2020-09-17, 16:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Bara skit i att köpa digitalt så får du samma priser som tidigare. Man är bra dum i huvudet om man köper spel på ps store i Europa. Det är så sjuka priser att det borde vara förbjudet.

Dessutom kan du sälja vidare eller byta in dina fysiska spel jämfört med digitalt.

Med tanke på att Gamestop har gått eller ska officellt gå i KK väldigt snart så finns det allt färre ställen där du kan byta in dina skivor och jag tror nog att en ganska liten del av spelarna faktiskt har lust och syssla med Tradera och Blocket bara för att göra sig av med ett spel som de har ledsnat på eller ångrat.
Citera
2020-09-17, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Krävs det 4K-tv eller är det att grafiken kommer se vanlig ut på min HD-tv?

Den kommer att se som vanligt ut, möjligen lite skarpare färger men du måste inte ha en 4k skärm/tv för att kunna titta eller spela i 4k, det är tacksamt nog inte samma övergång mellan HD och 4K som det var mellan Analog och HD Tv.
Citera
2020-09-17, 16:43
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Ja, och sedan måste man ha en ny 4K tv och då är man uppe i 30000 kr, och sedan måste man såklart flytta till en större bostad och då är man uppe i 1,8 miljoner bara för att få spela Playstation! Hutlöst!

Motsvarande 4000 kr för den digitala versionen hade man fått ge om man inte bott i Sverige som har 25 % moms och en kemikalieskatt på all elektronik. Nu bor man i Sverige och får då betala 5000 kr istället, och 800 kr för ett spel (varför skulle man behöva mer än ett spel inledningsvis?). 5800 kr är mycket pengar, det förnekar jag inte, men det är mycket mindre än en speldator.
5000 för vad? ett halvt PS?
ligger väl på strax över 10 loppor, som xbox sx
Citera
2020-09-17, 17:00
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
5000 för vad? ett halvt PS?
ligger väl på strax över 10 loppor, som xbox sx
Priset är satt på 399/499 Euro. Så det är inga 10 lök. Det var bara ett riktpris från distributörerna.
Citera
2020-09-17, 18:14
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Priset är satt på 399/499 Euro. Så det är inga 10 lök. Det var bara ett riktpris från distributörerna.
den billiga varianten hittar jag bara för ca 7, den andra 10.. typ
Citera
2020-09-17, 18:24
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
den billiga varianten hittar jag bara för ca 7, den andra 10.. typ
https://www.mediamarkt.se/sv/category/_playstation-5-476201.html

4990 för digital och 5990 för den med blu-ray
Citera
2020-09-17, 18:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
https://www.mediamarkt.se/sv/category/_playstation-5-476201.html

4990 för digital och 5990 för den med blu-ray
åfan, kollade prisjakt.

vad är det som gör boxen dubbelt så dyr?
Citera
2020-09-17, 18:50
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
åfan, kollade prisjakt.

vad är det som gör boxen dubbelt så dyr?

Men herregud. Hur kan herrn ännu inte fatta att det är ett så kallat "place holder" pris? Flera personer i tråden har påpekat detta, men ändå verkar varannan person tro att slutpriset blir 10000 kr.

Ett place holder pris är alltså när affären lägger in ett temporärt, och överdrivet pris, så att ingen ska känna sig lurad när det riktiga priset avslöjas. Hade de valt t.ex. 3000 kr som place holder pris så hade folk blivit förbannade när det riktiga priset var högre. Har du förstått nu?
Citera
2020-09-17, 19:07
Medlem
swebarbs avatar
Jag minns när jag köpte ps4 slim på black friday eller nåt på webhallen för 1990.. skrattar än idag åt det priset undrar när ps5 kommer i närheten av så lågt haha... nu dessa priser på nya konsoller är helt uppåt väggarna... fan gör er en tjänst o köp inte på launch.. helt sinnes va dyrt det ska kosta att spela konsoll idag... sjukt är förnamnet....
Citera
2020-09-17, 19:12
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Är du seriös? Tror du dem har dig i åtanke när dem designar konsolen? Dem skiter väl fullständigt i vad du har för autistisk uppsättning hemma. Konsolen ser ut som den gör för att maximera kylningen av processorn.
Lugna ner dig pellejöns, det skrev jag aldrig.
Maximera kylning kan man göra på olika sätt, ta en titt på Xbox One X, eller för den delen Xbox Series S.
Bredden på en produkt tar man alltid i beaktande som tillverkare, förr hade man alltid en standardbredd på hifiprodukter, video och liknande.
Just för att folk skulle kunna placera de smidigt i sina hem.
Ps5 är en vidrig design.
Citera
2020-09-17, 19:19
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Men herregud. Hur kan herrn ännu inte fatta att det är ett så kallat "place holder" pris? Flera personer i tråden har påpekat detta, men ändå verkar varannan person tro att slutpriset blir 10000 kr.

Ett place holder pris är alltså när affären lägger in ett temporärt, och överdrivet pris, så att ingen ska känna sig lurad när det riktiga priset avslöjas. Hade de valt t.ex. 3000 kr som place holder pris så hade folk blivit förbannade när det riktiga priset var högre. Har du förstått nu?
tack för förklaringen. lite kass attityd bara, men annars så.
tveksam om jag hört termen place holder pris förut, väldigt märkligt men det gör ju - som du också menar - att folk blir glada när det riktiga priset avslöjas.

-mamma mamma, kan jag få för 10 loppor?
-nej.
-mamma mamma, den kostar bara 7500 nu.
-oj vad billigt, klart gossen ska få.
Citera
2020-09-17, 19:21
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag minns när jag köpte ps4 slim på black friday eller nåt på webhallen för 1990.. skrattar än idag åt det priset undrar när ps5 kommer i närheten av så lågt haha... nu dessa priser på nya konsoller är helt uppåt väggarna... fan gör er en tjänst o köp inte på launch.. helt sinnes va dyrt det ska kosta att spela konsoll idag... sjukt är förnamnet....
verkligen.
kommer ihåg när jag köpte 8-bitars Nintendo, tror den låg på en femhunka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in