2020-09-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Inte alls. I SvD ställdes tuffa frågor, bland annat om hon inte blev sol-och-vårad av vännen, sin tidigare livvakt. Det efter att hon gång på gång dementerat att de haft någon kärleksrelation och förklarat hur illa det skadat hennes och vännens familjer.
Blev som jag trodde. Mona fick komma undan med att hon betalat Labbe i lön, utan konstaterandet från journalisten att hon måste gjort det svart i så fall, "skatt är sexigt". Nu umgås ju dessa människor, journalister, politiker, framgångsrika kriminella, näringslivet, kulturpersonligheter på kampsportsgalor, röda mattor, fester. Dem är kompisar.
Citera
2020-09-19, 11:25
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nixon fick gå under spott och spe. Han blev efter sin död delvis omvärderad med anledning av just dessa tre punkter du hänvisar till. Framtiden/nutiden påvisar med all tydlighet vilken jävla idiot han var just med hänvisning till din punkt 3.

Idioten som öppnade Pandoras ask. Vi ser nu vad detta lett till. Ett aggressivt Kina som breder ut sig över världen och hotar alla fria länder. Jag skulle kunna skriva mer om allt elände detta lett till men jag vet att du förstår vad jag menar och är väl insatt idet hela.
Föregångaren till EPA hette RCA. EPA uppstod inte i ett tomrum utan det var ett drygt tio-årigt arbete som ledde dit. Allt Nixon gjorde var att skriva på ett papper, det var redan i "pipeline".
Citera
2020-09-19, 11:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
De tre miljonerna som Mona förde över under en längre period till livvakten kom från en bostadsförsäljning.

Jag får en stark känsla av att Mona blev blåst av livvakten.
Citera
2020-09-19, 11:52
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Blev som jag trodde. Mona fick komma undan med att hon betalat Labbe i lön, utan konstaterandet från journalisten att hon måste gjort det svart i så fall, "skatt är sexigt". Nu umgås ju dessa människor, journalister, politiker, framgångsrika kriminella, näringslivet, kulturpersonligheter på kampsportsgalor, röda mattor, fester. Dem är kompisar.

Om du ska raljera så gör det åtminstone med korrekta uppgifter. Mona Sahlin har aldrig sagt att det är sexigt att betala skatt. Hon sa att det var häftigt.

För övrigt, lär dig skillnaden mellan ”de” och ”dem”.
Citera
2020-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Om du ska raljera så gör det åtminstone med korrekta uppgifter. Mona Sahlin har aldrig sagt att det är sexigt att betala skatt. Hon sa att det var häftigt.

För övrigt, lär dig skillnaden mellan ”de” och ”dem”.
Nej ingen lust med det. Fortsätt sila mygg och svälj kameler hjärtat, puss puss. Andemening och innehåll går dig tydligen förbi.
Citera
2020-09-19, 12:00
Medlem
Hur har det gått för chilenaren då? Ja herregud man, här har vi en machotyp av värsta sydamerikanska typsnitt vilken i det inkluderande Sverige kan gå hela vägen upp och nästan sluta som livvakt åt en Mona Sahlin som hög chef i FN sedan hennes statsministerdrömmar gick om intet (chilenaren hade fått chefsrollen för statsminister Sahlins livvaktsstyrka med månadslön liknande hennes om kärringjäveln blivit statsminister)

Så nära så nära att det obegripliga Sverige krönts ned till nivåer som vissa kungariken i Afrika ännu kan finnas på. Så jävla bisarrt att man saknar ord. Sverige på 2000-talet.
Citera
2020-09-19, 12:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Du glömde småbarnsmamma. Inte lätt att betala p-böter om man dessutom ska vara politiker.
Tänk dig den dagen hennes stackars barn skriver en "tell all"-bok.
Den boken kommer jag läsa.
Citera
2020-09-19, 12:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mona körde ju dessutom ekonomin i botten i Anna Lindhs minnesfond, tillsammans med Jan Eliasson och Ingvar Carlsson.

S-topparna gjorde slut på 21 miljoner kronor

Citat:
I styrelsen sitter också två av Mona Sahlins närmaste vänner skådespelaren Rikard Wolff, 58, och författaren Liza Marklund, 53. Men ingen av dessa vill kommentera verksamheten.

Förutom dessa personer sitter även EU-parlamentarikern Jytte Guteland, Kommunals förbundsordförande Tobias Baudin, EU- och handelsminister Ann Linde, Socialdemokraternas förre presschef Dan Svanell, den förre detta FP- politikern Peter Örn och Socialdemokraternas partikassör Roger Berzell med i styrelsen.

Det är alltid någon annan som ska betala för sossars svinerier.
Är det samma Peter Örn som "lånade" massor med pengar från Röda Korset när han satt som ordförande där?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-09-19 kl. 12:31.
Citera
2020-09-19, 12:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hon nekar fortfarande i sten till att hon och livvakten haft ett förhållande: https://www.svd.se/sa-mycket-har-blivit-sorgligt-de-har-aren

Vad ska man tro? Vad tror ni?
Klart att de har gökat!
Man gör inte så många tjänster åt en vanlig kompis! Vilken helvetes sol-och-vårare Labbe måste vara. (Glöm inte att han slarvade bort handpenning 1 miljon kr som tillhörde hans FRU, i den omtalade Nacka-husaffären.)
Citera
2020-09-19, 12:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Både hon och livvakten var gifta och hennes make Bosse hade nog inte accepterat det.
Bosses och Monas relation var sen länge över, inofficiellt, när hon lärde känna Labbe.
Citera
2020-09-19, 12:32
Medlem
Från 2019

Miljonskuld hos kronofogden
I dag har Mona Sahlin en total skuld hos kronofogden på 1 345 604 kronor.
Skulden utgörs av en skatteskuld på 353 777 kronor, en skuld till Statens pensionsverk på 440 778 kronor och tre skulder till SEB på sammanlagt 551 055 kronor.
Enligt kronofogden görs, varje månad, en utmätning från Sahlins pension som statsråd. Efter utmätningen har hon 12 814 kronor per månad kvar att leva för tills skulden är betald.

https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-livvakten-vi-var-inte-alskare/

Hon har fört över 3 miljoner till Labben, hade 1.3 miljoner hos kronofogden, dömd för skattebrott samt osant intygande.
Men som sosse är det häftigt att betala skatt och hon är banne mig ingen fifflare.
Citera
2020-09-19, 12:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag är uppriktigt förvånad och blir inte klok över att denna människa gång på gång efter annan, under lång lång tid, bara fortsätter att rada upp dåligt omdöme och direkt kriminella handlingar för vilka hon döms.
Och sedan, lika många gånger, inte förstår sina egna högst märkliga misstag, fel och brott.

Dumma saker som man bara inte gör.
Och särskilt inte gång på gång efter annan.
Något fattas henne. På riktigt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in