2020-09-19, 21:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Självklart är alarmisternas twitterlänkar den enda sanningen.

Att någon tycker annorlunda är bara fake!

Acceptera istället att det råder delade meningar.
Att Ni grupprunkande dödsalarmister tycker en sak, betyder inte att det är sanningen.
Naturligtvis råder det delade meningar! Det begriper väl vem som helst.

Jag är kvinna så jag runkar inte.🙋🏼‍♀️
Citera
2020-09-19, 22:03
Bannlyst
Nu när det går så bra för Sverige kanske det är våran tur att stänga gränserna mot vissa andra länder?
Citera
2020-09-19, 22:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag var just och handlade. Kassörskan HOSTADE - häftigt! När jag backade ett par steg bakåt instinktivt, sa hon "jag har astma, när du backar blir jag ledsen". Jaha. Men om hon faktiskt har corona, och jag INTE backar, så blir jag kanske DÖD?
Vänta nu, så för att du backade så blev hon kränkt?! Har hon missat vilken tid vi lever i nu?
Citera
2020-09-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
?

Trump är en idiot.
Munskydd hjälper.
Lockdown hjälper.
Sveriges strategi är fel.
Flockimmunitet existerar inte.

Hmmm, CNN verkar ha rätt på alla punkter. Vad är problemet?
Problemet är att du tyvärr fick IG. Endast 20% rätt.
Citera
2020-09-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bland multisjuka 85+ är dödligheten över 50%. Barnens framtid blir inte förstörd för att man kör en lockdown några månader.
Dödligheten bland multisjuka 85+ är överlag ganska hög.
Citera
2020-09-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vänta nu, så för att du backade så blev hon kränkt?! Har hon missat vilken tid vi lever i nu?

Merwinna verkar ju vara en hysteriker av rang så jag utgår från att det gjordes överdramatiskt och med tillhörande övertydlig surtantsmimik.
Citera
2020-09-19, 22:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
The Sun är dock inte ensamma med att byta fot kring rapporteringen kring Sverige. Både Guardian och The Telegraph har formulerat positiva artiklar kring Sverige den senaste tiden. Daily Mail likaså. Det är ett trendbrott när det kommer till den utländska rapporteringen kring Sverige. Åtminstone i Storbritannien.
Landsfader är väl dock att ta i. Dock tycker jag Tegnell verkar uppskattad av folk här i landet.

Ja de 6000 som har dött pga den svenska strategin är ju av naturliga skäl inte speciellt högljudda nu för tiden.
Citera
2020-09-19, 22:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Dödligheten bland multisjuka 85+ är överlag ganska hög.

Finns boenden där hälften avlidit inom en vecka och så hög dödlighet uppvisar inte ens sjuka 85+.
Citera
2020-09-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om det stämmer att dödligheten är 0,2%, och var så från början, så innebär det att närmare 30% bör vara immuna i Sverige. Kanske fler, då sannolikt än större andel yngre har haft sjukdomen jämfört med äldre. Vilket pekar på att Sverige inte är ljusår från flockimmunitet. Inte riktigt där än, men börjar närma sig.

Oklart läge i början eftersom smittan gick andra vägar, via import och resande in i landet och med en väldigt snev socioekonomisk fördelning av fall och döda. Nu sprids den mer som förkylningar och influensa brukar göra ser det ut som. Så tror inte det går att räkna ut antalet smittade i början baserat på 0,2 % dödlighet. Så 30 % är för högt skattat.
Citera
2020-09-19, 22:21
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Över 90% har inte haft sjukdomen ännu i Sverige, så det finns många som kan bli smittade. Förkylningsvirus kommer det nya av hela tiden, men detta är inget förkylningsvirus. Detta är SARS2 som i många fall orsakar dubbelsidig lunginflammation, påverka på hjärta, lever, njurar och nervsystem.

Fundering , hur kan det komma sig att 90 % inte haft den ? Den smittar utan symtom, är luftburen och vi svenskar är kass på följa rekommendationer. Vet att jag låter ironiskt men det är denna koppling jag inte får ihop i resonemanget i denna tråd .
Citera
2020-09-19, 22:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag svarade en användare med citat från deras hälsomyndighet där det står att det ökar i hela Italien. Jag sa att jag inte visste mer än så men därefter kollade jag upp lite mer och delgav honom infon. Jag har inte pratat om något annat än att de själva säger att det ökar i hela landet.

Det var mer tips än kritik
Citera
2020-09-19, 22:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Tydligen! Helt galet! Människan kommer att skrämma bort kunder från butiken. Både med sin hosta och med sina reaktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in