2020-09-18, 16:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Har dessa fyra olika nyhetskanaler ens koll på vilka källorna är och intervjuat dom eller har dom hämtat informationen från samma källa? Om jag plockar fram exempel på när fyra eller fler nyhetskanaler presenterar samma lögn om Trump, hur hade det förändrat din syn på det hela?

Så nu ska vi inte lita på Fox "news", vilka ska vi lita på då OANN, eller kanske bara Q eller varför inte Flashbacks egna Död o återfödd?
Citera
2020-09-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så nu ska vi inte lita på Fox "news", vilka ska vi lita på då OANN, eller kanske bara Q eller varför inte Flashbacks egna Död o återfödd?

Du vill alltså inte bemöta något av det jag skrev, otippat. Visste inte ens att det var bestämt i tråden att allt på FOX news är sant. Låter snarare som något du själv har hittat på för att byta topic från det faktum att ditt argument tidigare var extremt svagt men för att svara på din fråga, ja det är ok att vara kritisk mot FOX news även dom kan ha fel precis som alla andra.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-09-18 kl. 18:02.
Citera
2020-09-18, 18:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du vill alltså inte bemöta något av det jag skrev, otippat. Visste inte ens att det var bestämt i tråden att allt på FOX news är sant. Låter snarare som något du själv har hittat på för att byta topic från det faktum att ditt argument tidigare var extremt svagt men för att svara på din fråga, ja det är ok att vara kritisk mot FOX news även dom kan ha fel precis som alla andra.

Det fanns inget att bemöta när du bokstavligen tramsar om att även Fox "news" skulle vara fienden, du är ett ypperligt bevis på att Q-Följarna är låsta vid sina åsikter och sin världsbild.
Citera
2020-09-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det fanns inget att bemöta när du bokstavligen tramsar om att även Fox "news" skulle vara fienden, du är ett ypperligt bevis på att Q-Följarna är låsta vid sina åsikter och sin världsbild.

Bokstavligen tramsar om att även fox news är fienden? Citera gärna för jag vet inte vad du snackar om. Eller tänker du på att jag skrev "ja det är ok att vara kritisk mot fox news även dom kan ha fel precis som alla andra."? Ja gud vad låst jag är för att jag säger att det är ok att vara kritisk mot fox news... Vilka bevis du har samlat för att Q-följare är låsta vid sina åsikter, duktig pojke. Jag däremot har ingen aning om hur du kan tolka min text som att bokstavligen måla upp fox news som fienden.. Citera förövrigt gärna någon som har sagt att man inte får vara kritisk mot fox och att dom har rätt i allt, eller just detta var ju bara du som ville byta samtalsämne...
Citera
2020-09-18, 22:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=bottenslam|72961303]Och hur ställer du dig då till de anonyma källor som påstår att Trump kallade stupade soldater för "suckers and losers"? Det är anonyma källor med okänd agenda.[/QUOT
Avvaktande. Jag har lätt att tro på att det ligger en del i påståendena - med tanke på Trumps tidigare uttalanden - men jag skulle aldrig själv starta en tråd eller börja påstå att det är sant eftersom jag inte vet det.

Citat:
Är inte du lite blind för en del saker som inte passar i din åsiktskorridor? Q är inte på något sätt unik vad det gäller anonymitet och agenda, men hen är inte mainstream. Jag har aldrig sett dig kritisera den största konspirationsteorin, Muellers utredning - där man ljög om att Trump var rysk puppet under Putin. Det skreks ut i Media överallt men visade sig vara ren lögn.
Jo, jag är garanterat också lite biased, det tror jag tveklöst att alla är. Angående Mueller är jag dock långt ifrån övertygad - inte om att mycket av påståendena var överdrivna, men grunden för beskyllningarna är jag inte säker på var falska. Men det viktigaste är - anser jag- att utredningen givetvis inte ska kritiseras för att den fick ske - allt måste ju kunna utredas - så ska man klaga ska man klaga på eventuellt falska beskyllningar, inte på att det utreddes..

