan öronen.

Det kanske är ett trevligare ämne annars, vilka som ger ett skarpt intryck.
Citera
2020-09-20, 01:41
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Finns en väldigt tydlig läsning och lärartradiition i KFF, säkert 20 spelare de senaste 25 åren är utbildade arbete. Velm håller fanan högt på den fronten.
Citera
2020-09-20, 01:44
Bannlyst
Citat:
Svårt att säga, att han pratar som en blatte är ju inget plus direkt... Men han låter allt som oftast rätt vettig i själva resonemangen han för, det får jag säga. Apropå Ellos, så tänker jag på Simon Lundevall. Han fick jag aldrig något smart intryck ifrån. Körde väl rattfull efter nån kväll på en pizzeria också, haha.

Hur är Haksabanovic? Han kör ju en jävla blingbling-stil har jag noterat. Dock aldrig hört han i nån intervju eller så.

Jo, han körde från restaurangen efter en match där han ätit pizza och druckit en starköl, tror jag det var.

Haksabanovic har jag inte hört så mycket. Totte Nyman tycker jag verkar rätt skärpt.

Det värsta jag vet är när spelare och tränare börjar varje mening med "ehhh...".
Citera
2020-09-20, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Finns en väldigt tydlig läsning och lärartradiition i KFF, säkert 20 spelare de senaste 25 åren är utbildade arbete. Velm håller fanan högt på den fronten.

Nanne har alltid givit ett skärpt intryck, men har blivit väldigt trött på sistone. Allt väl med gubben?
Citera
2020-09-20, 08:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Farnerud blev ju utbytt så han borde väl egentligen vara mer utvilad än Wernbloom, men ja vi får se.

Jag gillar egentligen båda, men ingen av dom har ju visat någon sorts stabilitet rent formmässigt i år, det var en talande sekvens mot FCK där Sana, på klassiskt Sana manér fullständigt ger fan i att 3 jävla danskar är i hasorna, det är inga som helst problem för honom, dom kan pressa som idioter och det biter inte för han är så bolltrygg, när han då fått lite "andrum" och ingen egentligen pressar honom så slår han en typ 10 meters pass, en enkel jävla pass, rätt i gapet på en dansk. Briljans blandas friskt med helt klappusla aktioner.

Att kunna hålla i bollen är viktigt, annars kan det ju lätt bli ohållbart med motståndare som trycker ner än och får ordentligt tryck.

Det kommer ett lugnare mer normalt spelschema nu med ordentliga träningsveckor. Jag förstår om Rolle vill back to basic, men man får ju hoppas att det inte är brottarfotboll i framtiden.

Jag vet inte om det finns något lag som är framgångsrikt med klassisk 4-4-2 nu. Om det finns exempel på det är jag idel öra, men jag kommer inte på något på rak arm, försöker ändå kolla på en del internationell fotboll när jag har tid.

Viss skillnad på hur Farnerud och Wernbloom hanterar matcherna ändå, Farnerud var ju aldrig tänkt att spela flera matcher/vecka så därav tror jag ändå han är mer sliten.

Beträffande Sana är det ju just det, hellre då att han i ett tidigare läge passar ifrån sig bollen till en medspelare som har exempelvis bättre uppspelsläge än att han ska göra det själv för när han då väl tappar bollen vilket sker lite för ofta på sistone så blir det ju farligt.
Sedan gör han ju just första delen bra men det hjälper inte när det sedan blir så farligt. Visst att det är hans spelstil och att man inte kan riskminimera in absurdum men likväl.

Jag tror inte heller på att vi kan spela brottarfotboll hela vägen men ser vi på målet mot FCK startar det ju via att Wernbloom köttar till sig bollen.

Jag tror inte vi kommer köra ett klassiskt 4-4-2 med Rolle heller, iaf inte mer än enstaka stunder i en match eller möjligen nån enstaka match, bra att ha flera alternativa uppställningar tillgängliga dock.
Schemat är helt okej ja. Vi har Kalmar idag, en vecka till Ellos borta, sedan en cupmatch (för den går väl 30e då nu när vi åkte ur EL), och sedan Varberg hemma. Sedan är det en vecka mellan varje match.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det kanske är ett trevligare ämne annars, vilka som ger ett skarpt intryck.

