2020-09-19, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, tenkte nå mere på at politiet hadde ramponert hele kåken etter all ransakningen i 5 mnd, og at den trengte en omfattende og tidkrevende oppussning som koster flere hundre tusen. Men jeg ser at det står i dag at Holden låste seg inn der, og sjekket, og at det ikke så så ille ut. Synd.
...
Hvorfor skrev du "synd"?
Citera
2020-09-19, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg skjønner ikke hva du snakker om og det gjør sikkert ikke andre her heller, politiet har vel drevet med rekonstruksjon i S4 nå, altså kvalitetssikring av tidligere innsamlet materiale.
Det er lite som tyder på det. De har omtrent ikke vært der.
Nei, jeg synes at politiet virker desperate og klamrer seg til halmstrå.
Derfor har de også spedd på med lekkasjer - psykologisk krigføring - som egentlig aldri kan føre saken frem.
De ødelegger bare for seg selv og etterforskningen, og for oss andre som ønsker at rettsikkerheten opprettholdes.

Kjeltrings vis...
Citera
2020-09-19, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Derfor har de også spedd på med lekkasjer - psykologisk krigføring - som egentlig aldri kan føre saken frem.
De ødelegger bare for seg selv og etterforskningen, og for oss andre som ønsker at rettsikkerheten opprettholdes.

Kjeltrings vis...

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om, det er da opplyst gjennom media at politiet har foretatt rekonstruksjon der. Det er bare du på dette forumet som ikke har fattet det.
Citera
2020-09-19, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Er det denne linken

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Ja Takk!

Fra artikkelen:
"I meldingene skriver han at han er interessert i å samarbeide med andre som kan mye om kryptovaluta. I meldingsutvekslinger NRK har sett innrømmer han at han personlig ikke er den som kan mest om teknologien som kreves, men at han har et godt kontaktnettverk."

"31. mars 2018
Bortføringssiktet:
[...] Jeg stiller nok ikke som den aller sterkeste på teknisk datakunnskap, men jeg kan mye annet, samt mine flotte kontakter."
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-19 kl. 03:08.
Citera
2020-09-19, 03:09
Bannlyst
Citat:

Kjeltrings vis...

At det tar lang tid, er jo for at de vil sikre at de får utført alle nødvendige oppgaver. Det dukker stadig opp nye ting som de må sjekke, og da må de dra tilbake til S4 for å gjøre dette. I all den tid TH er siktet, og saken ikke ferdig etterforsket så er det viktig å holde på huset i lang tid så de får gjordt seg ferdig. Sist ut var rekonstruksjon.
I mellomtiden når de ikke er der, så jobber de jo på kammeret med de allerede innsamlede materialene.

Om lekkasjer:
Ifølge z-z-z, så er det ikke lekkasjer det er snakk om, men løgn fra journalister. Ihvertfall ang uttalelse om at politiet mener at AE ble kvalt i S4. For siden serberen ikke kunne bekrefte dette, så måtte det være løgn.
Citera
2020-09-19, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
...
Om lekkasjer:
Ifølge z-z-z, så er det ikke lekkasjer det er snakk om, men løgn fra journalister. Ihvertfall ang uttalelse om at politiet mener at AE ble kvalt i S4. For siden serberen ikke kunne bekrefte dette, så måtte det være løgn.
Det har foregått lekkasjer. Det har stått klart og tydelig i en ganske ny artikkel.
I tillegg har det fremkommet spekulasjoner i mediene.

Det som ble skrevet i en avisartikkel om "tegn på kvelning" vet jeg ikke om er:
1) Journalistens spekulasjoner basert på informasjon fra lekkasjer.
2) Basert på kun lekkasjer.
3) Journalistens spekulasjoner som ikke er basert på informasjon fra lekkasjer.
4) Noe annet enn 1) eller 2) eller 3)

SH sa: For øvrig er mye av det som er fremkommet i mediene spekulasjoner, og ikke bekreftede opplysninger fra politiet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-19 kl. 03:24.
Citera
2020-09-19, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det har foregått lekkasjer. Det har stått klart og tydelig i en ganske ny artikkel.
I tillegg har det fremkommet spekulasjoner i mediene.

