2020-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Var inte så trillskig nu, de här siffrorna kom idag så de är dagsfärska!
Vi vet att du inte är ingenjörsmaterial, men tror du på riktigt att försäljningssiffrorna för Augusti "kom" 18e September? På riktigt? Alltså att köparna och säljarna satt spänt och väntade - upp till 6-7 veckor - på att få reda på vad de egentligen betalade?

Valueguard har sina egna deadlines.
2020-09-18, 21:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Vi vet att du inte är ingenjörsmaterial, men tror du på riktigt att försäljningssiffrorna för Augusti "kom" 18e September? På riktigt? Alltså att köparna och säljarna satt spänt och väntade - upp till 6-7 veckor - på att få reda på vad de egentligen betalade?

Hur svårt kan det vara att kolla länken jag gav plutten:
Publicerat den 18 september 2020
Nästa indexvärde publiceras den 19 oktober 2020 kl. 06:00.
https://www.valueguard.se/indexes
2020-09-18, 22:00
Medlem
Citat:
Hur svårt kan det vara att kolla länken jag gav plutten:
Publicerat den 18 september 2020
Nästa indexvärde publiceras den 19 oktober 2020 kl. 06:00.

😐

Citat:
...tror du på riktigt att försäljningssiffrorna för Augusti "kom" 18e September?

Du och alpha är verkligen unika människor. Det är ingen komplimang. Att man måste citera inlägget man skriver, som du just citerat... hittar ingen motsvarighet. Du kan ju läsa liksom. Och antagligen öppna dörrar. Hur kan detta vara svårare?
Senast redigerad av LarryLarry 2020-09-18 kl. 22:03.
2020-09-18, 22:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
😐

Du och alpha är verkligen unika människor. Det är ingen komplimang. Att man måste citera inlägget man skriver, som du just citerat... hittar ingen motsvarighet. Du kan ju läsa liksom. Och antagligen öppna dörrar. Hur kan detta vara svårare?

Vad består dina problem i, är det grava psykiska problem du har eller är du bara bedrövad över att ha varit en bubbelbabblare i alla år?

Hur kan du bli så upprörd över att man länkar till siffror som publicerades idag? Om du tycker Valueguard borde sammanställa sina siffror snabbare får du väl skriva till dem, inte gnälla här som en liten barnunge.
2020-09-19, 00:14
Medlem
Citat:
Hur kan du bli så upprörd över att man länkar till siffror som publicerades idag?
För jag berättade för dig om dessa siffror för 10 dagar sedan. Sedan kommer du 10 dagar senare och låtsas att det är du som berättar dem för mig, "titta, du hade fel!". Öhhh, tvärt om.

"Upprördheten" kommer inte av att beteendet är så efterblivet att det är sorligt, utan att det också är en typ av retoriska lögner som gör det helt omöjligt att ha någon form av givande diskussion. Vilket är rätt synd i ett diskussionsforum.

Samma sak gör du ovan med ditt infantila "bubbelbabblare i alla år". Det är ett inte speciellt svårbevisat faktum att jag gjort väldigt korrekta prognoser över den här marknaden. Det har inte du. Din lilla psykopatiska lögn må se just liten ut, men i ett narcissistisk naffs har du på så vis diffuserat hela diskussionen. Lite som att bli varvad på 800 metersloppet, men spränga arenan så ingen kommer i mål.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-09-19 kl. 00:19.
2020-09-19, 03:08
Medlem
Citat:
Jösses vad du är störd, försök citera en enda korrekt prognos som du har gjort, du kommer inte lyckas med det, detta är endast fantasier i din hjärna.
Senaste vändan har du att villor ska upp, vilket är helt korrekt än så länge. Hela det här forumet skulle tjäna på att du slutade förtränga din värdelöshet. Det är ganska många människor. Är det värt att sabba för alla andra för att du inte orkar se dig själv i spegeln?

