2020-09-18, 02:05
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är bara att titta i den här tråden så ser du hur flera Q-Följare genuint sväljer vad som sägs, allt om fotbojan och Mccains död som skulle ha varit en avrättning till allt annat skit.

Och då pratar vi inte ens om amerikanskt folk som bokstavligen köper saker som tas upp utan att vara kritiskt tänkande till vad Q säger, sedan att du lyfter upp 9/11 truthers som en av Q-Följarna visar bara på att det genuint finns de som sväljer saker som stärker deras världsbild inom rörelsen och att de accepteras in i "flocken".
Vad har Q sagt om John Mccains död och fotbojan?

Angående 9/11 har Q inte sagt något heller. Det är bara så att vi som är skeptiska till den officiella versionen av 9/11 har spenderat väldigt många timmar att analysera det och inte bara svalt mainstream medias version av det hela.
Citera
2020-09-18, 03:01
Medlem
Citat:
Det är bara att titta i den här tråden så ser du hur flera Q-Följare genuint sväljer vad som sägs, allt om fotbojan och Mccains död som skulle ha varit en avrättning till allt annat skit.

Och då pratar vi inte ens om amerikanskt folk som bokstavligen köper saker som tas upp utan att vara kritiskt tänkande till vad Q säger, sedan att du lyfter upp 9/11 truthers som en av Q-Följarna visar bara på att det genuint finns de som sväljer saker som stärker deras världsbild inom rörelsen och att de accepteras in i "flocken".

Märklig fokus på QAnons förmenta okritiskhet. Större delen av mänskligheten kunde inte bry sig mindre om det ena eller det andra, men den minoritet som gör det och försöker orientera sig och skaffa kunskaper blir anklagade för allt mellan galenskap och okritiskhet. Helt galet. Det borde vara helt legitimt för människor att försöka skaffa sig en bättre verklighetsbild än den vi till vardags matas med av elitens megafoner. 911 truthers? Den officiellt sanktionerade konspirationsteorin kring 9/11 är väl den enda som gäller antar jag, om man ska räknas som kritisk och sund 🤭
Citera
2020-09-18, 07:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Märklig fokus på QAnons förmenta okritiskhet.

Det är väl knappast märkligt att många ifrågasätter tilltron till en anonym källa med okänd agenda?
En källa som dessutom upprepade gånger visat sig ha totalt fel och därefter har anpassats till att påstå att vi ska förvänta oss att källan har fel.
Samtidigt menar källan att vi ska lita på "planen" - en plan vi inte vet vare sig vad den går ut på eller vilket mål den har, eller om den ens finns.

Qulten bör givetvis ifrågasättas och utan anhängarnas okritiskhet finns ingen Qult så det är förstås inte underligt att blåögdheten hos dessa "anons" också exponeras.
Att "skaffa sig kunskaper" och "ifrågasätta" kräver ingen Qult - Qulter begränsar bara det fria tänkandet med gruppmentalitet och ekokammare, oavsett vi pratar om Q eller Expo..

Angående 9/11 etc får alla givetvis försöka forma sin egen verklighetsbild bäst de kan - men ett tips är ju att grunda det på fakta istället för ytterligare kultmentalitet och ryggdunkande som frodas bland t.ex. A&Efor911truth-charlatanerna. Om folk verkligen forskade och läste på skulle ju inte samma motbevisade påståenden dyka upp om och om igen lika regelbundet som veckodagarna..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-09-18 kl. 07:29.
Citera
2020-09-18, 07:36
Medlem
neiges avatar
Citat:
Den mystiske rörelsen "QAnon" är en konspirationsteori med galna idéer om en hemlig, satanistisk pedofilring som har fått fäste i USA. Åtminstone en anhängare av teorin sägs vara på väg att ta plats i kongressen.
https://www.youtube.com/watch?v=afvyu28Pkcc

lol nyhetsmorgon pratar om Q. Jag har aldrig följt Q eller sett någonting av det men pizzeria saken hör ju till från en wikileaks dump med mail från marina abramovich till john podesta, that's it och inget annat men sen har media blandat ihop det till något annat.
Citera
2020-09-18, 08:01
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
https://www.youtube.com/watch?v=afvyu28Pkcc

lol nyhetsmorgon pratar om Q. Jag har aldrig följt Q eller sett någonting av det men pizzeria saken hör ju till från en wikileaks dump med mail från marina abramovich till john podesta, that's it och inget annat men sen har media blandat ihop det till något annat.
Media (och trådens onda krafter) gör allt för att smutskasta Q-rörelsen. Media använder sitt enda vapen, lögner, för att få folk att tro att Q-rörelsen består av sinnessjuka kriminella rasister. Dom är helt enkelt skiträdda för att den stora massan skall inse att världsbilden som eliten och dess propagandaorgan media spridit är en lögn skapad för att kunna råna oss in till benen.
Citera
2020-09-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl knappast märkligt att många ifrågasätter tilltron till en anonym källa med okänd agenda?

