2020-09-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, kanskje de har greid å jobbe fortere enn planlagt eller kanskje de har funnet ut at de er på villspor og at de derfor avsluttet undersøkelsene så tidlig?
For politiets skyld og vår alles rettsikkerhet håper jeg jo for all del at det siste du nevner ikke er grunnen til at de har beslaglagt huset så lenge. I så fall en skandale for øst politidistrikt. Men at tankene mine også går i den retningen, skal jeg ikke nekte for.
Senast redigerad av univers123 2020-09-18 kl. 12:08.
Citera
2020-09-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
For politiets skyld og vår alles rettsikkerhet håper jeg jo for all del at det siste du nevner ikke er grunnen til at de har beslaglagt huset så lenge. I så fall en skandale for øst politidistrikt. Men at tankene mine også går i den retningen, skal jeg ikke nekte for.
Enig med deg. Hvis de finner ut at TH er 100% uskyldig, så lurer jeg på hvilke eventuelle følger det får at politiet har mistenkt feil person i så lang tid og at politiet har brukt så mye tid og ressurser på å forsøke å finne bevis mot feil person.
Citera
2020-09-18, 12:15
Medlem

Et litt eldre innlegg på et annet nettforum :

I en politirapport som VG skal ha fått tilgang til, skriver politiet at de som har bortført Anne-Elisabeth Hagen, skal være i besittelse av betydelig volds- og gjennomføringskapasitet.
Det vi mener kan bety trente profesjonelle med militær- eller polititeknisk bakgrunn.
De visste hva de gjorde, kidnapperne som tok 69-åringen 31. oktober 2018.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Det skrives mye om at disse gjerningsmennene ikke har lagt igjen teledata på nettene til nettoperatørene i Norge.
De kan altså ikke nailes og konfronteres med at de har vært pålogget i de og de distriktene til den og den tiden her i Norge.
Dvs at de ikke har vært pålogget de norske systemene, hvilket igjen i praksis betyr at enten har de lagt igjen mobilen hjemme, eller så har mobilene vært helt avskrudd, og ikke påskrudd innenfor norsk dekningsområde.

Kommunikasjonen gjerningsmennene i mellom har mest sannsynlig foregått ved hjelp av laveffekt UHF bærbare radioer på en bortgjemt frekvens utenfor de båndene som vanligvis blir avlyttet.
I tillegg kan sambandet ha vært kryptert / scramblet.
Alt tyder vel så langt på at dette er utført av profesjonelle folk, som ikke går i de vanlige fellene.

Jeg har blitt klubbet ned gang etter gang da jeg refererte til noen synske folk fra Bulgaria.
Disse synske påstod at de som var innvolvert i dette var folk som drev med avlytting og rekognosering.
Hva nå man mener med det i internasjonal sammenheng.
Det som også fremgikk var å forstå slik at dette var folk av utenlandsk opprinnelse.

Ved å lese norske aviser og nettforum kan man sitte igjen med det inntrykket at svært mange har "lock-on" på at TH står bak dette.
En del mener også sogar at han har utført selve bortføringen og påfølgende drap.

Her har de levd livet sammen i gode og onde dager, har fått flere barn sammen, gått in i alderdommen sammen, og så skal alt ende opp med at AE blir drept liksom ? HÆH ?
Finn EN feil.

Hva hvis det ikke er slik ?
Hva hvis dette har utvklet seg til å bli en utpressing-sak som de innvolverte ikke snakker om i det hele tatt ?

Mulig at noen har et skikkelig " balletak " på TH, på grunn av en mulig investering som er gjort / skal gjøres, eller en strategisk beslutning som noen der ute vil ha en endring på.
En investorbeslutning eller noe sånt. Noe som noen andre absolutt ikke kan godta eller leve med.

Man skal ikke se bort fra at dette meget godt kan være tilfelle, og disse der ute er ressurssterke personer som er kapable til både det ene og det andre. Og som har folk og materiell disponibelt.
De kan disponere eget mannskap, egne fly, og så videre.
Hun kan være flydd ut av Skandinavia og feks ned på Balkan, og der kan hun sitte i "varetekt " i dag og vente på at mannen hennes skal ta de riktige beslutninger.
Det kan være ressursterke / korrupte folk som styrer både den ene og den andre utøvende myndighet for å gjennomføre en slik aksjon. ( Flyplass-myndigheter ) og andre.
Der kan saken stå i dag, ingen snakker om det, de har " balletak " på TH, de innvolverte der nede sier selvsagt ikke noe de heller.

Jeg sier ikke at det ER SÅNN, men at det kan være sånn.

Som vanlig er det sikkert som "amen i kirken" at noen kaster seg over dette innlegget og enten latterliggjør det, eller klubber det ned på annen måte, eller plukker det fra hverandre.
Det begynner jeg å bli vant med.
Alt som ikke passer inn i det norske tankesettet ender gjerne opp sånn.