Det som ble skrevet i en avisartikkel om "tegn på kvelning" vet jeg ikke om er:
1) Journalistens spekulasjoner basert på lekkasjer.
2) Basert på kun lekkasjer.
3) Noe annet enn 1) eller 2).

SH sa: For øvrig er mye av det som er fremkommet i mediene spekulasjoner, og ikke bekreftede opplysninger fra politiet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap

Ja de har sågar spekulert i at AE ble kidnappet, noe det ikke er hold i.
Citera
2020-09-19, 03:29
Medlem
Citat:
Det ene bildet tror jeg at er det som finnes øverst i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70vVE3/loerenskog-saken-ni-spoersmaal-og-svar

Tack, ja den bilden har jag sett förut.
Man måste nog veta om TH visste om att han blev fotograferad, för att förstå detta smile.
Om han visste det så log han nog bara av en nervositet och självbevarelsedrift.

Om han inte visste om fotografen så är leendet litet konstigt.
Har svårt att tyda det. Kanske såhär:
Om detta smile är ett svar på att han just fått veta att de anser att hans fru är dräpt,
kan jag tolka smilet som "Så enfaldigt av polisen att tro att hon är dräpt. Det tror inte jag".

Man kan smila sådär om man tycker att någon har tagit stort fel.
Citera
2020-09-19, 03:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om, det er da opplyst gjennom media at politiet har foretatt rekonstruksjon der. Det er bare du på dette forumet som ikke har fattet det.
Jeg er langtifra den eneste i befolkningen som reagerer på lekkasjene fra politiet.

Når hørte du sist at en høyrepolitiker gikk ut i media og kritiserte noe, som det ikke var oppsluttning om?
Citera
2020-09-19, 03:47
Medlem
Citat:
Jeg er langtifra den eneste i befolkningen som reagerer på lekkasjene fra politiet.

Når hørte du sist at en høyrepolitiker gikk ut i media og kritiserte noe, som det ikke var oppsluttning om?

Hva i alle dager, er du drita eller ?
Citera
2020-09-19, 03:51
Avslutad
Citat:
Det ene bildet tror jeg at er det som finnes øverst i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70vVE3/loerenskog-saken-ni-spoersmaal-og-svar
Det der ville jeg ikke kalt et smil. Jeg vil kalle det et tenkefjes - ser skeptisk ut synes jeg.
Citera
2020-09-19, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack, ja den bilden har jag sett förut.
Man måste nog veta om TH visste om att han blev fotograferad, för att förstå detta smile.
Om han visste det så log han nog bara av en nervositet och självbevarelsedrift.

Om han inte visste om fotografen så är leendet litet konstigt.
Har svårt att tyda det. Kanske såhär:
Om detta smile är ett svar på att han just fått veta att de anser att hans fru är dräpt,
kan jag tolka smilet som "Så enfaldigt av polisen att tro att hon är dräpt. Det tror inte jag".

Man kan smila sådär om man tycker att någon har tagit stort fel.
Jeg er enig med deg i det du skrev her. I tillegg til det som er forklart i denne artikkelen:
https://forskning.no/psykologi-spor-en-forsker/spor-en-forsker-det-usikre-smilet/675972

Det fotografiet ser ut til å være plukket ut fra en videofilm (i linken under kan man se at det ser ut som at TH står der og venter på noen (og kanskje ser i retning mot den som han eventuelt venter på) Og kort tid etter ser man TH står der sammen med en person og TH rister på hodet og sier noe).
https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Noen skrev at det ikke var lys og skygger på bildet. Jeg ser at det er lys og skygger på bildet som kan forårsake en smilende grimase når man myser mot skarpt lys. Dessuten hadde han nettopp kommet ut. Det kan vel kanskje ta litt tid for øynene å omstille seg fra innendørsbelysning og til skarpt dagslys? Jeg er usikker på dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in