2020-09-17, 10:13
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Artikeln om att IFKs Transferintressenter hade motsatt sig vissa spelarköp som sportchefen ville göra, för att sen bestämma att ta hem PW och Seb.

Är det ingen som grävt vidare i vilka dessa spelare som de sagt nej till skulle vara, med tanke på att de valde att finansiera köpet av stjärnan Kouakou menar jag...

Det jag menar är att det känns som den artikeln va ett dåligt hopkok av en lat journalist...
Rent generellt tycker jag att det gnälls för mycket på privata riskkapitalister. Det brukar vara riktiga supportrar som kunde ha lagt sina pengar på något helt annat om de inte hade haft kärleken till ett fotbollslag. Att de har synpunkter på vad pengarna används till är inte konstigare än att en medlem går på ett möte och röstar, eller att man ställer krav i samband med stödet från läktarplats.

IFK Göteborg borde värna om sina kapitalister, om de någonsin förväntar sig att komma tillbaka till sina fornstora dagar.
Citera
2020-09-17, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En tränare visar att det är på allvar genom att vara noggrann och seriös i sina förberedelser och ha en plan. Han ska inte behöva stå och skrika på spelarna för att de ska göra sitt jobb. Det är yrkesmän vi talar om. Framför allt ska han inte låtsas vara något han inte är, som när Hamrén skulle väcka både spelare och media med sitt brandtal om att "tillsammans är vi starka, tillsammans är vi jävligt starka" Då var det skämskudde fram, som man säger numera.

Men om dom nu inte gör jobbet? Om det nu är genomtydligt direkt från start att ingen tänkt göra det och detta är ett återkommande problem. Vems ansvar är det? Ingens?
Citera
2020-09-17, 11:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Artikeln om att IFKs Transferintressenter hade motsatt sig vissa spelarköp som sportchefen ville göra, för att sen bestämma att ta hem PW och Seb.

Är det ingen som grävt vidare i vilka dessa spelare som de sagt nej till skulle vara, med tanke på att de valde att finansiera köpet av stjärnan Kouakou menar jag...

Det jag menar är att det känns som den artikeln va ett dåligt hopkok av en lat journalist...

Har du någon länk till artikeln?
Citera
2020-09-17, 11:46
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men om dom nu inte gör jobbet? Om det nu är genomtydligt direkt från start att ingen tänkt göra det och detta är ett återkommande problem. Vems ansvar är det? Ingens?
Visst kan väl tränaren behöva ryta ifrån ibland, men om han är tvungen att göra det inför varje match så har man ett stort problem i klubben. För, som sagts tidigare, en spelare (som dessutom är ganska välbetald) ska inte behöva motiveras. det ska komma naturligt.

Jag förstår varför spelare som typ Roy Keane var startspelare under Ferguson. Där behövdes inget daltande. Keane skulle bryta benen för att vinna en match.
Hade jag spelare som tjänade miljoner i månaden hade jag blivit galen om jag behövde motivera dem.
Citera
2020-09-17, 11:56
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Sist skrev du att Jocke Persson har större ambitioner än Häcken, i ett större lag lär han få ännu mindre att säga till om. Bestäm dig för bövelen! Jag tror inte att det krävs en manager-roll för att Persson skall fungera, dessutom är Sonny ganska pragmatisk och även om han inte skulle varit det så är nästa år hans sista som sportchef i Häcken. Sedan tar den mer gröne Martin Ericsson över som säkerligen skulle tycka det var skönt med en stark tränare i början av sin sportchefskarriär.

Just det! Ja, då kan det nog funka bra.
Citera
2020-09-17, 12:11
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du någon länk till artikeln?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitts-transferintressenter-bakom-poyas-uttag-och-flera-varvningar-for-mycke/

Va ju en del i GT/Expressen samtidigt.
Citera
2020-09-17, 13:01
Avslutad
Citat:
Sist skrev du att Jocke Persson har större ambitioner än Häcken, i ett större lag lär han få ännu mindre att säga till om. Bestäm dig för bövelen! Jag tror inte att det krävs en manager-roll för att Persson skall fungera, dessutom är Sonny ganska pragmatisk och även om han inte skulle varit det så är nästa år hans sista som sportchef i Häcken. Sedan tar den mer gröne Martin Ericsson över som säkerligen skulle tycka det var skönt med en stark tränare i början av sin sportchefskarriär.

Det ena utesluter inte det andra. Ni är ju fortfarande ett kvarterslag krasst ut sagt medan det finns större klubbar bland annat Norrköping och IFK Göteborg som erbjuder/erbjöd den frihet som en tränare vill ha. Nu är detta endast baserat på hur det ser ut idag och inte vad klubbarna väljer för strategi framöver, för allt vi vet så kan Norrköping ändra strategi helt och Ericsson kan visa sig vara världens diktator som styr med järnhand.

Jag utgår endast av det lilla intryck jag fått av Persson. Tror han värderar sin frihet mer än vad man tror. Han kan säkert hamna var som helst men jag tror han blir kvar i Varberg en lång tid framöver. Det är inte så att det ryktats om att han skulle röra på sig mer än att det pratas om det på diverse forum. Lantz och Rydström är väl lika mycket intressanta i mitt tycke då.
Citera
2020-09-17, 14:12
Medlem
bagarn29s avatar
En fråga: Om man bortser från summorna, vad är skillnaden mellan riskkapitalister och Red Bull? Båda kan ju styra värvningar till klubben.
Citera
2020-09-17, 14:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En fråga: Om man bortser från summorna, vad är skillnaden mellan riskkapitalister och Red Bull? Båda kan ju styra värvningar till klubben.
Skillnaden är att Red Bull inte bygger vidare på en förenings historia och tradition. De demolerar en klubbs själ och ersätter dess identitet med någonting som är skapat ur ingenting. På så sätt går Red Bull miste om ett oerhört stort värde, som riskkapitalister snarare använder sig utav för att stärka sitt eget hus och varumärke. Du jämför en naturlig symbios med en oerhört osannolik och ovanlig företeelse på den fria marknaden.
Citera
2020-09-17, 15:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Må så vara. Men det är rena fakta att vi haft en loj inställning i närmare hälften av matcherna i år. Man kan mer eller mindre se hur resultatet i matcherna kommer bli efter ett par minuter. Vem är ansvarig för att det inte skall vara så?

Äh, kom igen. Dom lirar i Häcken och vet att dom inte har nån press på sig. Jag har tillomed en gammal polare som lirat där.
Citera
2020-09-17, 16:18
Medlem
gato12s avatar
Kan man inte se till att annullera innevarande säsong och åberopa "extraordinära omständigheter" eller något liknande?
Force Majeur

Mvh/

Bajaren
Citera
2020-09-17, 18:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kan man inte se till att annullera innevarande säsong och åberopa "extraordinära omständigheter" eller något liknande?
Force Majeur

Mvh/

Bajaren

Krävs en bajare för att komma på något sånt här. Fattas bara ni ska byta stad snart som lagen i MLS.

Jippo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in