Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det är väl inte en av åtalspunkterna nu, men eftersom det inte gick särskilt bra med försöken att koppla SD till mordet den 14/5 så skulle det här kunna vara en sista utväg för åklagaren. "Förberedelse till mord" natten den 11-12/5 borde hon ju faktiskt kunna åtala honom för, givet att hon kan styrka sin teori med någon bevisning då förstås.
Det verkar ju lite både långsökt och svårt?
Jag är inte tillräckligt insatt i det juridiska, men om det hade funnits sådana tankar hos åklagaren, kunde de inte åtalat för det också, i samma åtal?
Att den 11:e skulle vara en förberedelse till mord, det går inte utan att man kunnat bevisa att SD mördat Lena? Så det blir väl en bakvänd tankegång?
Och vi är inte där ens.
Sedan har jag förstått att
om man blir fälld för mord, konsumeras de mindre allvarliga brotten av det allvarligare? Typ om du mördat och sedan styckat och blir fälld för mord, blir inte straffet längre för styckningen?? Eller är jag ute och cyklar nu, för det låter ju inte klokt ju.
Jag kanske får gå tillbaka och kolla hur det blev för Billy. Han surrade ju fast kroppen i en kärra och sänkte den i vattnet på ett kränkande sätt. Blev det inget ytterligare straff för brott mot griftesfriden?
Du tycker väl att åklagaren inte har några bevis alls för varken det ena eller det andra, så jag tar ditt inlägg som att du driver med åtalet?