2020-09-19, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Interessant på mange måter.
« Forsvareren sier at det er begrensede spor etter politiets undersøkelser inne i boligen, og at klienten hans ser frem til å flytte tilbake.

– Han syns det skal bli godt å komme tilbake, sier Holden til NRK.»
Hver sin smak. Godt å komme tilbake til stedet der kona di ble drept. Nettopp. Nok sagt.

Ja, det er flere som reagarer på at han vil flytte hjem. Kun
Havhest som prøver å normalisere det.
Ingen vil jo flytte inn i et hus der noen har blitt myrdet, og spesielt ikke sin kone.
Mannen fremstår som utrolig kald og følelsesløs. Han ville flytte hjem allerede samme kveld.
Citera
2020-09-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Det står "begrensede spor etter politiets undersøkelser".
Betyr vel at politiet har etterlatt seg lite spor. Har altså ikke revet eller brutt opp noe i huset.
Og ryddet etter seg.
Takk👍 gikk litt fort i svingene.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-19 kl. 21:01.
Citera
2020-09-19, 21:01
Avslutad
Citat:
Jeg tror ikke jeg helt forstår hvor du vil med det spørsmålet.
Min tanke er uansett at TH ikke er nervøs for ukjente gjerningsmenn fordi de enten ikke er ukjente for ham, eller at det aldri var andre gjerningsmenn, eller at GM er uskadeliggjort for godt, med hans vitende og vilje. I det minste at han ikke er traumatisert av at AE ble myrdet i hans hjem.
Mitt poeng er at det også kunne ha begynt å brenne (traumene) der du flyktet, i et annet hus eller hotell - på samme måte som gjerningsmennene kunne oppsøkt TH i en annen bolig. Traumene/redselen for hva som har skjedd med AEH vil også følge med uansett hvor man flykter. Hvis huset bærer preg av handlingen, så er det mulig å gjøre noe med, men hverken det eller ny bolig kan gi deg tilbake den du har mistet.
Det er korttenkt å tro at løsningen er å flykte. Den som har vært i en traumatisk situasjon, har behov for privatliv. Et hotell, eller provisorisk innlosjert hos andre, er det siste stedet du ønsker å være i en slik situasjon (hvis man ikke må).
Det å etablere seg i ny bolig, med alle ting man trenger bare for å kunne sove, spise og vaske seg, er faktisk ganske krevende. Det er ganske sannsynlig at man får et annet syn på shopping, etter man har gjennomført innkjøp av alt det nødvendige, som man ellers tar for gitt.
Men så tenker du... Ja, men TH er så rik, han kan få andre til å gjøre det for seg. Men i en slik situasjon vil man helst være for seg selv - slippe å føle at andre må ta hensyn til deg...eller omvendt. Dessuten skulle det jo også være hemmelig (det innebar vel også at man helst burde gå på jobb).
Når en hel familie rammes av slike alvorlige hendelser, så kan hver enkelt i familien reagere forskjellig. Det er ikke uvanlig at noen blir hysterisk. Hysteri er på en måte smittsomt, og det er derfor en fordel at man får litt rom rundt seg, for å kunne ta inn det som har skjedd (tenke klart).
Jeg tror at det beste i en slik situasjon, er en kombinasjon, hvor man har mulighet til å trekke seg unna, samtidig som familien møtes for å støtte hverandre.
Husk at det også er små barn i familien, de bør beskyttes så langt det lar seg gjøre. Man kan kanskje ikke beskytte dem mot mor og fars ukontrollerte reaksjoner, men man kan forsøke å la dem slippe både tantes, onkels og morfars. Barna føler ofte at de må ta de voksnes rolle i slike situasjoner, trøste og er den sterke.
Alt i alt er det altså mye og mange å ta hensyn til.
Citera
2020-09-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mitt poeng er at det også kunne ha begynt å brenne (traumene) der du flyktet, i et annet hus eller hotell - på samme måte som gjerningsmennene kunne oppsøkt TH i en annen bolig. Traumene/redselen for hva som har skjedd med AEH vil også følge med uansett hvor man flykter. Hvis huset bærer preg av handlingen, så er det mulig å gjøre noe med, men hverken det eller ny bolig kan gi deg tilbake den du har mistet.
Det er korttenkt å tro at løsningen er å flykte. Den som har vært i en traumatisk situasjon, har behov for privatliv. Et hotell, eller provisorisk innlosjert hos andre, er det siste stedet du ønsker å være i en slik situasjon (hvis man ikke må).
Det å etablere seg i ny bolig, med alle ting man trenger bare for å kunne sove, spise og vaske seg, er faktisk ganske krevende. Det er ganske sannsynlig at man får et annet syn på shopping, etter man har gjennomført innkjøp av alt det nødvendige, som man ellers tar for gitt.
Men så tenker du... Ja, men TH er så rik, han kan få andre til å gjøre det for seg. Men i en slik situasjon vil man helst være for seg selv - slippe å føle at andre må ta hensyn til deg...eller omvendt. Dessuten skulle det jo også være hemmelig (det innebar vel også at man helst burde gå på jobb).
Når en hel familie rammes av slike alvorlige hendelser, så kan hver enkelt i familien reagere forskjellig. Det er ikke uvanlig at noen blir hysterisk. Hysteri er på en måte smittsomt, og det er derfor en fordel at man får litt rom rundt seg, for å kunne ta inn det som har skjedd (tenke klart).
Jeg tror at det beste i en slik situasjon, er en kombinasjon, hvor man har mulighet til å trekke seg unna, samtidig som familien møtes for å støtte hverandre.
Husk at det også er små barn i familien, de bør beskyttes så langt det lar seg gjøre. Man kan kanskje ikke beskytte dem mot mor og fars ukontrollerte reaksjoner, men man kan forsøke å la dem slippe både tantes, onkels og morfars. Barna føler ofte at de må ta de voksnes rolle i slike situasjoner, trøste og er den sterke.
Du kan ha rett i alt dette.
Citera
2020-09-19, 21:11
Medlem
Citat:

