Citat:
Du sier at man har god grunn til å være sikker på at TH er gjerningsmannen og baserer det på at politiet fremdeles tror på at TH er GM. Du verden. Det er jammen litt av et argument for at han er GM.
Hvordan skal politiet noensinne kunne komme på en annen tanke? De har jo ikke gjort annet i halvannet år enn å søke å få bekreftet at TH er skyldig.
At politiet sier de har funnet spor som styrker siktelsen er ikke verdt noe som helst, og kan dreie seg om så tynne indiser som at de har funnet en ti år gammel søknad som bare AEH har utfylt. Litt av et spor, spør du meg.
Poliets teori har jo hele tiden vært at TH drepte sin kone fordi hun ville skilles. For ti år siden?
Og hvorfor i huleste heiteste skulle TH ville drepe AEH på grunn av det?
Her svikter det fullstendig for de små politimennene på statslønn, som ikke forstår at milliardæren TH, hvis så var tilfelle at AEH ville skilles nå, kunne løst dette for noen titalls millioner.
Og hvis det i stedet er slik at han i månedsvis planla å drepe henne på grunn av hva som skjer med følelsene hans som følge av dette, da må han være en stor og skrudd narsissist eller psykopat. Lykke til med å sannsynliggjøre dette i retten, sier jeg.
Mao: TH mangler motiv for et slikt drap.
Jeg er enig med deg i at media knapt kan sies å ha vært spesielt slemme mot TH.
Det de derimot har vært, er ekstremt lite kritiske i journalistikken sin. De logrer for politiet, uten å stille helt åpenbare spørsmål, både til fremdrift, ressursbruk og oppfølging av tips.
Og enda verre, pressen har latt seg bruke av politiet, som kjemper en desperat kamp for sitt omdømme.
Det er en stor forskjell på denne saken og Jemtlandsaken. I den saken var de fleste sikre på hvem som var GM. I denne saken tviler halve Norge på politiet.
Hvordan skal politiet noensinne kunne komme på en annen tanke? De har jo ikke gjort annet i halvannet år enn å søke å få bekreftet at TH er skyldig.
At politiet sier de har funnet spor som styrker siktelsen er ikke verdt noe som helst, og kan dreie seg om så tynne indiser som at de har funnet en ti år gammel søknad som bare AEH har utfylt. Litt av et spor, spør du meg.
Poliets teori har jo hele tiden vært at TH drepte sin kone fordi hun ville skilles. For ti år siden?
Og hvorfor i huleste heiteste skulle TH ville drepe AEH på grunn av det?
Her svikter det fullstendig for de små politimennene på statslønn, som ikke forstår at milliardæren TH, hvis så var tilfelle at AEH ville skilles nå, kunne løst dette for noen titalls millioner.
Og hvis det i stedet er slik at han i månedsvis planla å drepe henne på grunn av hva som skjer med følelsene hans som følge av dette, da må han være en stor og skrudd narsissist eller psykopat. Lykke til med å sannsynliggjøre dette i retten, sier jeg.
Mao: TH mangler motiv for et slikt drap.
Jeg er enig med deg i at media knapt kan sies å ha vært spesielt slemme mot TH.
Det de derimot har vært, er ekstremt lite kritiske i journalistikken sin. De logrer for politiet, uten å stille helt åpenbare spørsmål, både til fremdrift, ressursbruk og oppfølging av tips.
Og enda verre, pressen har latt seg bruke av politiet, som kjemper en desperat kamp for sitt omdømme.
Det er en stor forskjell på denne saken og Jemtlandsaken. I den saken var de fleste sikre på hvem som var GM. I denne saken tviler halve Norge på politiet.
At man har grunn til å være sikre på at TH er GM, baserer jeg på all infoen vi vet gjennom media, og også andre kanaler, i tillegg til at han selvfølgelig er siktet fremdeles.
Det er ikke jeg som skal sannsyneliggjøre at TH er psykopat, det er det en evt stakkars rettspsykiater som skal gjøre.
I Jemtlandsaken som i Anne-saken er de fleste sikre på hvem som er GM. Om man har tiltro til om politiet klarer å løse saken, er noe annet. Må jo ikke glemme at politiet ble lurt av manipulatoren TH i begynnelsen, så folk er kanskje pesimistiske med tanke på om politiet klarer løse saken. Viktige spor har gått tapt, som f.eks. dashbord-kamera. Vitner husker heller ikke noe 2 mnd etterpå.
Bevis som styrker siktelsen, vel man visste jo allerede for lenge siden at Anne ville ut av forholdet, det fikk man jo vite gjennom at hun søkte på Facebook og Finn etter et sted å bo, så det må være noe annet enn den gjemte skilsmissekontrakten, som forøvrig ikke var 10 år, men 6 år.
Kan ikke se at pressen har latt seg bruke, slik du sier. Men kom gjerne med eksempler. De har stilt en rekke spørsmål, men politiet kan ikke si så mye, for å ikke skade saken.