2020-09-16, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
... men kommer du noensinne til å svare på mitt spørsmål? Når imponerte det norske politiet deg sist?

Okei, jeg kan svare, for du klarer aldri å få svart på hvorfor du mener at TH er uskyldig. Fordi det finnes rett og slett ikke noe som kan underbygge den påstanden. Bare masse usammenhengende ord.

Når jeg ble imponert sist? Trenger man å bli imponert hele tiden for å kunne si at de gjør et godt arbeide?
Politiet gjør et godt arbeid i Sloravei-saken, og i Norge generelt. Vi har en oppklaringsprosent på drapssaker på nesten 100%, noe som er unikt og imponerende sammenliknet med resten av verden.
Du kan selv ta et tilfeldig skoavtrykk du finner, og så prøve å finne ut hvilken skofabrikk i Kina denne skoen må være produsert på, og hvilken butikk den er solgt i.
I orderudsaken f.eks. fant de ukjent skoavtrykk, og politiet reiste til Italia på en skomesse der. Og blandt mange tusen par sko, så fant de den samme skotypen. Til slutt klarte de å finne ut at skoen måtte ha vært solgt på en butikk på Majorstuen i Oslo. Om man blir imponert av det? Vel..jeg ser ihvertfall ikke noen grunn til å være misfornøyd over et slikt arbeid.
Det er ihvertfall imponerende hva de har fått til når man tenker på all villedningen og forvirringen som TH har skapt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-16 kl. 22:47.
Citera
2020-09-16, 22:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvem mener du er hackeren i familien?
Det er så vidt jeg har lest konstatert at det ikke måtte en kryptoekspert til for å utføre dette.

Jeg tror ett av barna kan ha tilegnet seg en viss kunnskap rundt kryptovaluta, noe også klageskrivet antyder.

Det samme gjelder id-tyveriet fra Sørlandet, slikt kan kjøpes på nett uten at det lar seg spore.
Citera
2020-09-16, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Vel. Kan vi ikke begynne med det helt basale. GM er fremdeles på frifot etter mer enn 2 år.

Han er på frifot, men følges med argusøyne, og snart skal han inn i stekovnen og grilles, før han legges i fryseren i 21 år.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-16 kl. 22:43.
Citera
2020-09-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Okei, jeg kan svare, for du klarer aldri å få svart på hvorfor du mener at TH er uskyldig. Fordi det finnes rett og slett ikke noe som kan underbygge den påstanden. Bare masse usammenhengende ord.

Når jeg ble imponert sist? Trenger man å bli imponert hele tiden for å kunne si at de gjør et godt arbeide?
Politiet gjør et godt arbeid i Sloravei-saken, og i Norge generelt. Vi har en oppklaringsprosent på drapssaker på nesten 100%, noe som er unikt og imponerende sammenliknet med resten av verden.
Du kan selv ta et tilfeldig skoavtrykk du finner, og så prøve å finne ut hvilken skofabrikk i Kina denne skoen må være produsert på, og hvilken butikk den er solgt i.
I orderudsaken f.eks. fant de ukjent skoavtrykk, og politiet reiste til Italia på en skomesse der. Og blandt mange tusen par sko, så fant de den samme skotypen. Til slutt klarte de å finne ut at skoen måtte ha vært solgt på en butikk på Majorstuen i Oslo. Om man blir imponert av det? Vel..jeg ser ihvertfall ikke noen grunn til å være misfornøyd over et slikt arbeid.
Det er ihvertfall imponerende hva de har fått til når man tenker på all villedningen og forvirringen som TH har skapt.

Godt svart, jeg er helt enig med deg.
Citera
2020-09-16, 23:29
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Godt svart, jeg er helt enig med deg.

Godt at noen er enige ihvertfall.
Politiet har vel ikke alltid gjort alt rett, men det er nå tross alt de som er satt til å gjøre denne jobben.
Citera
2020-09-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Godt at noen er enige ihvertfall.
Politiet har vel ikke alltid gjort alt rett, men det er nå tross alt de som er satt til å gjøre denne jobben.

Ja disse hatske utbruddene mot politiet kan tyde på at vedkommende står familien nær, han sier jo nesten det samme om politiet som familiemedlemmene.
Citera
2020-09-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Okej så om jag förstår dig rätt så har TH inget alibi mellan ca 09.15-10.00 och däremellan kan han ha dödat sin fru?

Känns konstigt att döda sin fru i den åldern, enklare att skilja sig bara. DOCK så är det konstigt att inte kidnapparna bara tog pengarna som TH ville betala och sen lämna tillbaka frugan.

Jävligt skum historia.