EDIT: och ptjah, för en ny prognos till berättade jag för dig för 10 dagar sedan det du läste idag.
Själv har du haft fel i varenda liten sak du skrivit här inne, vilket är imponerande träffsäkert då slumpen borde givit dig något bättre.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-09-19 kl. 03:10.
2020-09-19, 09:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Senaste vändan har du att villor ska upp, vilket är helt korrekt än så länge. Hela det här forumet skulle tjäna på att du slutade förtränga din värdelöshet. Det är ganska många människor. Är det värt att sabba för alla andra för att du inte orkar se dig själv i spegeln?

EDIT: och ptjah, för en ny prognos till berättade jag för dig för 10 dagar sedan det du läste idag.
Själv har du haft fel i varenda liten sak du skrivit här inne, vilket är imponerande träffsäkert då slumpen borde givit dig något bättre.

Citera någon prognos du gjort för något år sedan så följer vi upp det nu, att bara påstå att du gjort korrekta prognoser genom åren är larvigt.

Visa gärna också att du kände till Valueguards siffror 10 dagar innan de publicerades här:

2020-09-19, 10:49
Medlem
liksom-fbs avatar
Tittar man på grafen här https://www.valueguard.se/indexes
Så stämmer det väl med vad jag skrev tidigare.
Dvs det blir en tids rörelse i sidled där överproduktionen betas av, samtidigt som nyproduktionen faller. Sedan kommer efterfrågan på bostäder göra att priserna kryper uppåt. Och beroende på hur mycket lönekostnader mm stigit så kan nyproduktionen öka igen.
Priserna måste öka mer än produktionskostnaden ökat. Annars ökar inte nyproduktionen.

Det är många i forumet som förnekat produktionskostnadens avgörande betydelse, men de kan ju grunna över varför det blir som jag säger.
2020-09-24, 10:46
Medlem
Epistemologens avatar
Där gick Well Fastigheter i konkurs. Vem blir det härnäst?
2020-09-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är många i forumet som förnekat produktionskostnadens avgörande betydelse
Vissa kanske tycker att du är flummig, men det bästa beviset för ditt påstående var ju när produktionskostnaden spontant krashade 15% 2017. Pappa Byggare kom hem till barnen och berättade att det blir inga julklappar i år, för pappa har valt att minska sin lön. Då sjönk också priserna kring 15% under samma period.
2020-09-24, 17:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vissa kanske tycker att du är flummig, men det bästa beviset för ditt påstående var ju när produktionskostnaden spontant krashade 15% 2017. Pappa Byggare kom hem till barnen och berättade att det blir inga julklappar i år, för pappa har valt att minska sin lön. Då sjönk också priserna kring 15% under samma period.

Hur blev det med citat av dina prognoser, gick det inte så bra att hitta och citera dessa?
Citat:
Citera någon prognos du gjort för något år sedan så följer vi upp det nu, att bara påstå att du gjort korrekta prognoser genom åren är larvigt.

Visa gärna också att du kände till Valueguards siffror 10 dagar innan de publicerades här:

2020-09-24, 21:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Vissa kanske tycker att du är flummig,
Det är tvärtom ni flummiga som tycker jag är skitjobbig som plockar fram fakta som strimlar era fantasiföreställningar. Du kan ju se på dig själv. Du producerar mest bara personangrepp.

Citat:
men det bästa beviset för ditt påstående var ju när produktionskostnaden spontant krashade 15% 2017.
Vanligen kommer det mer eller mindre bisarra kommentarer när jag förklarar något.

Ett extremfall (bortsett från Alpoxen då) var när jag förklarade att det var omsatt penningmängd som påverkade priser. Det som inte omsätts är för inflation som om det inte fanns. De jagar inga varor.
Då fick jag invändningen att detta naturligtvis inte var sant. Det bevisades av att priserna inte föll på natten när omsättningen var mindre. LarryLarry lär hålla med om den invändningen.

Och LarryLarrys kommentar ovan är i paritet med den invändningen jag nu berättade om. Samma djupa insikter och förståelse för inte minst temporala aspekter och trögheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in