2020-09-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Arlöv som du nämner, men även Hjärup och Åkarp. Det två sistnämnda är kanske mindre infesterade men det är bara en tidsfråga till dessa två blir som Arlöv också. Från dessa orter är det lätt att ta sig från Malmö och även Lund. Jag gissar på att det är bara en tidsfråga Lomma åker dit också. Pga Lunds geografiska närhet till Malmö samt den demografiska förändringen som just nu sker is Sverige (replacement migration) så kommer Lund snart bli ett nytt Malmö. Dett gäller även många andra städer i Sverige. Jag tänker på framtiden och inte bara just nu.
Haha, vad snackar du om? Det är knappt några hyresrätter i både Åkarp och Hjärup, och de tämligen få invandrare som bor där är inte alls samma typ av slödder som hamnar i Limhamns sjöstad. Samma sak med Lomma, där kanske 1 % av bostadsbeståndet är hyresrätter och allt ägs av Stena som är betydligt mer restriktiva med vilka de hyr ut till än MKB. Känns lite verklighetsfrånvänt att tro att dessa orter skulle bli några nya Arlöv, när det inte finns några som helst förutsättningar för det.
Citera
2020-09-19, 13:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Haha, vad snackar du om? Det är knappt några hyresrätter i både Åkarp och Hjärup, och de tämligen få invandrare som bor där är inte alls samma typ av slödder som hamnar i Limhamns sjöstad. Samma sak med Lomma, där kanske 1 % av bostadsbeståndet är hyresrätter och allt ägs av Stena som är betydligt mer restriktiva med vilka de hyr ut till än MKB. Känns lite verklighetsfrånvänt att tro att dessa orter skulle bli några nya Arlöv, när det inte finns några som helst förutsättningar för det.

Det finns visst hyresrätter i t.ex. Hjärup och jag har tom varit där och såg hur vissa delar var på väg (för flera år sedan). Tänk på att det behöver inte enbart vara slödder från MENA utan det finns andra sorters slödder också.

För några år sedan har du säkert sagt samma sak om Limhamn också men nu ser vi hur dessa stadsdelar blir infesterade också. Lomma köpte borgeby gård för migrationsändamål för ett par år sedan vilket är ett av de lugnaste ställen du kan tänka dig. Det är på den vägen det går eftersom kommunerna aktivt ser till att placera ut migranter. Det är bara en tidsfråga tills det sprider sig.

Jag delar inte inte din optimistiska syn.
Citera
2020-09-19, 13:57
Medlem
102 bostäder till salu på några hundra över 5000 invånare verkar som
mycket. Nykvarn tätort nära 8000 har inte ens 20 till salu

Bor en stor andel SDare där, om än i minoritet, så det är egentligen rätt synd jämfört med när mångkulturen kommer till vissa andra områden.
Senast redigerad av with3r 2020-09-19 kl. 14:00.
Citera
2020-09-19, 14:01
Medlem
Citat:
Det finns visst hyresrätter i t.ex. Hjärup och jag har tom varit där och såg hur vissa delar var på väg (för flera år sedan). Tänk på att det behöver inte enbart vara slödder från MENA utan det finns andra sorters slödder också.
Jakriborg är det enda området med hyresrätter i Hjärup (typ 15 % av befolkningen i orten), och hyresvärden där verkar vara mer selektiv än MKB. Och jag inte har alls sett de tendenserna när jag har varit där, utan det är som vilken medelklasshåla som helst.
Citat:
För några år sedan har du säkert sagt samma sak om Limhamn också men nu ser vi hur dessa stadsdelar blir infesterade också. Lomma köpte borgeby gård för migrationsändamål för ett par år sedan vilket är ett av de lugnaste ställen du kan tänka dig. Det är på den vägen det går eftersom kommunerna aktivt ser till att placera ut migranter. Det är bara en tidsfråga tills det sprider sig.
Jag hade sagt samma sak om det inte fanns några planer på att MKB skulle bygga massa hyresrätter. Med det i åtanke är Limhamns sjöstads utveckling helt naturlig och självklar.
Citera
2020-09-19, 14:44
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och se till att inte skaffa barn som kan göra detta svårt att hantera.
Det är väl lite där vi har hamnat, traditionell medelklass kan förfarande bo ok om avskilt boende är möjligt ekonomiskt och praktiskt.
Men dom får sluta skaffa barn.
Tur vi redan har löst det det samhällsproblemet på annat sätt.

