2020-09-16, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg svarte, men du så ikke svaret.

• Norsk politi består, med unntak av advokatene, av folk som manglet refleksjonsnivået som ville brakt dem inn på høgskoler eller universiteter. Det betyr at brorparten av dem for eksempel ikke er gode i matte, som er helt grunnleggende når det gjelder logisk tenkning.

• I denne saken skjedde følgende: En milliardærs kone ble kidnappet, og løsepengene skal utbetales i kryptovaluta.

• Det fører til, logisk nok, at de flinkeste blant idiotene ber om assistanse fra klokere og mer erfarne politifolk i utlandet

• Jeg vet lite om hvem disse er, men kan vi ikke ramse opp noen? FBI, CIA, Interpol .. Mossad (lol)

• De ser på saken, og de ser umiddelbart at dette ikke er en kidnapping begått av en internasjonal liga. Dette skjønner forresten alle tenkende. Det er bare å lese amatørbrevet om løsepenger

• Så alle klokingene svarer: «No, no, no, this is a fraud, go for the most obvious, the husband»

• So they did

• Siden dette skjedde, har dette ikke vært en etterforskning, men et løp for å bevise at TH er skyldig

• Alle som har tilbrakt noen måneder innenfor vitenskapen vet at om man bruker tid og energi på å bekrefte at en teori er riktig, så et det aldri vanskelig å finne det (Det er slik konspirasjonsteorier skapes)

• Det politiet overså er at også «amatører» kan komme på den ville ideen at man skal kidnappe en milliardærs kone. Det kan ha vært håndverkere som var i SH 4 for å befare en jobb, og det kan ha vært gamere som også interesserte seg for krypto, eller representanter for begge grupper

• Politiet er idioter fordi de ikke har fantasi til å tenke utenfor tunnelen, og fordi det etterhvert er gått prestisje i denne saken

• Politiorganet VG rapporterte for mange måneder siden om hvordan en av etterforskerne på røsketeamet, bare noen måneder etter kidnappingen, uttalte «Jeg er sikker på at det var ektemannen»

Hvis du vet så lite om hvem disse etteretningstjenestene er, slik som du sier, så tyder det på at du har satt deg særdeles dårlig inn i saken, noe ordene dine ellers også gjenspeiler.
FBI, britisk politi (LMP) er riktig. Og at AE ble etterlyst gjennom Interpol.
De tok kontakt med britisk politi for å kvalitetssikre bevis mot slutten av 2019. Når det gjelder FBI, så har vel det mer med å få hjelp til å finne ut hvem som sto bak kryptokontoen, samt overvåkning av TH.
Hvilke karakterer politioverbetjenter, politifullmektige og politiførstebetjenter har, så har du tydeligvis ikke forstått så mye. Man må nemlig gå gjennom alle disse trinnene for å kunne bli politiadvokat, som er trinnet over politifullmektig. Kan ikke gå fra å være politistudent med en svart lapp på skulderen til å plutselig ha 4 stjerner på skulderen.
Det er riktig at politiet skiftet hypotese, men det er ikke noen som har bedt dem om å gjøre det. FBI driver normalt ikke avhør på norsk jord, avhør av gamle naboer fra Gran f.eks. det er ikke FBIs jobb.
Det er bare i begynnelsen at de hadde tunnelsyn. De sjekket ikke bilen til TH engang. De kunne lett tatt den med til en eller annen bortgjemt garasje uten at "kidnapperne" hadde funnet ut av det, for så å kjøre gjennom den med likhund og å leite etter dna. Men nei, de var lurt trill rundt av den kontrollerende manipulatoren TH.
Det nytter ikke å prøve å gjøre politiet til noen syndebukk slik du gjør og som datteren til TH har gjordt i sitt brev som ble offentliggjordt i media. Det er ikke politiet som har drept Anne, det er det TH som har gjordt. Forøvrig så er etterforskningsteamet ved godt mot, og det jobbes jevnt og trutt mot rettssak.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-16 kl. 16:35.
Citera
2020-09-16, 16:30
Bannlyst
Citat:
Hørte en gang et foredrag av en krusedullfilosof som sa han hadde fotsoneterapi i bunnen.

Mitt eneste poeng er at idiotpolitiet ikke har evnen til å tenke klart.

