Jag var just och handlade. Kassörskan HOSTADE - häftigt! När jag backade ett par steg bakåt instinktivt, sa hon "jag har astma, när du backar blir jag ledsen". Jaha. Men om hon faktiskt har corona, och jag INTE backar, så blir jag kanske DÖD?

Fick plocka fram den fettlösande sprayen igen, som jag använde i våras, och spruta på alla varorna och torka av med varmt vatten...
https://youtu.be/Pv6tzWfDK-w?t=154
Nåväl, här är en bra video med en schweizisk biologiforskare. Från det stället jag har markerat, så berättar han hur de här RNA-vaccinerna fungerar. Det är alltså bitar av virusets arvmassa som man får i sig, och detta ska då instruera våra egna celler, inom processen för proteinsyntesen, att producera virusets antigen, och detta ska i sin tur få T-celler och annat i vårt immunsystem att lära sig att ta hand om antigenet.
Jag tycker att det låter väldigt läskigt! Dels att våra celler blir invaderade av något främmande som påverkar deras proteinsyntes - hur vet man när den processen slutar, OM den gör det? Tänk om cellerna slutar att producera det dom ska, och bara spottar ur sig coronaantigener i stället! Låter inte som något man ska leka med, och särskilt inte när forskarna har så kort tid på sig.
Han säger även, att den absolut kortaste tiden det har tagit att ta fram ett vaccin tidigare NÅGONSIN - är fem år! Och nu har de gjort det på mindre än ett år, och med en så här ny och invasiv metod också!
Vidare säger han, att vaccintillverkarna själva VET, att risken är MYCKET STOR den här gången, och därför försöker de få länderna som beställer, att skriva på ett avtal om ansvarsfrihet, så att staterna i stället tar på sig kostnaderna för ev. vård, skadestånd o.s.v. till vaccinskadade.
Jag fattar fortfarande inte, varför man ska gå en sådan här omväg? Varför inte bara ta virus, låta dom ligga till sig och bli lite lagom halvdöda, hälla på koksaltlösning, dra upp i sprutor och injicera? Varför skulle inte det gå?