2020-09-17, 18:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Krävs en bajare för att komma på något sånt här. Fattas bara ni ska byta stad snart som lagen i MLS.

Jippo
Njaa, jämförelsen haltar betänkligt.

Förresten är det väl bara MFF, om de tar guld, som inte räknar årets säsong som nåt som beledsgas med en asterisk
Citera
2020-09-17, 18:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, jämförelsen haltar betänkligt.

Förresten är det väl bara MFF, om de tar guld, som inte räknar årets säsong som nåt som beledsgas med en asterisk

De är sant och vi kommer lägga en till stjärna på vår nya tröja som AIK när dom vann Allsvenskan på lottning.
Citera
2020-09-17, 18:32
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Krävs en bajare för att komma på något sånt här. Fattas bara ni ska byta stad snart som lagen i MLS.

Jippo

Var det inte gnaget som bytte från Stockholm till Solna?
Citera
2020-09-17, 20:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var det inte gnaget som bytte från Stockholm till Solna?
DIF har lirat i Solna en hel del. Senast hela säsongen 2003.
Citera
2020-09-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
DIF har lirat i Solna en hel del. Senast hela säsongen 2003.

Stämmer ej.
Citera
2020-09-17, 21:34
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Stämmer ej.
Nä. Ni spelade på Råsunda 2004 om jag fått allting rätt för mig. 2003 kanske ni hade någon europamatch i Solna iofs och allsvenska derbymatcher.

Jag minns något tifo med svarta pappersark. "Djurgårn utan Stadion är som skölden utan färger"
Citera
2020-09-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Och jo, påstår att Falkenberg i grunden är bättre än Varberg, men ”bättre” och ”flest poäng” är ju sällan samma sak i fotboll. Resultaten räknas. Men i denna enskilda match och med Falkenberg i desperatläge och Varberg lite nöjda, så tror jag faktiskt Falkenberg vinner. Vi får se. (Har ofta rätt, men såklart inte alltid)

Citerar mig själv från häromdagen och hävdar att jag faktiskt hade fel fel fel.
Nja, inte fel, men det gick inte till som jag trodde. Falkenberg gjorde nog sin sämsta match för säsongen rent spelmässigt, men man jobbade sig till segern med 2-0 via en rejäl portion flax. Plötsligt hade man äntligen marginalerna med sig, när man spelade som sämst. Varberg var det bättre laget, även om man inte imponerade. Kan ha varit Allsvenskans sämsta match i år. Men tror Falkenberg är nöjda ändå.
Citera
2020-09-18, 06:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Skillnaden är att Red Bull inte bygger vidare på en förenings historia och tradition. De demolerar en klubbs själ och ersätter dess identitet med någonting som är skapat ur ingenting. På så sätt går Red Bull miste om ett oerhört stort värde, som riskkapitalister snarare använder sig utav för att stärka sitt eget hus och varumärke. Du jämför en naturlig symbios med en oerhört osannolik och ovanlig företeelse på den fria marknaden.

Precis så, sedan styr inte Red Bull "bara" värvningarna utan hela klubben.
Det är ju totalt vidrigt att det finns svin som klär sig i Red Bull-grejer och supportar dessa lag

Jag vänder mig förövrigt (för att återknyta till fråga transferintressenter) inte mot att våra transferintressenter ger oss pengar för att värva spelare men jag vänder mig mot att samma personer utanför deras rösträtt på årsmöten etc skall påverka mer än så om/när det görs.
Citera
2020-09-18, 07:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Stämmer ej.
2004 var det ja, för ni skulle bygga ny arena på Östermalm. Ett år hit eller dit
Om historien varit annorlunda hade ni köpt Råsunda med AIK och flyttat dit. Hade blivit jävligt roliga derbyn då.
Senast redigerad av Fred Friendly 2020-09-18 kl. 07:47.
Citera
2020-09-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
2004 var det ja, för ni skulle bygga ny arena på Östermalm. Ett år hit eller dit
Om historien varit annorlunda hade ni köpt Råsunda med AIK och flyttat dit. Hade blivit jävligt roliga derbyn då.
I grunden inte speciellt konstigt att Djurgården lirar i Globenområdet. Har ju alltid gjort det i hockeyn. Inte precis som att Djurgården är lika förknippat med en stadsdel som Hammarby varit.
Citera
2020-09-18, 09:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
I grunden inte speciellt konstigt att Djurgården lirar i Globenområdet. Har ju alltid gjort det i hockeyn. Inte precis som att Djurgården är lika förknippat med en stadsdel som Hammarby varit.
vi spelade ju på krillan också
Citera
2020-09-18, 11:08
Medlem
Att de supportrar som investerat i Blåvitt via AB skulle ha haft stort inflytande över det sportsliga är spekulationer.

Nu visade det sig, om man får tro på Hunt i Peking, att vi inte ens varit i kontakt med Peking om Gustavsson, att vi var i kontakt med dom och Gustavsson var det också vilda spekulationer om som i praktiken framställdes som glasklar sanning i media.

Max har dementerat, har media mer på detta får dom gärna göra sitt jobb och undersöka saken vidare men tills dess är det ryktesspridning och desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in