Det var konsulent Kim Ronny Hansen som hadde fotsoneterapi i bånn.
https://www.youtube.com/watch?v=R5bdWFCz6Tw
Citera
2020-09-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvis du vet så lite om hvem disse etteretningstjenestene er, slik som du sier, så tyder det på at du har satt deg særdeles dårlig inn i saken, noe ordene dine ellers også gjenspeiler.
FBI, britisk politi (LMP) er riktig. Og at AE ble etterlyst gjennom Interpol.
De tok kontakt med britisk politi for å kvalitetssikre bevis mot slutten av 2019. Når det gjelder FBI, så har vel det mer med å få hjelp til å finne ut hvem som sto bak kryptokontoen, samt overvåkning av TH.
Hvilke karakterer politioverbetjenter, politifullmektige og politiførstebetjenter har, så har du tydeligvis ikke forstått så mye. Man må nemlig gå gjennom alle disse trinnene for å kunne bli politiadvokat, som er trinnet over politifullmektig. Kan ikke gå fra å være politistudent med en svart lapp på skulderen til å plutselig ha 4 stjerner på skulderen.
Det er riktig at politiet skiftet hypotese, men det er ikke noen som har bedt dem om å gjøre det. FBI driver normalt ikke avhør på norsk jord, avhør av gamle naboer fra Gran f.eks. det er ikke FBIs jobb.
Det er bare i begynnelsen at de hadde tunnelsyn. De sjekket ikke bilen til TH engang. De kunne lett tatt den med til en eller annen bortgjemt garasje uten at "kidnapperne" hadde funnet ut av det, for så å kjøre gjennom den med likhund og å leite etter dna. Men nei, de var lurt trill rundt av den kontrollerende manipulatoren TH.
Det nytter ikke å prøve å gjøre politiet til noen syndebukk slik du gjør og som datteren til TH har gjordt i sitt brev som ble offentliggjordt i media. Det er ikke politiet som har drept Anne, det er det TH som har gjordt. Forøvrig så er etterforskningsteamet ved godt mot, og det jobbes jevnt og trutt mot rettssak.

Oisann. En sår liten politikonstabel som snakker eller?

Det er overhode ikke viktig for mitt resonnement om det var FBI, britisk politi eller MI6 som ble kontaktet, det viktige er at dette selvfølgelig ikke ledet til noe som helst, fordi de skyldige er amatører som verken finnes i internasjonale eller nasjonale databaser.

Jeg har aldri sagt at politiadvokater, kanskje med unntak av Haris, er idioter.

Det jeg sier er at norske etterforskere er de folkene som ikke søkte seg til høyere utdannelse fordi de hadde for dårlige karakterer. De er den gjengen som ikke skjønte matte, og som ikke evner å tenke logisk.

Du sier at politiet overså muligheten for at TH var skyldig til å begynne med og kaller det tunnelsyn.

Hvis så var tilfelle, at de glemte å tenke på at TH kunne være skyldig de første ukene, så sier det sitt om hvor store idioter vi snakker om.

Syndebukk, som du introduserer, er fullstendig irrelevant. Selvfølgelig var det ikke politiet som kidnappet AEH, men det et nå en gang sånn at disse folkene er satt til å oppklare kriminalsaker, og når de ikke gjør jobben sin, men i stedet surrer rundt sin egen akse og ikke produserer resultater, er det behørig å si fra.

Jeg sier fra og budskapet et enkelt: Oppklar saken.

Hvis dere ikke greier det med de beste idiotene, så send inn de nest beste.
Senast redigerad av Sandemose 2020-09-16 kl. 19:30.
Citera
2020-09-16, 20:26
Medlem
Citat:

Det er overhode ikke viktig for mitt resonnement om det var FBI, britisk politi eller MI6 som ble kontaktet, det viktige er at dette selvfølgelig ikke ledet til noe som helst, fordi de skyldige er amatører som verken finnes i internasjonale eller nasjonale databaser.

Det jeg sier er at norske etterforskere er de folkene som ikke søkte seg til høyere utdannelse fordi de hadde for dårlige karakterer. De er den gjengen som ikke skjønte matte, og som ikke evner å tenke logisk.

Du sier at politiet overså muligheten for at TH var skyldig til å begynne med og kaller det tunnelsyn.

Hvis så var tilfelle, at de glemte å tenke på at TH kunne være skyldig de første ukene, så sier det sitt om hvor store idioter vi snakker om.