Men istedenfor å le deg fordervet så tygg litt på det isteden.
Bare tiden vil gi svar på dette.
Mulig at svaret ikke er så langt borte i tid og rom heller.
Citera
2020-09-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At man har grunn til å være sikre på at TH er GM, baserer jeg på all infoen vi vet gjennom media, og også andre kanaler, i tillegg til at han selvfølgelig er siktet fremdeles.
Det er ikke jeg som skal sannsyneliggjøre at TH er psykopat, det er det en evt stakkars rettspsykiater som skal gjøre.
I Jemtlandsaken som i Anne-saken er de fleste sikre på hvem som er GM. Om man har tiltro til om politiet klarer å løse saken, er noe annet. Må jo ikke glemme at politiet ble lurt av manipulatoren TH i begynnelsen, så folk er kanskje pesimistiske med tanke på om politiet klarer løse saken. Viktige spor har gått tapt, som f.eks. dashbord-kamera. Vitner husker heller ikke noe 2 mnd etterpå.
Bevis som styrker siktelsen, vel man visste jo allerede for lenge siden at Anne ville ut av forholdet, det fikk man jo vite gjennom at hun søkte på Facebook og Finn etter et sted å bo, så det må være noe annet enn den gjemte skilsmissekontrakten, som forøvrig ikke var 10 år, men 6 år.
Kan ikke se at pressen har latt seg bruke, slik du sier. Men kom gjerne med eksempler. De har stilt en rekke spørsmål, men politiet kan ikke si så mye, for å ikke skade saken.

Nå får TH flytte hjem. Om seks uker frafaller politiet siktelsen.
Citera
2020-09-18, 12:23
Medlem
Politiet bekrefter at de frigir Sloraveien 4. Det betyr at Tom Hagen kan flytte hjem til boligen han ikke har hatt adgang til siden 28. april.
– Politiet har etter en helhetsvurdering besluttet å ikke begjære videre beslag av Sloraveien 4. Eiendommen vil bli utkvittert til siktede innen fristen 21.09.20, opplyser politiinspektør Agnes Beate Hemiø.

Politiet ønsker ikke å bidra til unødig oppmerksomhet rundt siktede og hans person, herunder holde pressen fortløpende oppdatert om bosted, oppholdssted og lignende. Vi har derfor ingen ytterligere kommentarer knyttet til dette, heter det i pressemeldingen.

https://www.rb.no/tom-hagen-far-flytte-hjem/s/5-43-1398484

Fetad: Det virker som at politiet har skjerpet seg etter de tiltakene som ble gjort for en tid tilbake.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-18 kl. 12:27.
Citera
2020-09-18, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ser ut til at politiet sier seg fornøyd med hva de nå har funnet i Sloraveien 4. Fint for TH at han endelig får hjemmet sitt tilbake!
https://www.vg.no/

Da er det bare for TH å starte på oppussingen.
Citera
2020-09-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg. Hvis de finner ut at TH er 100% uskyldig, så lurer jeg på hvilke eventuelle følger det får at politiet har mistenkt feil person i så lang tid og at politiet har brukt så mye tid og ressurser på å forsøke å finne bevis mot feil person.
Ikke godt å si. En ting er jo da belastningen denne etterforskningen har vært for Hagen, familien, jobben hans og andre som er blitt berørt. Men det verste er jo hvis politiets valg av ressursbruk har ført til at eventuelle virkelige GM har sluppet unna med en slik forbrytelse. Og signalet det gir til potensielle andre kriminelle. At den norske befolkning fremdeles er ganske naive og blåøyde, er noe kriminelle i flere kategorier vet å benytte seg av, så la oss for all del håpe at ikke denne saken blir en bekreftelse på denne naiviteten.
Citera
2020-09-18, 12:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Det sies at saken mot TH har styrket seg og at det stille og rolig går mot tiltale. Tiden får vise.
Citera
2020-09-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ikke godt å si. En ting er jo da belastningen denne etterforskningen har vært for Hagen, familien, jobben hans og andre som er blitt berørt. Men det verste er jo hvis politiets valg av ressursbruk har ført til at eventuelle virkelige GM har sluppet unna med en slik forbrytelse. Og signalet det gir til potensielle andre kriminelle. At den norske befolkning fremdeles er ganske naive og blåøyde, er noe kriminelle i flere kategorier vet å benytte seg av, så la oss for all del håpe at ikke denne saken blir en bekreftelse på denne naiviteten.
Det som du skrev er viktig. Hvis politiet ikke har greid å finne GM, så håper jeg at de greier det snart. Men uansett utfall, så kommer vel etterforskningen i denne saken til å bli grundig evaluert m.m.?
Citera
2020-09-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det sies at saken mot TH har styrket seg og at det stille og rolig går mot tiltale. Tiden får vise.
Ca hvor lenge siden var det at det ble sagt?
Citera
2020-09-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, som sagt, håper virkelig at det politiet nå har funnet er nok til en tiltale, hvis det er den veien det går, og ikke tynne indisier som ikke holder mål, slik som sist. Har ikke lest noe om at det går hverken mot en tiltale eller frafall av siktelse. Som nevnt, vi får se hva som skjer.
Senast redigerad av univers123 2020-09-18 kl. 12:37.
Citera
2020-09-18, 12:35
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nå får TH flytte hjem. Om seks uker frafaller politiet siktelsen.

Du virker veldig sikker.
Skal vi vedde? Jeg setter en tusenlapp på at du tar feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in