Om svenskar slutar att skaffa barn så kommer ingen svensk kunna leva i Sverige om 20 år.

Om det är någonting som svenskar borde göra så är det att skaffa barn.
Senast redigerad av Zloth 2020-09-19 kl. 14:50.
Citera
2020-09-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om svenskar slutar att skaffa barn så kommer kommer ingen svensk kunna leva i Sverige om 20 år.

Om det är någonting som svenskar borde göra så är det att skaffa barn.
Ja, samhället jobbar dock hårt på att utplåna alla områden där någon skulle vilja se sitt barn växa upp i.
Citera
2020-09-19, 14:55
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Som vi redan vet många hyresrätter går till migranter men det finns ett begränsat antal. Detta tvingar Malmö stad att köpa lägenheter till migranter vilket har redan hänt och det kommer att hända igen. Bostadsrätt är ingen försäkring mot blattar utan man kan istället göra en dålig affär.

I andra länder så finns det mycket hyresrätter men detta påverkar inte hur området är.

Ni som köpt bostadsrätt i Malmö, det kommer inte att rädda er.
De som jag jobbar med som jobbat länge i Malmö har aldrig sett en så intensiv social dumpning som Malmö stad gör ute i Limhamns sjöstad. I och med att MKB byggt så mycket där har staden roffat åt sig oförskämt många lägenheter.

Att köpa bostadsrätter slutade Malmö stad helt med för ett par år sedan. Sen köpte de ärligt talat mest bostäder i de östra stadsdelarna (inte lika attraktivt), i västra malmö har det inte skett några köp på rätt många år eftersom priserna har legat som de gör.
Citera
2020-09-19, 14:59
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, samhället jobbar dock hårt på att utplåna alla områden där någon skulle vilja se sitt barn växa upp i.

Det går så länge man håller sig borta från städer med fler än 50 tusen invånare.
Citera
2020-09-19, 15:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Hur ser utvecklingen ut då i Linhamnsskolan? Massa barn med utrikes bakgrund som börjar strömma in?

Sådant är väl katalysatorn för att svenskar ska flytta ut, en sak är ju att leva med invandrare som strövar omkring, en annan är att låta sina barn gå i samma skola med gapiga och stökiga invandrarungar.
Citera
2020-09-19, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FixaSverige
Malmö och samtliga förorter är tyvärr förlorat land. Redan för 15 år sedan var Malmö en väldigt mörk stad men de senaste fem åren har det eskalerat till nivåer som aldrig kommer gå att fixa tyvärr.

Jag är uppväxt i området och har mycket familj samt vänner i och omkring Malmö. Samtliga delar samma bild och tyvärr också en förtvivlan över att det inte längre finns några trygga områden kvar att flytta till.

Man tvingas acceptera det nya och sinnessjuka Sverige. Man har inget val utan måste leva i detta eller lämna ens hem.

Våldet har t o m flyttat sig ner till Skanör och Falsterbo. Det är dags att grannkommunerna ta och bygger en mur mot Malmö. https://www.youtube.com/watch?v=a9cLWI6nZsc&t=351s
Citera
2020-09-19, 15:52
Medlem
happilappis avatar
En majoritet som har flyttat dit har röstat på 7 klövern, vilket innebär att dom fick som dom ville.
Citera
2020-09-19, 15:55
Medlem
jack.danielss avatar
Rent överjävligt att (svenska) politiker ”straffar” dem som har haft råd och drift att köpa sig fria från mångkulturen!
Är själv i startgroparna att köpa mig ett boende för 4-5 mille, naturligtvis gör jag hemläxan innan jag slår till, kan tänka mig att MENA kan sänka priset med en mille på några år! Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in