Vad tror du har hänt?

Mvh
Lasse
Ikke meg du spør, men slenger bare litt innom.
« Etter det VG får opplyst plasserer videoopptaket Tom Hagens bil utenfor Futurum mellom klokken 09.10 og 09.15 på forsvinningsdagen. Etterforskningsleder Tommy Brøske har tidligere bekreftet overfor VG at det var da Tom Hagen kom på jobb.»
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi

Politiets hodepine: Flere hull i tidslinjen
«Drapssiktede Tom Hagen blir «borte» fra tidslinjen i løpet av forsvinningsdagen, noe som har skapt hodebry for etterforskerne.«

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Citera
2020-09-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Okej så om jag förstår dig rätt så har TH inget alibi mellan ca 09.15-10.00 och däremellan kan han ha dödat sin fru?

Känns konstigt att döda sin fru i den åldern, enklare att skilja sig bara. DOCK så är det konstigt att inte kidnapparna bara tog pengarna som TH ville betala och sen lämna tillbaka frugan.

Jävligt skum historia.

Vad tror du har hänt?

Mvh
Lasse

Hei! Jeg har forstått det slik at TH har alibi for den første tiden på jobben på Futurum og at han har alibi for den tidsperioden da politiet mener at hans kone ble drept. Jeg har forstått det slik at politiet mener at forbrytelsen mot AE ble utført etter siste livstegn (som var en telefonsamtale med sønnen kl 9.14-9.16) og at politiet mener at forbrytelsen skal ha skjedd mellom kl 9.16 og ca kl 10.

Jeg har lest at TH har alibi for den første tiden på jobb (bl.a. ble hans bil filmet av videokamera da han ankom jobben på Futurum og flere av hans kollegaer er vitne på at han kom på jobb på Futurum litt etter kl 9 den dagen).
Politiet har ikke gått ut med informasjon om hvilket eller hvilke tidsrom de ikke har oversikt over hvor TH var (politiet har sagt at de mener at han i den/de tidsperioden(e) kan ha vært på Futurum men at han kan ha vært andre steder), men første del av arbeidsdagen (f.o.m litt etter kl 9) var TH helt sikkert på Futurum (etter det jeg har forstått).

(11.06.2020) "Tom Hagen skal ha alibi for tidspunktet politiet mener at Anne-Elisabeth ble drept."
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

(Jeg forstår det slik at politiet tror at TH har hatt hjelp av en eller flere medhjelpere til krypto-opplegget og til å drepe AE).

Angående kidnapperne og pengene: TH ble rådet av politiet til å ikke betale løsepengene.
Jeg har lest om at i enkelte andre kidnappingssaker i nyere tid så har kidnapperne valgt å drepe BO selv om de fikk utbetalt hele løsepengekravet fra BOs familie.

GM valgte en kommunikasjonsplattform som ikke var egnet til kommunisering og som ikke var egnet til sending av livsbevis eller forhandlinger. I trusselbrevet sto det også "Vi forhandler ikke". Jeg tror at det kan hende at GM både håpet og regnet med at TH skulle betale løsepengene, og GM skrev også tydelig i trusselbrevet hvordan ting skulle foregå. De skrev bl.a. at AE skulle bli sluppet fri etter at TH hadde betalt hele løsepengesummen. Jeg forstår ut fra teksten i trusselbrevet at GM ønsket ikke å kommunisere bedre, ønsket ikke å sende livsbevis og ønsket ikke å forhandle.

Jeg holder flere muligheter åpne for hva som kan ha skjedd, men jeg har mest tro på kidnapping-for penger-hypotesen. Og jeg tenker at GM kan ha vært amatør-kidnappere (dvs at dette kanskje var GMs første kidnapping).

Se også: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
og (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hele trusselbrevet finnes her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-17 kl. 01:47.
Citera
2020-09-17, 03:16
Medlem
Har POLITIET i det hele tatt etterforsket ut i fra en slik mulig hypotese? (se de to sitatene).
Er det noen JOURNALISTER som leser her? Kan dere spørre politiet om dette?
(Politiet foretok etterforskningsskritt i forbindelse med en artikkel om Tom Hagen i en avis, for å finne ut hvem som hadde lest den artikkelen. Politiet burde gjøre det samme med tekstene om "hvalen" og finne ut hvem som leste om "hvalen").
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan det ikke tenkes at GM begynte å planlegge å utføre denne forbrytelsen mot AE og mot TH etter å ha lest hva kryptomannen skrev om "hvalen" (TH) på krypto-diskusjonsforum o.l.?

