2020-09-18, 20:58
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tycker detta blogginlägg är fantastisk...
Jag VET att jag är en omtänksam och snäll människa, jag vet att jag har otroligt mycket empati för andra, jag ställer alltid upp för andra och hjälper till om jag kan.. Jag vet att jag är ärlig, lojal och rättvis. Jag är stolt över mig själv och hur jag bemöter/behandlar andra. Det kan ingen ta ifrån mig eller få mig att ifrågasätta. Jag gör mitt bästa för att vara en bra människa och jag gör ingen annan elak, mina val påverkar aldrig någon annan än mig själv
Det fascinerande med detta är att så här tänker 99% av jordens befolkning om sig själva. Även du cece.
Sedan att vi tycker det stämmer mindre bra på andra är ganska naturligt.
Citera
2020-09-18, 21:30
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Det fascinerande med detta är att så här tänker 99% av jordens befolkning om sig själva. Även du cece.
Sedan att vi tycker det stämmer mindre bra på andra är ganska naturligt.

Du gör skäl för namnet inge smart, då jag ALDRIG skulle vara så "empatisk, omtänksam, snäll" mm att jag bestjäl en äldre handikappad människa i dennes hem och sedan är så "ärlig" att jag ljuger från ansvar i rätten..
Eller menar du att 99 % av befolkningen skulle gjort så med?
Nej, så självgod som Anna och Felicia är inte 99% av jordens befolkning.. Tack och lov för det.
Läs detta citat igen..
Citat:
jag gör ingen annan elak, mina val påverkar aldrig någon annan än mig själv
Numera är en äldre, handikappad dam otrygg i sitt hem pga av ett val som "gulliga" Felicia gjorde.
Det är det lägsta man kan göra, det är riktigt lågt.
Citera
2020-09-18, 22:01
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Du gör skäl för namnet inge smart, då jag ALDRIG skulle vara så "empatisk, omtänksam, snäll" mm att jag bestjäl en äldre handikappad människa i dennes hem och sedan är så "ärlig" att jag ljuger från ansvar i rätten..
Eller menar du att 99 % av befolkningen skulle gjort så med?
Nej, så självgod som Anna och Felicia är inte 99% av jordens befolkning.. Tack och lov för det.
Läs detta citat igen..
Numera är en äldre, handikappad dam otrygg i sitt hem pga av ett val som "gulliga" Felicia gjorde.
Det är det lägsta man kan göra, det är riktigt lågt.

Droger gör folk känslokalla
Citera
2020-09-18, 22:16
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
...då jag ALDRIG skulle vara så "empatisk, omtänksam, snäll" mm att jag bestjäl en äldre handikappad människa i dennes hem och sedan är så "ärlig" att jag ljuger från ansvar i rätten..
DU skulle aldrig göra det nej. Men vad skulle du göra om du varit i Felicias situation?
Citera
2020-09-18, 22:25
Medlem
cece123s avatar
Citat:
DU skulle aldrig göra det nej. Men vad skulle du göra om du varit i Felicias situation?

Inge smart fråga, så du menar är man Anna Books dotter och heter Felicia Book är man predestinerad att stjäla.. Hon hade inget val?
Att knarka, ljuga i rätten, snatta...?

Är man snart 30 bast bor man hemifrån, fixar man inte det själv, söker man stöd från kommunen.
Citera
2020-09-18, 22:26
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Inge smart fråga, så du menar är man Anna Books dotter och heter Felicia Book är man predestinerad att stjäla.. Hon hade inget val?
Att knarka, ljuga i rätten, snatta...?

Är man snart 30 bast bor man hemifrån, fixar man inte det själv, söker man stöd från kommunen.
Felicia ska ha sitt straff, inget snack om saken.
Men hade du hanterat situationen så jävla mycket bättre om du varit i samma situation?
Hatar skvallertackor.
Citera
2020-09-18, 22:38
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Felicia ska ha sitt straff, inget snack om saken.
Men hade du hanterat situationen så jävla mycket bättre om du varit i samma situation?
Hatar skvallertackor.

Man ser ju till att inte hamna i den situationen, jag försvarar aldrig någon som gör en kriminell handling mot en äldre person.
Att Felicia har en känd mamma ska inte påverka till det sämre vid straff, men inte förbättra hennes situation heller.
Jag fäller inga tårar över henne, hon är vuxen och visar inte någon större ansvarskänsla.
Man får stå sitt kast när man medvetet går in till en äldre person, trots att man inte får det på jobbet och stjäl, det känns inte som en överilad händelse.
Btw du är väl medveten om att du är inne på kändisskvaller?? och Att citera något Felicia skrivit är ju fakta.
Gillar man inte för övrigt skvaller, då finns texttv.
Citera
2020-09-18, 22:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Droger gör folk känslokalla

Alla blir ju inte så känslokalla att de blir kriminella och stjäl hemma hos äldre människor, utan att det stannar i känslor, om det ens blir känslokalla, för det blir ju inte alla heller av att röka cannabis.
Inget har framkommit att Felicia skulle ha ett långvarigt missbruk.
Inget framkom heller att hon skulle knaprat på under arbetet.
Felicia tror jag inte drogade sig för 8 år sedan,så då måste man vara rätt känslokall om man utan problem stjäl för drygt 5000 kr på Åhléns, för att sedan strax därefter snatta igen, då har man nog IS i magen.
Citera
2020-09-18, 22:47
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
...Btw du är väl medveten om att du är inne på kändisskvaller??...
Touché, tänkte faktiskt inte på det, Trodde jag var i en tråd där man kunde debattera seriöst.
I rest my case.
Citera
2020-09-24, 13:31
Medlem
Ograsts avatar
Ljudupptagning från rättegången.

https://m.youtube.com/watch?v=QihSou0fiQY
Citera
2020-09-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ljudupptagning från rättegången.

https://m.youtube.com/watch?v=QihSou0fiQY
OMG, Felicia ljuger som häst travar, obehagligt att lyssna på, usch! Vilken hemsk familj alltså..
Citera
2020-09-24, 14:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
OMG, Felicia ljuger som häst travar, obehagligt att lyssna på, usch! Vilken hemsk familj alltså..
Blev lite smått illamående när jag lyssnade på ljudupptagningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in