I flyktningsaker så er alt omvendt, de har det bedre her enn hjemme.

Det er TH`s oppførsel mange reagerer på.
Citera
2020-09-19, 21:12
Bannlyst
Citat:
Mitt poeng er at det også kunne ha begynt å brenne (traumene) der du flyktet, i et annet hus eller hotell - på samme måte som gjerningsmennene kunne oppsøkt TH i en annen bolig. Traumene/redselen for hva s.....

Det er minnene det er snakk om. Av samme grunn som at folk kjøper ny leiilighet etter mange års ekteskap som har endt i skilsmisse. Man klarer ikke å sitte der. Minner repeterer seg hele tiden når man får de samme inntrykkene. Samme kjøkkenet, stue osv, men ingen Anne. Og ikke minst mnnene av synet som møtte han ang badet. Og også dette med at kidnappere kan komme. Hvis TH flytter inn en annen plass, så vet jo ikke GM automatisk hvor han bor. Men det tyder jo på at det ikke fantes noen. Du trenger ikke å prøve å normalisere alt TH gjør.
Citera
2020-09-19, 21:14
Avslutad
Citat:
Du kan ha rett i alt dette.
Det største sjokket etter at "slike ting" har skjedd, er kanskje at livet går videre.
På tross av at du nettopp har mistet et kjært familiemedlem, så kan det faktisk være at det første du må gjøre, er å dra på shopping for å ha ett (helst flere) rent antrekk for de neste første dagene.
Citera
2020-09-19, 21:16
Medlem
Citat:
Det største sjokket etter at "slike ting" har skjedd, er kanskje at livet går videre.
På tross av at du nettopp har mistet et kjært familiemedlem, så kan det faktisk være at det første du må gjøre, er å dra på shopping for å ha ett (helst flere) rent antrekk for de neste første dagene.

Offeret er AE og ikke TH.
Citera
2020-09-19, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Offeret er AE og ikke TH.
I denne saken er det veldig mange offer.
Citera
2020-09-19, 21:22
Medlem
Citat:
Du skriver i hvert fall godt, det skal du ha☺️
Selv er jeg en som tror TH kan gå over lik for å få det som han vil, og det skulle ikke forundre meg om han har gjort det før.
Edit: jfr Wiborg-saken, passer med tidsområde. Jeg er overbevist om at Wiborg ikke begikk selvmord. AE KAN ha visst noe. Uansett, jeg respekter selvfølgelig dine gode argumenter, og ikke minst, skrivekunst.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-19 kl. 21:56.
Citera
2020-09-19, 21:22
Medlem
Citat:
I denne saken er det veldig mange offer.

Og det kan de takke TH for.
Citera
2020-09-19, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis det stemmer, at det ikke var AEH selv som "falt", tyder det på at Helse-App'en er en del av staging og villedning av politiet.

Da blir spørsmålet om registrerte bevegelser og annen aktivitet på telefonen denne morgenen, også er en del av staging og villedning.

Det er også mulig at TH selv har "tipset" politiet om Helse-app'en. I så fall veldig avslørende. Og årsaken til at telefonen ble liggende igjen.

"Kidnapperne" kunne ha tatt med seg telefonen et stykke, eller bare knust den på stedet, så hadde muligens ikke politiet greid å løse dette.

Men det gjør de nå.

Er ikke sikker på hva som menes. Om hun falt i trappen, og så etter en stund har mobilen blitt flyttet på av GM. Hun må nesten ha falt i trappen slik jeg ser det. Ser ikke hvorfor man skal sprute Annes blod i trappeløpet, for så å vaske det borti.
Samtidig forstår jeg ikke hvorfor det har blitt vasket ved trappen, men ikke badet.
Var det så mye blod og spor på badet at GM skjønte at etterforskerne ville funnet det uansett? Men i trappen var det bare noen få bloddråper, og GM/TH tenkte at de ikke ville finne det hvis han vasket det bort? vet ikke.
Ja, er avslørende hvis han har tipset om den appen.
Det er sant, de kunne tatt med seg telefonen et stykke, for så å knuse den. Ikke godt å si om de visste om den appen eller ikke. Det må jo finnes en grunn til at siste bevegelse var akkurat når TH startet å ringe kl 10.06 og 10.07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in