Syndebukk, som du introduserer, er fullstendig irrelevant. Selvfølgelig var det ikke politiet som kidnappet AEH, men det et nå en gang sånn at disse folkene er satt til å oppklare kriminalsaker, og når de ikke gjør jobben sin, men i stedet surrer rundt sin egen akse og ikke produserer resultater, er det behørig å si fra.

Det må være vondt å være så negativ, du har overhodet ingenting positivt å bidra med. Alt er helt svart.

Jeg synes at politiet har gjort en fremragende jobb og at det går i riktig retning.
Citera
2020-09-16, 21:02
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Precis sådär resonerar jag också.
Så sent i livet! Verkar långsökt, oavsett!!
Men man vet inte förrän man vet ..

Exakt, det enda kan ju vara om hon hade något på honom som hon hotade med att släppa ut alt att han inte ville förlora pengar i skilsmässan? Men fan.. Även det låter långsökt asså.

Jävligt udda fall måste jag säga.

Mvh
Lasse
Citera
2020-09-16, 21:06
Bannlyst
Citat:

Jeg sier at det var eneste gangen at de hadde tunnelsyn. I begynnelsen. Ikke i dag, slik som du og Akershus mener.
At de hadde tunnelsyn i begynnelsen sier ikke at politiet er noen idioter, men forteller litt om hvilken manipulerende og kontrollerende psykopat vi har med å gjøre. Hvilken skuespiller.
Idioter er politiet hvis de hadde trodd at det var håndtverkerne som sto bak, slik du antyder at det kan være.
Du sier at politiet ikke gjør jobben sin, og ikke leverer resultater. Det kommer en rettsak, og da vil alt komme på bordet.
Du har ennå ikke underbygget din påstand om at politiet har tatt feil i denne saken. Om hvorfor du mener at TH er uskyldig. Du bare roper og skriker om hvor dum politiet er, og hvor lave karakterer de har på videregående. Kanskje vi kan sette en strek her, siden det eneste du har å komme er ordsalat.
Citera
2020-09-16, 21:13
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Drapssiktede Tom Hagen (70) har gitt uttrykk for å være lite datakyndig. Politiet har undersøkt om noen i hans utvidede krets kan ha bistått med det avanserte kryptovaluta-opplegget."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jQXE0/jakter-mulige-krypto-medhjelpere-har-sjekket-flere-navn

"Drapssiktede Tom Hagen blir «borte» fra tidslinjen i løpet av forsvinningsdagen, noe som har skapt hodebry for etterforskerne."
"Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster.
Klokken 09.14 snakker Anne-Elisabeth med et familiemedlem på telefon. Samtalen er av politiet blitt omtalt som det siste sikre livsbeviset.
Minuttene mellom klokken 09.14 og like før klokken 10 beskrives overfor VG som et svært interessant tidsrom.
Politiet har en teori om at det var da Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, muligens et drap, i sitt eget hjem.
I dette tidsrommet er det flere såkalte uoppklarte observasjoner, personer og biler, som beveger seg i området rundt Hagen-boligen, blant annet en bil på en gangvei nede ved Langvannet."
"Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.
Ifølge egen forklaring, har Tom Hagen alibi."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Fetad: I nyere avisartikler er THs ankomsttidspunkt på Futurum beskrevet som kl 9.10-9.15. Det er også skrevet at flere vitner på Futurum har bekreftet THs ankomst litt etter kl 9 den morgenen. AEH hadde en telefonsamtale med sin sønn kl 9.14- 9.16.

"Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen."
"Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

I det området der det ble registrert et fall i trappen (fra AEHs mobil sin app), ble det også funnet blod (som var forsøkt vasket bort) fra AEH på en vegg. (Blodspor kan ikke dateres, og det er uvisst når blodsporene ble avsatt) :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

Politiet har etterlyst en "hettemann" som vitne og politiet har sagt at vedkommende kan ha sett noe. (Men vi er flere som tror at politiet tror at "hettemannen" er involvert i forbrytelsen).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jx1Mo/etterlyser-nytt-vitne-i-loerenskog-forsvinningen

Minnimus laget en fin oversikt over enkelte detaljer i saken:

