Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Det finns visst hyresrätter i t.ex. Hjärup och jag har tom varit där och såg hur vissa delar var på väg (för flera år sedan). Tänk på att det behöver inte enbart vara slödder från MENA utan det finns andra sorters slödder också.
Jakriborg är det enda området med hyresrätter i Hjärup (typ 15 % av befolkningen i orten), och hyresvärden där verkar vara mer selektiv än MKB. Och jag inte har alls sett de tendenserna när jag har varit där, utan det är som vilken medelklasshåla som helst.
Citat:
För några år sedan har du säkert sagt samma sak om Limhamn också men nu ser vi hur dessa stadsdelar blir infesterade också. Lomma köpte borgeby gård för migrationsändamål för ett par år sedan vilket är ett av de lugnaste ställen du kan tänka dig. Det är på den vägen det går eftersom kommunerna aktivt ser till att placera ut migranter. Det är bara en tidsfråga tills det sprider sig.
Jag hade sagt samma sak om det inte fanns några planer på att MKB skulle bygga massa hyresrätter. Med det i åtanke är Limhamns sjöstads utveckling helt naturlig och självklar.