Citat:
Ursprungligen postat av
loislois
Ja, istället för att samarbeta med polisen och avslöja var kroppen finns envisas T och fortsätter ljuga.
Är det pga religiösa skäll vill han inte erkänna mordet? Hans pappa vill inte prata med honom längre eller hur?
Jag tror vi kan utesluta att det är någon religion inblandad. Vad man möjligen kan argumentera för är att han är uppvuxen i och ur en skamkultur som medverkar till att han inte erkänner. Sen är han framför allt narcissistisk och det är nog den främsta orsaken. Han har även blivit kränkt av behandlingen så han erkänner inte för att han har hat mot W och säkerligen andra med. Han är möjligen även något korkad i och med att han inte förstår att hans enda möjlighet att skadebegränsa är att tona ner hans mord. Att hon skulle dött på annat sätt och eller att så tvivel ikring dödsorsak etc.
Som det är nu är det loppet kört för hans del och han kommer inte kunna ”skriva om” historien. Nu är det bara för honom att åka med och invänta vad HovR har att säga. Det blir med all säkerhet fastställt just på grund av det jag nämnt.
Att T inte visar var kroppen är, är nog av flera skäl. Dels att det då blir ställt utom rimligt tvivel hur hon avlidit, dels kan det vara så att kroppen inte finns längre, dels är det för att han är narcissist och hatar W och hennes familj.
Att hans pappa inte vill prata med honom skulle jag inte ta för allvarligt på. Det var ju hans pappa som enligt uppgift skrek i rättssalen att T var oskyldig. Återigen säkerligen pga skamkultur men jag tror att pappans aversion till sin son mest är spelad.