Och hur ställer du dig då till de anonyma källor som påstår att Trump kallade stupade soldater för "suckers and losers"? Det är anonyma källor med okänd agenda.

Är inte du lite blind för en del saker som inte passar i din åsiktskorridor? Q är inte på något sätt unik vad det gäller anonymitet och agenda, men hen är inte mainstream. Jag har aldrig sett dig kritisera den största konspirationsteorin, Muellers utredning - där man ljög om att Trump var rysk puppet under Putin. Det skreks ut i Media överallt men visade sig vara ren lögn.

Du tappar ju trovärdighet när du silar mygg men sväljer sådana kameler. Du framstår som ganska biased, fast jag tror att du tror att du inte är det.
Citera
2020-09-18, 09:59
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det skreks ut i Media överallt men visade sig vara ren lögn.
Media har på inget sätt slutat sprida lögnen om Trump's påstådda maskopi med Ryssland.
Citera
2020-09-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Media (och trådens onda krafter) gör allt för att smutskasta Q-rörelsen. Media använder sitt enda vapen, lögner, för att få folk att tro att Q-rörelsen består av sinnessjuka kriminella rasister. Dom är helt enkelt skiträdda för att den stora massan skall inse att världsbilden som eliten och dess propagandaorgan media spridit är en lögn skapad för att kunna råna oss in till benen.
Är jag en av trådens onda krafter?

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Media har på inget sätt slutat sprida lögnen om Trump's påstådda maskopi med Ryssland.
Trump är ju så kritisk mot Putin, visst?
Citera
2020-09-18, 11:56
Medlem
Senaste Q post.

https://qagg.news/?read=4736
4736
Citat:
Q !!Hs1Jq13jV6 09/17/2020 23:02:29 ID: 30d223

RIG FOR RED.
Q
Citera
2020-09-18, 13:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Och hur ställer du dig då till de anonyma källor som påstår att Trump kallade stupade soldater för "suckers and losers"? Det är anonyma källor med okänd agenda.

Är inte du lite blind för en del saker som inte passar i din åsiktskorridor? Q är inte på något sätt unik vad det gäller anonymitet och agenda, men hen är inte mainstream. Jag har aldrig sett dig kritisera den största konspirationsteorin, Muellers utredning - där man ljög om att Trump var rysk puppet under Putin. Det skreks ut i Media överallt men visade sig vara ren lögn.

Du tappar ju trovärdighet när du silar mygg men sväljer sådana kameler. Du framstår som ganska biased, fast jag tror att du tror att du inte är det.

När fyra olika nyhetskanaler stärker varandra varav Fox "news" är en av dem så litar jag mer på att det är sant än vad jag litar på någon på internet som kontinuerligt har haft fel
Citera
2020-09-18, 13:53
Medlem
Citat:
När fyra olika nyhetskanaler stärker varandra varav Fox "news" är en av dem så litar jag mer på att det är sant än vad jag litar på någon på internet som kontinuerligt har haft fel

Fyra olika nyhetskanaler? Mångfald och pluralism minsann, om man bortser från att medier i världen ägs av några få aktörer som backar upp den enda önskade verklighetsbilden. Fox har några få öar av oliktänkande röster som får hållas än så länge.
Citera
2020-09-18, 16:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Fyra olika nyhetskanaler? Mångfald och pluralism minsann, om man bortser från att medier i världen ägs av några få aktörer som backar upp den enda önskade verklighetsbilden. Fox har några få öar av oliktänkande röster som får hållas än så länge.

Så vilka ska man lita på OANN eller en slumpmässig youtubekanal som säger att folk är ödlor, vart någonstans ska man dra gränsen för när man inte längre kan sätter huvudet under backen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in