Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Nu skrev jag att "De fick iofs med att det är förståeligt att folk är missnöjda med inslaget." det syftade på det du citerar om att folk blev förbannade.
När det gäller cheferna så verkar du missförstå mig. Vad jag menar med att de inte bryr sig är att de inte gör ett skit även om de har en journalist som begår ett övertramp (eftersom de innerst inne tycker att det är bra att man sabbar för SD eftersom innerstadsliberaler vet bäst och att SD är farliga etc.)
Mitt intryck var att det blev ett jävla liv när Åkesson sa det där om P3, det var ett hallabaloo på ledarsidorna om Ungern ett bra tag. Det är det han ska göra reta upp dem men uttrycka sig skarpt men på ett stramt och korrekt sätt så att uttalandet håller för en närmare granskning och inte kan beskyllas för att vara totalitärt eller olämpligt. Framförallt så kunde han ha avfärdat frågorna med korta svar. Det har vi sett i en lång rad intervjuer att han fogar sig i intervjuarens diskurs istället för att bara ta kommandot och komma med korta avslutande svar. Sen får han säga att han redan har svarat på frågan. Det skulle oxå vara bra om han ibland svarade med motfrågor ibland typ, är det här frågor som har dominerat första halvan av mandatperioden menar ni på public service? Låter han bli att flina och säger det i gravallvarlig ej otrevlig ton så bör det funka.
Det här efterlyser jag också. Förut räckte det med att Åkesson dök upp i SVT studion för att locka väljarna. Nu är han inte Mr Evil. Deras frågor har slagit igenom. Han kör med samma metod, det vill säga svara artigt, håll igen, var en slagpåse och i slutändan pudla vid anklagelser/kritik. Var är geisten? När ska han ta kommandot? Kristerssn rättade till en SVT reporter och sade vid någon fråga: "Vänta lite nu. Det är så här."
Det behöver inte gälla enbart de senaste dumma skriverierna som SD:s företrädare gjort på internet. Det kan handla om vilka ämnen som diskuteras. Varför belyser inte SVT detta? Vi har denna politik. Det här är de viktiga frågorna att diskutera och att det måste finnas proportioner i vilket utrymme frågor får i SVT.
Vad säger HejaFinland? Är Jimmie utom kritik inom Sverigedemokraterna? Han verkar köra på SD:s taktik de hade 2013 då han enbart behövde synas i TV-rutan och påtala massinvandringen för att öka i opinionen.