2020-09-18, 12:24
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Problemet med att köra på TV (beroende på spel) är att de ofta har väldigt dålig responstid. Vilket gör att du riskerar släp i bilden.. FPS spel skulle jag tex aldrig spela på TV, men spel som FIFA osv ofta kan funkar rätt ok

Ja, om man spelar på en gammal/billigare TV, men köper du en premium TV idag med HDMI 2.1 så kommer du inte bli besviken ens med ett snabbt FPS-spel. Jag har en beställning på Samsung Q90T, vars responstid i "game mode" ligger på 10ms. Det funkar till allt förutom E-sport.
Senast redigerad av -Mystic 2020-09-18 kl. 12:28.
Citera
2020-09-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja, om man spelar på en gammal/billigare TV, men köper du en premium TV idag med HDMI 2.1 så kommer du inte bli besviken ens med ett snabbt FPS-spel. Jag har en beställning på Samsung Q90T, vars responstid i "game mode" ligger på 10ms. Det funkar till allt förutom E-sport.

absolut men då kosta q90T en slant också
Citera
2020-09-18, 12:51
Medlem
UgLyBastards avatar
Håll i hatten, PS5 kommer med Haptisk feedback
Med haptisk feedback via den trådlösa DualSense™-handkontrollen i utvalda PS5™-spel kan du verkligen känna effekterna av dina handlingar i spelet via dynamisk sensorfeedback.
Citera
2020-09-18, 13:03
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
absolut men då kosta q90T en slant också

Självklart, precis som en top tier gamingdator och monitor också kostar en slant
Citera
2020-09-18, 13:33
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdkakall
Det tog ungefär 7 minuter innan de såldes slut på Elgiganten.
Varför är Elgiganten så populärt?
Går ju fortfarande förboka på många andra ställen för release-leverans.
Citera
2020-09-18, 13:37
Bannlyst
Kommer inte uppgradera till Ps5. Det är ingen stor grafisk skillnad från Ps4 om man som jag inte har 4k-tv. Och resten av kontrollen och konsolen är ju typ samma.
Citera
2020-09-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Om vi övergår till digitalt så har du ETT ställe där du kan köpa spel, PSN. Då har du ETT pris och that's it. Personligen tycker jag det låter som en utomordentligt dålig deal. Även frihetsmässig sådan.

Kombinationen är såklart det bästa alternativet. Då har du både full frihet och du vinner även på den ekonomiska biten.
Och eftersom Sony m.fl. självklart strävar efter att övergå till digitalt då de tjänar multum på det, så kommer jag hålla fast vid fysiskt så länge jag kan.

Tycker personligen att Sony varit generösa genom åren, alla deals och gratis spel. Behövs knappast yttre stimuli till för att ge mer förmånliga priser som inte redan kan jämföras med deals/ps+ fria titlar. Förmodligen hade de varit ännu mer generösa om de hade fått in mer intäkter genom exempelvis ps+. Men jag frågade efter anledning till att man är förlorare/vinnare på de olika koncepten förutom frihet och ekonomi, där du svarade med frihet och ekonomi.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-18 kl. 13:45.
Citera
2020-09-18, 14:08
Medlem
Avbeställde skiten redan.Helt sjukt att man betalar sånt belopp.
Citera
2020-09-18, 16:36
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Tycker personligen att Sony varit generösa genom åren, alla deals och gratis spel. Behövs knappast yttre stimuli till för att ge mer förmånliga priser som inte redan kan jämföras med deals/ps+ fria titlar. Förmodligen hade de varit ännu mer generösa om de hade fått in mer intäkter genom exempelvis ps+. Men jag frågade efter anledning till att man är förlorare/vinnare på de olika koncepten förutom frihet och ekonomi, där du svarade med frihet och ekonomi.
Nej, det gjorde du inte. Men du fick ett svar av Burken89 som handlade om andrahandsmarknaden dvs ekonomi-biten. Jag kompletterade sedan med frihetsbiten:

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ville mest se vad det var som gjorde en till förlorare i det stora hela och det verkar alltså bara vara av ekonomiska skäl inte frihetmässiga sådana.

Ja, Sony har varit generösa och jag har helt klart tjänat på PS+ abonnemanget. Det är inte bara negativt. Men jag är rädd att det kommer bli mer och mer negativt om de får full kontroll på vad folk ska spela och vad det ska kosta.
Citera
2020-09-18, 16:38
Medlem
King-Fjomps avatar
Som jag har förstått det är många av lanseringstitlarna spel från Playstation 4. Jag vill ju se nya titlar som kan visa spelkonsolens kapacitet.
Citera
2020-09-18, 16:50
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-osten
Responsen räcker om den är under 30 ms, du kommer inte märka någon skillnad om den är snabbare än så.

Sjukt stor skillnad när man drar fram 'Gamla Bettan', gammal CRT-TV jag tog från jobbet och spelar på. På sätt och vis tragiskt att platta tv-apparater tog över så totalt att ingen tillverkare ens kör småskalig nyproduktion av åtminstone CRT-datorskärmar. Förutom den otroliga responsen hos CRT så saknar jag hur bra det var att de inte hade någon fast upplösning, utan hanterade de flesta upplösningarna klockrent utan skalning och liknande. Man skulle komma otroligt långt med en CRT som accepterade 1080i jmfört med en 4K platt TV, och lägga prestandan på annat än vettlöst höga upplösningar.

Fantastiskt det i sig vore om skärmar bara kunde vara passiva igen och bara köra ut bilden med en elektronkanon utan processeringar som gör spelen bara mer och mer slöa och icke-responsiva.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-09-18 kl. 16:54.
Citera
2020-09-18, 16:56
Medlem
PedoJoeBidens avatar
6000 kr får nog ändå anses vara billigt för en såpass modern konsoll.
Men priserna på spelen är störtlöjliga och får mig att tveka på ett inköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in