2020-09-18, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det der har gnagd litt i bakhodet en stund... Er det opplyst i media at slepesporene går ut fra badet, eller inn i det? En tar det jo som en selvfølge at de gikk ut, men er det noe vi vet?

Har ikke lest noe om det, hvilken retning sporet gikk.
Citera
2020-09-18, 08:39
Medlem
(18.09.2020) Høyres justispolitiske talsperson Peter Frølich ber nå Riksadvokaten ta grep etter lekkasjer fra etterforskningen mot Tom Hagen og Petter Northug.

– Jeg vil ta dette opp med Riksadvokaten. Jeg håper og tror at de ser alvorlig på den trenden vi ser. Det kan skade rettssikkerheten til oss alle, sier Frølich og peker på blant annet etterforskningen mot Tom Hagen og Petter Northug.
– Northug-saken og Hagen-saken etterforskes av Spesialenheten. Holder ikke det da?
– Spesialenheten gjør en god jobb og det er viktig at de tar tak i enkeltsakene. Men dette er et strukturelt problem, og da er det Riksadvokaten som har det høyeste ansvaret med å føre kontroll og tilsyn.

https://www.tv2.no/nyheter/11636415/

Frølich sa at lekkasjer kan føre til at folk får inntrykk av man er skyldig og dermed blir forhåndsdømt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-18 kl. 08:42.
Citera
2020-09-18, 11:19
Medlem
Ser ut til at politiet sier seg fornøyd med hva de nå har funnet i Sloraveien 4. Fint for TH at han endelig får hjemmet sitt tilbake!
https://www.vg.no/
Citera
2020-09-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(18.09.2020) Høyres justispolitiske talsperson Peter Frølich ber nå Riksadvokaten ta grep etter lekkasjer fra etterforskningen mot Tom Hagen og Petter Northug.

– Jeg vil ta dette opp med Riksadvokaten. Jeg håper og tror at de ser alvorlig på den trenden vi ser. Det kan skade rettssikkerheten til oss alle, sier Frølich og peker på blant annet etterforskningen mot Tom Hagen og Petter Northug.
– Northug-saken og Hagen-saken etterforskes av Spesialenheten. Holder ikke det da?
– Spesialenheten gjør en god jobb og det er viktig at de tar tak i enkeltsakene. Men dette er et strukturelt problem, og da er det Riksadvokaten som har det høyeste ansvaret med å føre kontroll og tilsyn.

https://www.tv2.no/nyheter/11636415/

Frølich sa at lekkasjer kan føre til at folk får inntrykk av man er skyldig og dermed blir forhåndsdømt.
Fint dette blir løftet til rette instanser! Litt påfallende at informasjonsflyten til bl.a. VG opphørte samtidig som godeste H. Hrenovica forsvant ut av saken.
Citera
2020-09-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ser ut til at politiet sier seg fornøyd med hva de nå har funnet i Sloraveien 4. Fint for TH at han endelig får hjemmet sitt tilbake!
https://www.vg.no/
Det er jo bra at de endelig har blitt ferdige med undersøkelsene :-) Jeg lurer på hva de fant.
Citera
2020-09-18, 11:25
Medlem
Citat:
Det er jo bra at de endelig har blitt ferdige med undersøkelsene :-) Jeg lurer på hva de fant.
Ja det er det nok mange som lurer på! Vi får leve i spenning...
Citera
2020-09-18, 11:28
Medlem
Citat:
Fint dette blir løftet til rette instanser! Litt påfallende at informasjonsflyten til bl.a. VG opphørte samtidig som godeste H. Hrenovica forsvant ut av saken.
Ja dette er veldig positivt! :-) Det var noe slikt jeg regnet med at ville skje, da jeg for en tid tilbake nevnte her at noen sikkert kom til å ta noen betydelige grep for å få slutt på lekkasjene.
Citera
2020-09-18, 11:31
Medlem
Citat:
tviler på de fant så mye spennende. Da hadde de bedt om forlengelse i så fall. En gledens dag for th og hans støttespillere. Th ville jo flytte inn samme dag som drapet skjedde.
Citera
2020-09-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ja Jeg kan tenke meg at det var ganske magre funn (hvis de lette etter bevis). Men de skulle jo også (etter hva jeg leste tidligere) foreta viktige undersøkelser som kan tale for eller imot TH (i den undersøkelsesperioden i nyere tid i S4). Det var kanskje først og fremst undersøkelser knyttet til AEs mobil og app de foretok i denne siste perioden i S4, i tillegg til testing av væsker?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-18 kl. 11:39.
Citera
2020-09-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ja Jeg kan tenke meg at det var ganske magre funn (hvis de lette etter bevis). Men de har jo også (etter hva jeg leste tidligere) foretatt viktige undersøkelser som kan tale for eller imot TH. Det var kanskje først og fremst undersøkelser knyttet til AEs mobil og app de foretok i denne siste perioden i S4, i tillegg til testing av væsker?
Ja det stemmer. Men politiet ønsket jo å beholde huset ut året, så hvorfor de ønsket det hvis undersøkelsene de skulle gjøre kunne ferdigstilles nå, er jo litt rart. Kommer forhåpentligvis mer nytt om ikke så lenge.
Citera
2020-09-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tviler på de fant så mye spennende. Da hadde de bedt om forlengelse i så fall. En gledens dag for th og hans støttespillere. Th ville jo flytte inn samme dag som drapet skjedde.
Tyder på at politiet må ha fått de svarene de trengte. Om det taler til fordel for Hagen eller ikke, er umulig å vite. Men fint for han og familien at hjemmet deres igjen blir "deres".
Citera
2020-09-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ja det stemmer. Men politiet ønsket jo å beholde huset ut året, så hvorfor de ønsket det hvis undersøkelsene de skulle gjøre kunne ferdigstilles nå, er jo litt rart. Kommer forhåpentligvis mer nytt om ikke så lenge.
Ja, kanskje de har greid å jobbe fortere enn planlagt eller kanskje de har funnet ut at de er på villspor og at de derfor avsluttet undersøkelsene så tidlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in