Jeg vet ikke noe om hvor mange som kan ha lest det som kryptomannen skrev om "hvalen" og om kryptomannens planer om å få "hvalen" til å investere i kryptomannens forretningside?

At det i trusselbrevet var nevnt NY PC, trenger ikke å bety at GM hadde kjennskap til THs pc. Det kan skyldes at GM gikk ut i fra at en eldre mann som TH kanskje ikke hadde en veldig ny pc?
Eller at GM eventuelt hadde lest noe om at TH var en analog mann (dersom krypotomannen eventuelt skrev om dette på slike kryptoforum o.l.)

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den GM kan kanskje lenge ha planlagt å utføre en slik type forbrytelse, og kan lang tid før han eventuelt leste om "hvalen" ha begynt å gjøre klart noen av det forberedende detaljene (som kryptokontoer), men hadde ikke valgt seg ut et offer for forbrytelsen? Og da GM eventuelt leste om "hvalen" begynte GM å tenke på å velge THs kone som offer for forbrytelsen og deretter gjorde GM diverse undersøkelser og ordnet med avlytting m.m. og skriving av trusselbrev i tillegg til annet planleggingsarbeid?

Noen skrev at det var en bevegelse på en kryptokonto knyttet til forbrytelsen rett etter at den nevnte avisartikkelen ble publisert. Kan GM ha laget den bevegelsen på den kryptokontoen akkurat da for å villede politiet til å tro at GM valgte seg AEH som offer etter å ha lest den avisartikkelen om TH?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-17 kl. 03:41.
Citera
2020-09-17, 03:58
Medlem
(16.09.2020) Onsdag morgen var politiet igjen i Sloraveien 4. Etter en kort visitt, forlot de sivilkledde betjentene eiendommen.
Politiet gjør nye undersøkelser onsdag – vurderer å be om mer tid i huset til Tom Hagen
For en måned siden ba politiet om å få holde på Tom Hagens hus frem til 13. november, men lagmannsretten ga dem til 21. september. Det gjøres fortsatt undersøkelser i huset, og nå vurderer politiet om de skal gå til retten på ny.

https://www.tv2.no/nyheter/11649161/

Det er jo viktig at de får foretatt alle de undersøkelsene som de trenger. Jeg tror at de får mer tid dersom de trenger det.

Edit: En bruker driver og siterer meg og vedkommende driver og legger inn imgur-inker i sitatene fra meg. Jeg har ikke postet slike imgurlinker.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-17 kl. 04:00.
Citera
2020-09-17, 12:05
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ja disse hatske utbruddene mot politiet kan tyde på at vedkommende står familien nær, han sier jo nesten det samme om politiet som familiemedlemmene.

Har du en hypotese om det?
* En som står familien nær?
* En som har vært mye i klammeri med lovens lange arm?
* En som aldri kom inn på/ikke fullførte politiskolen på grunn av egenskaper eller historie som var uønsket av politiet?

Det ser bittert ut ihvertfall
Citera
2020-09-17, 12:25
Avslutad
Det er på ingen måte grunn til å være skråsikker på at TH er GM.
Politiet har fremdeles ikke utelukket at dette kan være en kidnapping, og så lenge det finnes mer enn én hypotese, så kan man ikke anse noen av hypotesene som sterke hypoteser.
Det betyr at det ikke finnes noen som helst grunn til å tro at politiet har sterke bevis på at TH er GM, eller at dette dreier seg om et drap fingert som kidnapping.

Påstanden om at ryktene/trådsannhetene etterhvert har blitt bekreftet i media er uriktig. Det eneste som er bekreftet er at 09:14-samtalen var til sønnen, og det taler til THs fordel.
Ellers er det kun taushetsbelagte opplysninger fra avhør som har lekket ut i media, som ikke belyser saken nevneverdig ift skyldspørsmålet.
Disse lekkasjene sier oss mest om politiets fremgangsmåte og virkemidler, og det er ikke positivt ifm bekjempelse av alvorlig kriminalitet. Det er ikke annet enn karakterdrap!
I tilfellet hvis TH faktisk er GM, så vil disse metodene politiet bruker ødelegge saken, og dermed kan det aldri bli rett. Slike metoder (påvirkning) kjenner vi fra andre saker, f.eks. Marianne-saken, Therese-saken, Birgitte-saken m.fl., og jeg hadde håpet at politiet hadde kommet lenger idag.

Media har hatt en viktig rolle i denne saken, og sammen med politiet har de ført det norske samfunnet flere hundre år tilbake i tid. De har vært forgangsfigurer for en mentalitet som vi ikke har sett sidestykke til siden 1700-tallets hekseprosesser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in