Citat:
Du tappar ju trovärdighet när du silar mygg men sväljer sådana kameler. Du framstår som ganska biased, fast jag tror att du tror att du inte är det.
Jag sväljer inte kameler här (kanske på andra ställen men faktiskt inte just här) eftersom jag knappt uttalat mig om Mueller eller Trumps eventuella skuld/oskuld. Jag är inte ens särskilt intresserad av det. Det jag finner intressant - och gärna kommenterar - är konspirationsteorierna bakom Q, inte hans/deras politiska ställningstaganden. Jag har märkt på många här att detta verkar svårt att acceptera - men det här är ju ändå konspirationsforat så det kanske inte är jättekonstigt om jag försöker hålla politiken utanför.?
Citera
2020-09-19, 06:22
Moderator
Lite mer metadebatt raderat.

5 inlägg flyttade till (FB) Wikileaks avslöjanden om, och blottläggningen av "världseliten" (Pizzagate /mod)

/Moderator
Citera
2020-09-19, 14:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LebronJames23
Därför att det går helt i linje med ”Q och massiv Deep State-upprensning i USA” som tråden handlar om. En R-vald SCOTUS krattar manegen för en fortsatt upprensning av den Djupa staten.

Menar du att Q kanske hade något med RBG’s död att göra - att det var en del av ”planen” att hon dog nu före valet?

Hur tror du det kommer ses i USA om Trump bryter hederskodexen och tillsätter en ny domare så nära ett val?? Kommer ingen bry sig, eller finns det kanske en gnutta rättspatos och moral kvar i landet och Q-rörelsen trots allt??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-09-19 kl. 14:40.
Citera
2020-09-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att Q kanske hade något med RBG’s död att göra - att det var en del av ”planen” att hon dog nu före valet?

Sluta larva dig, vi pratar förutsättningar nu efter hennes bortgång. Självklart otroligt tragiskt att hon gick bort efter en långt tids sjukdom.
Citera
2020-09-19, 14:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LebronJames23
Sluta larva dig, vi pratar förutsättningar nu efter hennes bortgång. Självklart otroligt tragiskt att hon gick bort efter en långt tids sjukdom.

Jag larvade mig inte alls - du skrev att det går helt i linje med Q och deep state-upprensningen.
Inte visste jag att/om du egentligen menade att det var en ”lycklig slump” eller vad man ska kalla det ur Qs perspektiv.
Citera
2020-09-19, 15:01
Medlem
Citat:
Vad menar du med ”agerar lagligt” - tänker du att det är lagligt trots den kutym som finns att aldrig tillsätta en domare i HD under ett valår? Och - viktigare - varför tar du det i denna tråd, vad är kopplingen till Q?

Q har ju diskuterat massor om Ruth 😀
Citera
2020-09-19, 15:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Q har ju diskuterat massor om Ruth 😀

Säkert - men har han diskuterat att paniktillsätta en ny domare före valet om hon skulle avlida? Eller hur är kopplingen till det du skrev utifrån Qs uttalanden?

Jag säger inte att det är fel att diskutera det - jag inser att det nästan bara är jag som tycker tråden ska handla om konspirationer och att amerikansk politik kan tas i politikavdelningen - men nog vore det trevligt med en förklaring varför du skrev det här istället, eller var det bara av ”gammal vana”?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-09-19 kl. 15:08.
Citera
2020-09-19, 16:00
Medlem
Citat:
Jag larvade mig inte alls - du skrev att det går helt i linje med Q och deep state-upprensningen.
Inte visste jag att/om du egentligen menade att det var en ”lycklig slump” eller vad man ska kalla det ur Qs perspektiv.

Jag har aldrig påstått att det är ”någon lycklig slump” utan endast att ämnet Africanized diskuterar går helt i linje med tråden. Med tanke på hennes bortgång = nya förutsättningar så kommer en R-vald SCOTUS inte direkt att göra det svårare för en fortsatt upprensning av Deep state.

Lovar att hålla kommunikationen lättläst och tydlig för dig framöver..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in