Där måste man ju nämna Jakob Johansson, han plöjer ju böcker som andra plöjer matcher på fifa...
Citera
2020-09-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Viss skillnad på hur Farnerud och Wernbloom hanterar matcherna ändå, Farnerud var ju aldrig tänkt att spela flera matcher/vecka så därav tror jag ändå han är mer sliten.

Beträffande Sana är det ju just det, hellre då att han i ett tidigare läge passar ifrån sig bollen till en medspelare som har exempelvis bättre uppspelsläge än att han ska göra det själv för när han då väl tappar bollen vilket sker lite för ofta på sistone så blir det ju farligt.
Sedan gör han ju just första delen bra men det hjälper inte när det sedan blir så farligt. Visst att det är hans spelstil och att man inte kan riskminimera in absurdum men likväl.

Jag tror inte heller på att vi kan spela brottarfotboll hela vägen men ser vi på målet mot FCK startar det ju via att Wernbloom köttar till sig bollen.

Jag tror inte vi kommer köra ett klassiskt 4-4-2 med Rolle heller, iaf inte mer än enstaka stunder i en match eller möjligen nån enstaka match, bra att ha flera alternativa uppställningar tillgängliga dock.
Schemat är helt okej ja. Vi har Kalmar idag, en vecka till Ellos borta, sedan en cupmatch (för den går väl 30e då nu när vi åkte ur EL), och sedan Varberg hemma. Sedan är det en vecka mellan varje match.

Hans bolltrygghet är ju fantastisk tycker jag, problemet är ju att han blandar bra saker med idiotmisstag, misstag som han är för bra för att göra. Han skall inte fumla bort en enkel passning. Känns lite ofokuserat och det är väl historien för många i laget i år. Enkla misstag som dom är för bra för egentligen, typ JJ markeringsspel mot Peking.

Det var ju också vår enda riktiga 100% målchans och det är lite flax, sedan var det lite halvchanser och något långskott, i normala fall måste vi kunna ha ett eget spel mot lag som FCK, det är inte Liverpool liksom, nu var det kanske inte riktigt rätt läge att spela den här matchen dock, form och spelmässigt alltså.
Citera
2020-09-20, 11:36
Avslutad
Är Ekpolo verkligen underskattad så som Yasin påstår i sin intervju för Fotbollskanalen? Eller är det bara jag som är färgad då jag suttit och runkat till Ekpolo sedan jag såg honom lira i Häcken för första gången?
Citera
2020-09-20, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Är Ekpolo verkligen underskattad så som Yasin påstår i sin intervju för Fotbollskanalen? Eller är det bara jag som är färgad då jag suttit och runkat till Ekpolo sedan jag såg honom lira i Häcken för första gången?

Konstig fråga från journalisten. Dom flesta experter verkar ju ändå överens om att Ekpolo är en av allsvenskans klart bästa ytterbackar. Sedan har Yasin rätt när han säger att han är bäst av alla defensivt, det finns inte ens någon annan som är i närheten där. Ekpolo är odribblingsbar. Om något kanske hans offensiv är underskattad? Även om han inte sticker ut på samma sätt där så är han ändå med i toppen där också bland ytterbackarna.

Sedan är det fint att journalisten hyllar Yasins fina poängskörd i år.

Citat:
Du har redan fler assist den här säsongen än förra (gjorde två mål och tre assist då) - hur ser du på det?

Han har alltså 2+4 i år på 20 matcher. Kanske slutar på 3+5 i bästa fall när året är slut, varför ens ta upp det som något positivt?
Senast redigerad av trazke 2020-09-20 kl. 11:44.
Citera
2020-09-20, 11:53
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Vem är den dummaste spelaren i allsvenskan tror ni? En spontan undran bara. Finns ändå en del som känns genuint dumma.

Erik Figueroa måste ligga på en topp-10 lista iaf. Verkar vara så monumentalt jävla osmart.
Citera
2020-09-20, 12:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vem är den dummaste spelaren i allsvenskan tror ni? En spontan undran bara. Finns ändå en del som känns genuint dumma.

Tyckte Ola Toivonen gav ett blåst intryck under sin förra sejour i Malmö, nu är han mer vältalig och mogen.

En kandidat:
https://www.fotbollskanalen.se/superettan/abubakari-menar-att-hif-ar-bast---i-hela-sverige-ar-vad-jag-sager/
https://fotbollskane.se/helsingborgs-if/atta-gula-pa-15-matcher-for-abubakari-det-ar-inte-tennis-vi-spelar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in