"– Hvordan jobber dere for å fremskaffe bevis for uskyld?
– Vi har jo hele tiden etterforsket bredt. Vår hovedintensjon er å skaffe så mange spor som mulig og vurdere den bevismessige verdien av disse sporene fortløpende. Da er det spor som både er egnet til å påvise både skyld og uskyld, eller å bekrefte eller avkrefte hypoteser fra etterforskningen, sier politimesteren."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAqjLe/loerenskog-saken-slik-svarer-politiet-paa-kritikken

"Kripos-vitnet sa også at sporene måtte kvalitetssikret og undersøkes.
- Et spor alene betyr ikke nødvendigvis noen verdens ting. Det som er utfordrende er å sette det inn i en kontekst. Det er et stort puslespill. Et spor kan styrke og svekke hypoteser. Dette kan igjen føre til nye arbeidsoppgaver. Dette tar tid og vi trenger tid."
https://www.nettavisen.no/nyheter/krangler-om-huset-til-tom-hagen---advokaten-reagerer-pa-opplysninger-som-kom-frem-i-retten/3424004670.html

"- Noen av hypotesene er såpass svekket at de anses som uaktuelle, mens de to hypotesene vi nå har igjen er drap fingert som kidnapping, og kidnapping. En totalvurdering av bevisene styrker drapshypotesen, og derfor har det vært hovedhypotesen siden 26. juni i fjor, sier Hrenovica til Nettavisen."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/3423980107.html

Okej så om jag förstår dig rätt så har TH inget alibi mellan ca 09.15-10.00 och däremellan kan han ha dödat sin fru?

Känns konstigt att döda sin fru i den åldern, enklare att skilja sig bara. DOCK så är det konstigt att inte kidnapparna bara tog pengarna som TH ville betala och sen lämna tillbaka frugan.

Jävligt skum historia.

Vad tror du har hänt?

Mvh
Lasse
Citera
2020-09-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det må være vondt å være så negativ, du har overhodet ingenting positivt å bidra med. Alt er helt svart.

Jeg synes at politiet har gjort en fremragende jobb og at det går i riktig retning.

Ingen grunn til å bekymre seg for meg.

Flott for politiet at de fremdeles har en trofast heiagjeng, som jubler uansett.
Citera
2020-09-16, 21:26
Medlem
Citat:
Jeg sier at det var eneste gangen at de hadde tunnelsyn. I begynnelsen. Ikke i dag, slik som du og Akershus mener.
At de hadde tunnelsyn i begynnelsen sier ikke at politiet er noen idioter, men forteller litt om hvilken manipulerende og kontrollerende psykopat vi har med å gjøre. Hvilken skuespiller.
Idioter er politiet hvis de hadde trodd at det var håndtverkerne som sto bak, slik du antyder at det kan være.
Du sier at politiet ikke gjør jobben sin, og ikke leverer resultater. Det kommer en rettsak, og da vil alt komme på bordet.
Du har ennå ikke underbygget din påstand om at politiet har tatt feil i denne saken. Om hvorfor du mener at TH er uskyldig. Du bare roper og skriker om hvor dum politiet er, og hvor lave karakterer de har på videregående. Kanskje vi kan sette en strek her, siden det eneste du har å komme er ordsalat.

Vel. Kan vi ikke begynne med det helt basale. GM er fremdeles på frifot etter mer enn 2 år.
Citera
2020-09-16, 21:29
Medlem
Citat:

... men kommer du noensinne til å svare på mitt spørsmål? Når imponerte det norske politiet deg sist?
Citera
2020-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du må gjerne latterliggjøre, men har ikke postet noen teori i nærheten bedre selv.

Du får se noen episoder av «Blood Relatives» så ser du kanskje utenfor SF-tunnelen du også.

Saken handler trolig om «nødverge» i sin ytterste konsekvens, faren eller moren, og det ble ikke leid inn noen utenforstående til dette.

Planen var helt genial og gikk med få avvik etter oppskriften, helt til man involverte uforutsigbare utenforstående, nemlig politiet.
Hvem mener du er hackeren i familien?
Citera
2020-09-16, 22:18
Medlem
Citat:
Nå har jeg svart deg. Nå er det på tide at du svarer meg: dNår ble du sist imponert over norsk politi?
det pågår en sak nå med elden som forsvarer samboer til tidligere justisminister. Det går nok påtalemyndighetens vei. Norges mest profilerte forsvarer klarte heller ikke å forhindre at en utro polititjenestemann fikk lovens strengeste straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in