2020-09-19, 10:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Hon sandar för en come-back, sanna mina ord.

Och Partiet och Folket kommer att välkomna hen.

Men alltså..inte ens de mest efterblivna såsse-idioten har väl glömt vad hon förknippas med? Att några analfabeter i förorten skulle rösta på henne räcker inte.
Citera
2020-09-19, 10:28
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Patetiskt med svensk media och TV i synnerhet som bjuder in henne så att hon får gratis reklam för sin bok. att den skulle ha något intellektuellt innehåll är lika osannolikt som jorden skulle sluta rotera runt solen.

Mona har varit Socialdemokraternas partiledare och nära att ha blivit Sveriges första kvinnliga statsminister. Det är självklart att hennes berättelse har stort allmänintresse. I princip alla mer kända personer som släpper böcker får utrymme i media.
Citera
2020-09-19, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hon nekar fortfarande i sten till att hon och livvakten haft ett förhållande: https://www.svd.se/sa-mycket-har-blivit-sorgligt-de-har-aren

Vad ska man tro? Vad tror ni?

Både hon och livvakten var gifta och hennes make Bosse hade nog inte accepterat det.
Citera
2020-09-19, 10:31
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det lär nog bli mer av beundrarintervjuer än skarpa frågor. Makten och journalisterna sitter i samma båt ......

Inte alls. I SvD ställdes tuffa frågor, bland annat om hon inte blev sol-och-vårad av vännen, sin tidigare livvakt. Det efter att hon gång på gång dementerat att de haft någon kärleksrelation och förklarat hur illa det skadat hennes och vännens familjer.
Citera
2020-09-19, 10:31
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Både hon och livvakten var gifta och hennes make Bosse hade nog inte accepterat det.

Bosse och hon separerade ju?
Citera
2020-09-19, 10:39
Bannlyst
Citat:

Inte formellt och inget som hon själv bekräftat, bara ett rykte.
Citera
2020-09-19, 10:41
Medlem
Rollinghands avatar
Mona Sahlin i Nyhetsmorgon TV4. En märklig upplevelse, hon vittnar bland annat om sina problem med paranoia och "slarv". Svårt att förstå varför hon utsätter sig själv och andra för denna freak show. Tragisk figur som inte verkar begripa att det minst dåliga vore att bara dra sig tillbaka och inte fortsätta att förnedra sig. Ovanpå alltihop har hon problem med talet, sluddrar på ett sätt som vittnar om hårt leverne och åldrande. Låter som om hon har en varm potatis i munnen när hon försöker artikulera sig.
Citera
2020-09-19, 10:50
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fatta att hon lika gärna kunde blivit vår statsminister 2010.
Bara ett utfall.
Nu får vi ju bara ett utfall i den verklighet vi lever i, men det hade säkert sett annorlunda ut idag om MS valts till regeringschef 2010 än med Reinfelt/Löven. Bättre eller sämre? Ja, det är frågan
Citera
2020-09-19, 10:52
Medlem
Dilkingtons avatar
Jag tycker det är häpnadsväckande att så många här verkar tro att hon ska göra en comeback i politiken, eller att S skulle välkomna henne tillbaka.

S skyr henne
Citera
2020-09-19, 11:04
Medlem
EssGunillAss avatar
Hon ses ofta i Hultsfred där Bosse bor och dotter är hotellägare tillsammans med Putte Svensson. Många vittnar om att hon ser sliten ut och verkar väldigt osocial medan Bosse hejar och är trevlig.
Har hon någon form av missbruk?
Hennes sommarprogram tyckte jag var väldigt patetiskt och egocentriskt. Man får stå för sina misstag.
Citera
2020-09-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Där ser man!

Kan min herre då ge mig 3 stycken lyckade Sahlinska politiska projekt som gett positiv efterverkan in i våra dagar?

Här får du tre av Nixon:

1. Skapade EPA, den amerikanska miljöskyddsmyndigheten.
2. Tog initiativ till, och genomförde, det första kärnvapennedrustningsavtalet med Sovjet, Salt I.
3. Öppnade för normalisering av relationen med Kina genom att besöka Mao och skapa diplomatiska förbindelser efter 25 år av utfrysningspolitik.

Nixon fick gå under spott och spe. Han blev efter sin död delvis omvärderad med anledning av just dessa tre punkter du hänvisar till. Framtiden/nutiden påvisar med all tydlighet vilken jävla idiot han var just med hänvisning till din punkt 3.

Idioten som öppnade Pandoras ask. Vi ser nu vad detta lett till. Ett aggressivt Kina som breder ut sig över världen och hotar alla fria länder. Jag skulle kunna skriva mer om allt elände detta lett till men jag vet att du förstår vad jag menar och är väl insatt idet hela.
Citera
2020-09-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ja dem har bott isär länge och på Rosenbad är det väl snarast en sanning att Mona och Labbe varit lovers rätt öppet?

Hennes maktpampsfasoner att med auktoritet nästan hota regeringskansliet att ständigt höja Labbes lön är som en j-a bananrepublik. Mona är äcklig rakt igenom.

Så bekvämt hon ljuger i NYMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in