2020-09-19, 12:34
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi behöver inte prata om Gud. Glöm det om det blev en anledning för dig att angripa mig. Men jag har i sakfrågan rätt och du har fel.

Jag har också invandrade bekanta som arbetskamrater OCH DET ÄNDRAR INGENTING. FATTA DET NÅGON GÅNG.

Vita ghetton. Ja i Sydafrika då. Jag bor hellre där än i Soweto och det gör du också så försök inte. Du är alltjämt inte rätt ute.

Jag drar inga slutsatser endast baserat på mina grannar. Faktum kvarstår att sambandet inte finns. Sambandet mellan kriminalitet och fattigdom är dock väl studerat och bevisat.

Faktum kvarstår också att dessa saker inte sker i områden med dyra fastigheter. Åtminstone inte av de boende.

Vita ghetton finns på många ställen i världen.
Citera
2020-09-19, 12:35
Medlem
det märkliga som nämns tidigare i tråden är att priserna på läg inte påverkas, samma fenomen som i det multiberikade helvete som Hornsstrand i STH blivit . Priser ändå nära 100k/kvm. I Hornsberg är det mycket inflyttade lantisar som saknar koll, hur är det i limhamn ?
Citera
2020-09-19, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Jag drar inga slutsatser endast baserat på mina grannar. Faktum kvarstår att sambandet inte finns. Sambandet mellan kriminalitet och fattigdom är dock väl studerat och bevisat.

Limhamn eller Sverige blir inte bättre för hur du resonerar och hur jag upplever det på jobbet (likadana erfarenheter, förstår du fortfarande inte detta?)

Fattar du inte att gränserna som steg ett måste stängas? Samt återvandring att inledas eller Apartheid att genomföras.
Citera
2020-09-19, 12:50
Medlem
Ditt enda alternativ om du ska bo i Sverige är att vara pragmatisk och :
  • Noga utvärdera vilket område du flyttar till, vilka dina grannar är och hur för(skola) är i området
  • Löpande utvärdera med jämna mellanrum och acceptera att du kan behöva flytta

Hoppas bara din ekonomi tillåter att du flyttar till allt färre och mindre säkra områden. Den bästa lösningen som fungerar längre i tid är att flytta ut till skärgården / landet. Inte för att det är en garant, men stöket är ogillar vatten.
Citera
2020-09-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Ditt enda alternativ om du ska bo i Sverige är att vara pragmatisk och :
  • Noga utvärdera vilket område du flyttar till, vilka dina grannar är och hur för(skola) är i området
  • Löpande utvärdera med jämna mellanrum och acceptera att du kan behöva flytta

Hoppas bara din ekonomi tillåter att du flyttar till allt färre och mindre säkra områden. Den bästa lösningen som fungerar längre i tid är att flytta ut till skärgården / landet. Inte för att det är en garant, men stöket är ogillar vatten.
Och se till att inte skaffa barn som kan göra detta svårt att hantera.
Det är väl lite där vi har hamnat, traditionell medelklass kan förfarande bo ok om avskilt boende är möjligt ekonomiskt och praktiskt.
Men dom får sluta skaffa barn.
Tur vi redan har löst det det samhällsproblemet på annat sätt.
Citera
2020-09-19, 12:58
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Bor i Limhamn. Tyvärr drar hyresrätter med sig personrån, cykelstölder, nerskräpning, aggressiv trafik, graffiti, knarkförsäljning, förstörda lekplatser, skolbränder osv...

Jag har inga problem med andra kulturer, religioner eller hudfärger. Bor granne med folk från mellanöstern som är mer framgångsrika än mig. Mycket trevliga.

Det är fattiga som är problemet. Fattiga är dumma i huvudet.

Detta bidrar bara till högre fastighetspriser i Höllviken, Skanör/Falsterbo, Lomma och Bjärred där kommunen skrattar hela vägen till banken.

Det behöver inte nödvändigtvis vara bostadsrätter som gör att ett område är städat. Som vi redan vet många hyresrätter går till migranter men det finns ett begränsat antal. Detta tvingar Malmö stad att köpa lägenheter till migranter vilket har redan hänt och det kommer att hända igen. Bostadsrätt är ingen försäkring mot blattar utan man kan istället göra en dålig affär.

I andra länder så finns det mycket hyresrätter men detta påverkar inte hur området är.

Ni som köpt bostadsrätt i Malmö, det kommer inte att rädda er.
Citera
2020-09-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och se till att inte skaffa barn som kan göra detta svårt att hantera.
Det är väl lite där vi har hamnat, traditionell medelklass kan förfarande bo ok om avskilt boende är möjligt ekonomiskt och praktiskt.
Men dom får sluta skaffa barn.
Tur vi redan har löst det det samhällsproblemet på annat sätt.

Absolut, allt blir svårare med barn i bilden. Men att bryta upp skolan och flytta är en rimlig kompromiss för att få en säker uppväxt.
Citera
2020-09-19, 13:16
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Varför vill du bo kvar där?

Det vill jag inte, men jag satt i Stockholms kommunfullmäktige under mandatperioden 2014-18 invald för Södermalm-Enskede valkrets och då kändes det naturligt att bo kvar. Nu är det för sent att flytta härifrån på ett tag eftersom huset nästa år ska grunförstärkas med stambyte och totalrenovering och evakuering i över ett års tid. Då går det inte att göra ett vettigt byte.
Citera
2020-09-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Problemet för Lund är att det finns i stort sett oavbrutet med småhålor mellan Malmö och Lund som flera har blivit övertagna av migranter. Detta innebär att Lund kommer att åka dit, även om inte ens migranter bor i Lund eftersom det är så lätt att åka till Lund.
Vilka "småhålor" mellan Malmö och Lund har blivit "övertagna av migranter"? Endast Arlöv stämmer in på den beskrivningen.
Citera
2020-09-19, 13:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Vilka "småhålor" mellan Malmö och Lund har blivit "övertagna av migranter"? Endast Arlöv stämmer in på den beskrivningen.

Arlöv som du nämner, men även Hjärup och Åkarp. Det två sistnämnda är kanske mindre infesterade men det är bara en tidsfråga till dessa två blir som Arlöv också. Från dessa orter är det lätt att ta sig från Malmö och även Lund. Jag gissar på att det är bara en tidsfråga Lomma åker dit också. Pga Lunds geografiska närhet till Malmö samt den demografiska förändringen som just nu sker is Sverige (replacement migration) så kommer Lund snart bli ett nytt Malmö. Dett gäller även många andra städer i Sverige. Jag tänker på framtiden och inte bara just nu.
Citera
2020-09-19, 13:31
Medlem
esteban69s avatar
Malmö och alla direkta grannområden har varit, är, och kommer alltid vara, trash
Citera
2020-09-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Riktigt så enkelt är det inte va?
Delvis är det förstås så. De som har välbetalda jobb kan i regel språket hyfsat, och följer några grundläggande normer. Om de har en bra lön och bor i ett fint kvarter, då behöver de inte ägna sig åt kriminalitet.

Det är också en del av problemet - utlänningar på exempelvis SVT är säkert ganska hyfsade mot sina kollegor.
Klart kollegorna är mångfaldsvurmare när de lever på den bättre sidan av segregationen.
Klart de gärna demoniserar "lägre stående" svenskar som, i deras tycke, bara klagar.
Klart de inte fattar ett skit, eller väljer att blunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in