2020-09-19, 12:52
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Sigge är absolut den svagare av de två när det handlar som social intelligens. Men å andra sidan är Sigge betydligt mer konstnärligt begåvad.

Alex är starkare i det relativa planet - socialt, samhälle, mainstream-kultur, steet-smartness och anpassning.

Sigge är starkare i det absoluta planet - Konst(musik, film etc), vetenskap, kreativitet och existentiella spörsmål("andlighet"/spiritualitet).
Fast Sigges konstnärliga uttryck är väl författarskapet och där är han ju knappast mer begåvad än Alex?
Sedan att han har en större reception när det gäller att uppskatta konst i den bredare bemärkelsen (bildkonst, musik, andlighet etc.) är ju en annan sak.
Citera
2020-09-19, 13:22
Medlem
Silltunnas avatar
Sluta prata om dem som två ”begåvade konstnärer”!
De är två medelmåttor som slickat rätt rövar och fått en jävla massa förturer i sitt kändisskap.
Citera
2020-09-19, 13:28
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Fast Sigges konstnärliga uttryck är väl författarskapet och där är han ju knappast mer begåvad än Alex?
Sedan att han har en större reception när det gäller att uppskatta konst i den bredare bemärkelsen (bildkonst, musik, andlighet etc.) är ju en annan sak.

Där har du en poäng! Större reception för uppskattning är vad det handlar om. Det var i första hand det jag menade. Men det slog mig först nu iom din kommentar.

Det är nog riktigt att Sigges egna konstnärliga uttryck inte är bättre än Alex. Men jag skulle inte säga att det är sämre heller. Och podden är ju i ett konstnärligt uttryck(på sitt sätt). Och där är de jämnstarka bedömer jag.

Böckerna vet jag inte så mycket om. Jag har bara läst deras gemensamma bok, "Tid"(eller vad den hette). Men jag tror Sigge skriver bra på egen hand också. Har fått för mig att hans nya bok bjuder på riktigt trevlig läsning. Men Alex har som bekant en riktigt skarp penna, han ligger nog snäppet före ändå.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-19 kl. 13:32.
Citera
2020-09-19, 13:51
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
De är två medelmåttor som slickat rätt rövar och fått en jävla massa förturer i sitt kändisskap.

Nja, de är inga medelmåttor. Vi pratar om de smartaste och mest intressanta personerna i kändissverige. Det säger iofs inte särskilt mycket, ty Sveriges kändiselit är en liten (tragisk) ankdamm.

Men att säga att de är medelmåttor är direkt orättvist. Visserligen är de inga genier heller, men det känner vi alla till. De är helt enkelt bara det bästa man kan läsa/höra på svenska 2020, varken mer eller mindre.

Däremot har du rätt i att de slickar röv hämningslöst. Men det är ju en absolut förutsättning för att få synas och höras idag. Sedan har vi all skamlös reklam de kör med – gambling, alkohol och låneverkamhet.

Av någon anledning stör jag mig inte jättemycket på det. Eftersom det är närmast ett måste att sälja ut sin själ/integritet om man vill göra sig ett namn/behålla sitt kändisskap. Utan det skulle de aldrig få ge ut sina böcker, skriva krönikor, synas i tv, etc.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-19 kl. 14:29.
Citera
2020-09-19, 15:39
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det är väl du som är en medelmåtta som inte skulle kunna skriva en rad förutom på FB, oavsett rövslickeri.
Citera
2020-09-19, 16:42
Medlem
Kan Alex påstående om Guillous kunskaper i franska stämma? Eller ljög han om det som om allt annat? Kan inte Guillou franska? Det första man lär sig är ju färgerna. Låter konstigt.
Citera
2020-09-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Lite OT, men Alex har kommit ut med en ny bok!

Han har skrivit en fiktiv bok, kul!

Jag har varit lite kritisk till att alla hans böcker har i stort sätt handlat om hans barndom, uppväxten i ett missbrukarhem och en beskrivning av hans dysfunktionella föräldrar.

Därför känns det oerhört uppiggande med en fiktion, äntligen!

Det nya boken handlar om tre fiktiva bröder som växer upp i ett dysfunktionellt missbrukarhem.

Den fick faktiskt ok omdöme i P1. Stackars Sigge med sin skräpbok😢
Citera
2020-09-19, 18:23
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Kan Alex påstående om Guillous kunskaper i franska stämma? Eller ljög han om det som om allt annat? Kan inte Guillou franska? Det första man lär sig är ju färgerna. Låter konstigt.
Varför låter det konstigt? Han har bara ett franskt efternamn från sin far. Annars är han av norsk börd. Och ljuger om allt annat, vad får du det ifrån?
Citera
2020-09-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Varför låter det konstigt? Han har bara ett franskt efternamn från sin far. Annars är han av norsk börd. Och ljuger om allt annat, vad får du det ifrån?

Jag har lyssnat på podden och har en fungerande hjärna. Det räcker för att inse att dessa båda herrar ljuger mer än de talar sanning.
Citera
2020-09-19, 21:01
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Jag har lyssnat på podden och har en fungerande hjärna. Det räcker för att inse att dessa båda herrar ljuger mer än de talar sanning.
Vi andra har också fungerade hjärnor och konspirerar inte lika mycket som du.
Citera
2020-09-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Vi andra har också fungerade hjärnor och konspirerar inte lika mycket som du.

Läs lite i tråden innan du uttalar dig. Det är allmänt känt att dessa herrar fantiserar friskt.
Citera
2020-09-21, 07:21
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Läs lite i tråden innan du uttalar dig. Det är allmänt känt att dessa herrar fantiserar friskt.
Jag har läst i tråden men tar inte konspirationsteorierna på allvar som du gör. Ta nu och skriv en bok. Du kan börja som du gjorde i skolan när du skulle berätta om ditt sommarlov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in